Vakantie must haves

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamavan2SE, 29 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Tis nog fris en guur, maar! vele hebben al een vakantie geboekt voor mei/zomer etc

Wat neem je nu echt mee? Wat zijn handige must haves? Wat laat je juist thuis?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Een wijnglas :roflmao:
    Wij kamperen dus plastic camping servies, maar ik wil wel wijn uit een echt glas kunnen drinken.
    Oh en mijn ereader. Thuis lees ik nauwelijks, maar op de camping vind ik het heerlijk.

Verder laat ik zoveel mogelijk thuis. Alles wat mee gaat moeten we ook elke keer weer inpakken als we verkassen, dus hoe minder hoe beter.

Huismuisie, Mien30, mamameer en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Haha ja mijn man drinkt ook uit glas ipv plastic. Wijn en whiskey

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Een plastic tafelkleed. Soms zijn de buitentafels zo vies, dit vind ik prettiger om dan een tafelkleed te hebben. Na de vakantie gaat ie dan weg.
    En een scherp mes neem ik mee. Soms is het bestek niet scherp. Dus dat zit ook altijd de tas.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.060
    113
    Haha ik zou heel goed met jou op vakantie kunnen. Wijn en lezen:thumup:

Feye vindt dit leuk.
  6. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    937
    577
    93
    Stoffen waterschoentjes voor de kinderen zodat ze niet uitglijden in het zwembad.
    Vloeibaar wasmiddel voor een handwasje.
    Middel tegen insectenbeten
    Onze eigen kussens
    Airfryer om broodjes en friet te bakken.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Bij een vliegvakantie kan ik niet zonder nekkussen en een koptelefoon met noise canselling.
    Op locatie badslippers voor in de douche/toilet zwembad en hotelkamer of huisje.
    Verder tandenstokers en een stijltang ivm pluishaar :D en natuurlijk mijn telefoon en oortjes.

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    het liefst zo min mogelijk, maar meestal neem ik alsnog veel te veel mee.... aldus mijn man.

pinpas/creditcard, Telefoon, paspoort zijn de minimale eisen.

kampeer vakantie:
    naast alles wat je sowieso nodig hebt:
    klein toilettasje met "medicijnen", paracetamol, ibuprofen, allergiepillen, deet, anti prik. etc
    een wijnglas en bierglas gaan ook altijd mee.
    zakmes en goede wijnopener.
    wasmiddel
    thermosfles

vliegvakantie:
    een ziplock zakje met een schaar, mesje, elastiekjes, plakband rolletje.
    wasmiddel
    paar zakjes thee en oploskoffie, dan hebben we de eerste dag iig koffie ;)

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Leuk topic, ik hou van speciale vakantie items :D. Mij kun je helemaal gelukkig maken met bijv packing cubes of een plastuit (wandelvakantie), ehbo setje van dat soort zooi.

10. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik neem dus altijd siliconen rietjes mee voor onderweg. Als we dan stoppen bij een Mac ofzo hoeven we niet aan die vieze papieren dingen te slurpen. :D

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat doe je dan met die packing cubes? Ik vind ze leuk maar vraag me af of ik ze handig vindt alles apart in een tasje?

12. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik gebruik bijv 1 cube voor mijn ondergoed, 1 voor tshirts (die rol ik op) enz. Ik gebruik ze dus om te organiseren. Het is vooral handig als je overal maar kort blijft en niet steeds alles uitpakt of in een last legt. Ik kan echt helemaal gelukkig worden als het netjes georganiseerd in mijn koffer zit. In curacao kreeg ik een controle van mijn bagage. Toen die vrouw mijn koffer zag keek ze met rolley eyes aan sloeg het dicht en mocht ik doorlopen :roflmao:. Die dacht iemand die haar koffer zo inpakt heeft geen verboden spullen bij :D.

mamabri, Dubbelgeluk, Baileyy en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken ze ook voor onze kampeervakanties. Dan hebben we niet veel kastruimte en met packing cubes hou je de kleding dan toch beter bij elkaar en wordt het niet zo'n zooitje.

Ik ben trouwens wel toe aan een nieuw setje. @Koraal82 welke gebruik jij?

Baileyy en Mien30 vinden dit leuk.
  14. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb die van eagle creek. Wil nu nieuwe kopen (of nou ja die ik heb zijn nog goed maar wil er meer) maar die van eagle creek zijn best duur. Mijn zus had er van de hema gekocht en die zijn goedkoop en waren vlg haar best oke. Heb ze online gezien en ze lijken niet mega stevig maar ja ligt er ook aan wat je er in stopt. Die van eagle creek heb ik overigens al 20 jaar en zien er uit alsof ik ze gisteren gekocht heb dus op zich is het wel het geld waard.

Feye vindt dit leuk.
  15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    M'n eigen hoofdkussen, en die van de rest van t gezin.
    Slaaptunnels voor de kinderen. (Zodat zij goed slapen en in dus ook)
    En m'n zonnebril natuurlijk
    En verder laad ik net zoveel in als in de auto past (en net iets meer t liefst)

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Slippers, bikini en mijn ereader.
    De rest hebben we in ons vakantiehuis liggen / is ter plekke ook te koop.
    Oké, slippers en bikini zijn daar natuurlijk ook te koop, maar ik duik bij aankomst het liefst direct het zwembad in. Dus deze spullen zitten zelfs in mijn handbagage zodat ik niet eerst de koffers door hoef te spitten. :o:

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, packing cubes zijn handig, ik had ze afgelopen vakantie mee van de Action:
    https://www.action.com/nl-nl/p/3013818/koffer-organizerset/
    Toevallig kwam ik deze week deze set tegen, is 6-delig en voor €1,50 kon ik die niet laten liggen.
    En ik had nog een paar compressed packing cubes besteld, die worden binnenkort bezorgd.
    Vind het handig voor je sokken, ondergoed, vuile was enz. En die compressiezakken zodat we genoeg mee kunnen nemen.
    Wat ik verder zowat standaard meeneem zijn wasmachinedoekjes om een keer de was tussendoor mee te doen, schoonmaakdoekjes en afhankelijk van de bestemming een goed mes, zodat je niet alles met een bot mes moet snijden en als er ruimte is, soms een goede koekenpan.
    Oh ja, en zo'n goedkope Action/Zeemandweil voor in de badkamer.
    Mini zonnebrandverpakkingen, zodat ik makkelijk tussendoor bij kan smeren.
    Tea tree olie, werkt tegen muggen/insecten, je kan er wondjes mee desinfecteren enz.

Bijgevoegde bestanden:

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Een badmatje. Anders wordt de douchehoek in zo'n stacaravan zo'n zwembad.
    Een scherp mes / broodmes. En een schaar.
    We hebben ook altijd een zakje met naald/garen, tie rips, ductape, enz
    Hydrofiele doeken en washandjes: zo droog

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.060
    113
    Voldoende Zetpillen. Afgelopen jaar in Frankrijk kreeg mijn zoontje oorontsteking en nu blijken zetpillen daar niet meer leverbaar te zijn en dan gaat een pakje heel hard. We hadden het geluk dat we mijn schoonzus tussendoor zagen en zij een pakje mee kon nemen.

20. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.308
    1.382
    113
    Vrouw
    Ik heb best een lijstje
    - de pil
    - een tafelkleed voor de tafel buiten
    - een kruimeldief omdat m’n stacaravan met al die kinderen vaak zo smutzig wordt en ik het niet weg krijg met een bezem
    - allesreiniger
    - eigen onderlaken omdat die op campings vaak van die zonder hoeken zijn waardoor ik anders steeds op dat matras lig. En mijn eigen kussen (ja ik ben een drama slaper. Thuis al en op vakantie helemaal. Het is dat ik vakantie zo leuk vindt maar dat slapen is echt afzien :roflmao:)
    - medicatie zoals pcm

en afhankelijk of het mag de Skottelbraai.

en mijn legitimatie telefoon oplader creditcard zonnebril en ereader.

vorig jaar ging mijn ereader stuk op vakantie. Dat was pas vervelend!

Deel Deze Pagina