Ik heb weer een nieuw ideetje voor een lang weekend. Ergens in de zomer. Op voorwaarde dat conditie terug opbouwen weer lukt. Want met 2 km per dag kom je niet ver https://www.longdistancepaths.eu/camino/nl/index.php?start=11899&end=120&routenr=9&B1=Starteindpunt Vanaf ons huis naar Maastricht zou zo'n 50 km zijn. Wie heeft ervaring met het lopen van deze (of andere delen) van de route? Ik hoor graag je ervaringen. Kinderen blijven thuis (met oma). T zou voor ons voor het eerst zijn sinds we jongste hebben dat we samen een weekend weg gaan. Ook onze meerdaagse wandeltocht waarbij we zelf onze bagage dragen. We overnachten in hotels, b&b of trekkershut. Dus geen gesleep met tentjes oid.
Ik heb niet die gedaan maar wel laatst deze pelgrismroute: https://walkofwisdom.org/ . 4 dagen achter elkaar (in mijn eentje, in B&B's en hotel) en nog 2 losse dagen. Vond het vooral leuk om die ringetjes te verzamelen onderweg. Kortste etappe was 20km de langste 32km. Dus qua vragen over meerdaagse tochten lopen kan ik misschien wel helpen !
Niet die route gelopen, maar wel bekend met meerdaagse wandeltochten in de bergen en fietstrektochten door NL. Voor het wandelen zijn goede wandelschoenen, -sokken en een goed passende rugtas een must! voor het overnachten kan je lid worden bij Vrienden op de fiets (geldt ook voor wandelen). Daar zijn veel logeeradressen bij aangesloten en voor 25,- pp heb je een slaapplek + ontbijt en eigenlijk altijd ook leuke gesprekken en contact!
Ik heb geen ervaring met deze route, maar wel het pelgrimspad van Amsterdam naar Maastricht. Daar kun je ook een deel van lopen en staat in het zuiden goed beschreven. Waar wil je starten? In zuid-Limburg zijn ook meerdere routes waarbij je in een aantal dagen een ronde loopt: krijtlandpad of dutch mountain trail.
De route vanuit Roermond loopt bijna langs ons huis. Startpunt is dus Susteren. Dutch Mountain trail ziet er ook geweldig leuk uit. Heb wel meteen het liedje in mij hoofd Wandelschoenen en sokken hebben we. Rugtas moet ik nog aanschaffen. Maar wat gaat er allemaal in? Hoe groot moet ie dus zijn? Voor enkele dagen alleen wat kleding en toilettas denk ik? En een lunchpakketje. Wat was voor jullie onmisbaar onderweg?
Qua tas zou ik Max 30L doen. Ik heb er zelf één waar een waterblaas in kan, met zo’n tuitje. Sneldrogende kleding, regenjas, buff en/of pet, EHBO tasje (blarenpleisters! Evt magnesiumspray, tekentang, pcm), slippers, powerbank, zonnenbrand en ik neem altijd iets van Dextro, noten en rozijnen en wat repen mee. Evt wandelstokken, maar in NL misschien niet zo nodig.