Goedenavond dames, Ik zit toch met een vraagje.. Ik ben deze week 27 weken zwanger en doe gewoon nog zelf het huishouden.. Lekker afstoffen, stofzuigen, lekker dweilen.. Maar tot wanneer mag dit eigenlijk? Of is hier geen regeltje voor en mag ik dit blijven doen totdat ik me er goed bij voel?? Vroeg het me toch al een tijdje af. Xxx
Zo lang als jouw lichaam niet protesteert kan je gewoon de huishoudelijke klusjes blijven doen hoor. Ik kon tot het laatst nog bijna alles goed, voor sommige dingen zat mijn buik in de weg en op het einde kreeg ik bij iedere beweging een harde buik dus toen was het niet meer fijn. Ik heb met 38 weken de tuin nog aangeplant
Je hebt je eigen antwoord al gegeven. Zo lang als het gaat.... en anders niet alles achter elkaar doen. En als je ergens geen zin in hebt, gewoon je man vragen
Oooo... Ik kan dus lekkerder blijven gaan met stoffen en dweilen! Gelukkig, want ik vind het heerlijk.. Vriendlief vind het gelukkig niet erg om te helpen, maar doet het toch liever zelf.. THNX!!
Hoe moet je anders toegeven aan je nesteldrang.... Je tempo wordt vanzekf lager, ik heb ook tot op het laatst nog veel zelf gedaan, geen probleem. Tenminste, als je niet naar de klok keek, hahaha.
This hier al 8 dagen niet meer gepoetst -_- En ge moet weten, ik ben iemand die normaal elke dag ligt te dweilen enz!!!! Ik kan niet meer goed krom (strijken gaat nog wel maar ook niet meer aan hetzelfde tempo als vroeger) en mijn vriend moest heel de week lang werken :-/ Morgen heeft hij verlof (feestdag in Belgie) en dan gaat hij helpen poetsen Hij helpt me vaak (met het nodige gemopper ) Gewoon u gevoel volgen! Als het nog gaat, zeker doen! Maar dan wel op het gemak
Zolang het gaat maar je bent niet ziek je bent gewoon zwanger Ik heb voor ik paar uur voor ik ging bevallen alles nog gedaan bij me eerste
Jahoor, zolang je het fysiek kan gewoon blijven doen. Ik stof, zuig, dweil thuis ook nog. Gisteren zelfs nog het gras gemaaid. Alleen mijn tempo ligt inmiddels aanmerkelijk lager. Ik probeer nu een uurtje werk af te wisselen met een uurtje rusten. Gewoon goed naar je eigen lichaam luisteren!
ik doe ook nog bijna alles. alleen zware wasmanden naar de zolder tillen mag mn man doen. en gisteren heb ik nog de benedenverdieping gedweild (nogal groot oppervlak) en toen kreeg ik harde buiken dus dat mag mn man voortaan doen. je lijf geeft het zelf wel aan als het niet meer kan en gewoon lekker rustig aan doen, wat vandaag niet lukt doe je morgen.
Heb bij beide zwangerschappen gewoon lekker het huishouden gedaan tot de bevalling. Hoe verder zwanger hoe langer ik er over doe,dat dan weer wel maar alles op een rustig tempo. Zware taken laat ik mijn man doen maar liefst doe ik alles zo lang mogelijk zelf
heb het tot de laatste dag gedaan hoor dat was over de 41 weken gewoon lekker doen als je jezelf goed voelt
Dat is echt voor iedereen verschillend.... Bij de oudste was ik 23 kg aangekomen, klopte mijn zwaartepunt niet meer, zodat ik echt niet meer overeind kwam als ik op m'n hurken ging zitten of op de grond. Dat laatste trouwens bij de andere zwangerschappen ook. Er schreef hierboven iemand "je bent zwanger, niet ziek", maar dat betekend echt niet dat je alles moet blijven doen wat je normaal doet hoor. Als je er heel veel harde buiken van krijgt, compleet uitgeput van raakt, de volgende dag niet meer kan lopen oid zijn dat duidelijke tekenen dat je het rustiger aan moet doen. Je lijf is echt totaal anders dan normaal en je raakt veel eerder geblesseerd dan normaal. Maar zolang het goed gaat, kan het natuurlijk wel! Ik weet nu al dat ik op het einde waarschijnlijk weinig meer kan helaas. Bukken voor de vaatwasser wordt dan zelfs al te veel, waarschijnlijk. Ik hoop voor jou dat jij fitter blijft, want het is niet echt fijn als je het zelf niet meer kan en steeds hulp moet vragen....
Ik doe eigenlijk alles nog wel behalve dweilen, dat is schijnbaar toch te veel inspanning, want daarna kreeg ik vanaf een paar weken geleden meteen harde buiken. Maar voor de rest: ik blijf lekker poetsen en doen, zeker tijdens mijn verlof, word ik rustig van
Ik kon al met 14 weken heel weinig doen ivm bekkeninstabiliteit. Ik doe wel alles maar dat kost me heel veel pijn en moeite. Terwijl ik bij mijn eerste tot oo het eind alles kon doen.