Efteling abonnement vraagjes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mol81, 29 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik als fervent Eftelingverslaafde overweeg voor ons gezin een Efteling abonnement te nemen. Maar... we wonen op 3 uur rijden van de Efteling. Nu gaan we ongeveer 4 keer per jaar heen en volgens mij kan een abonnement uit als we eens per twee maanden in ieder geval heen gaan. Ik zou dan direct een weekend gaan. En ik zag dat je allerlei korting of zelfs eens per jaar gratis toegang krijgt tot andere parken, korting krijgt op eten/drinken etc. en dat je familietickets voor de helft van de prijs kunt kopen. Het lijkt me wel wat.

Wie heeft een abonnement en zijn er dingen om rekening mee te houden? Betaalt een kind ook parkeerkosten als je dit abonnement afsluit?

2. #2 Shaddixxx, 29 okt 2016
    Laatst bewerkt: 29 okt 2016
    Nee joh, een kind betaalt geen parkeerkosten! Parkeren kost €3 per maand (het jaarbedrag weet ik niet exact, maar zal ongeveer overeenkomen) en sluit je maar op 1 abonnement af. Je betaalt per auto, niet per persoon ;)

De gratis toegang tot andere parken vinden wij echt fantastisch. Movie Park is lekker dichtbij en wij zijn er ook mee naar Phantasialand geweest (wáánzinnig park is dat!). Over een paar weken gaan we naar Europa Park, omdat we dan toevallig in de buurt moesten zijn. Ben ik ook erg benieuwd naar!

Je krijgt inderdaad korting op eten en drinken bij alle vaste verkooppunten en je krijgt korting op de souvenirs. Korting op de musicals, op verblijf in het hotel of Bosrijk, etc.

Je moet inderdaad 6 dagen per jaar gaan om het eruit te halen :) Leuk en goed hotel wat redelijk in de buurt ligt, is NH Koningshof. Kinderen tot 12 jaar slapen daar gratis :) Wij zijn met z'n vieren zo'n €60 per nacht kwijt daar.

Op tickets voor vrienden / familie krijg je inderdaad 50% korting, je kunt er maximaal 2 per jaar per abonnement halen (dus 2 op jouw abonnement, 2 op het abonnement van je partner, 2 op het abonnement van het eerste kind, enzovoorts). Ook érg fijn, hier gaan ze elk jaar op :D

1 dingetje om rekening mee te houden; met een abonnement zijn er een aantal dagen waarop je niet naar binnen mag. Op 19, 20 en 26 november en 3 en 4 december is dat de aankomende tijd bijvoorbeeld en in maart zijn er ook vrijwel altijd 2 weekenden waarvoor dit geldt. Daarnaast heb je met je abonnement geen toegang tot de events (dus Oud & Nieuw, midsummerfestival). Wél gewoon op de zomeravonden tijdens het 9 Pleinen Festijn :)

3. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Als je als gezin gaat, hoef je maar 1 parkeerabonnement te pakken. Die persoon moet dan wel wel aanwezig zijn bij het bezoek. Dus als je man het parkeer abonnement op zijn kaart laat zetten, en jij gaat een keer alleen met je kids, dan kan je dus niet gratis parkeren . Je kan het abonnement wel meenemen voor het uitrijden maar de kans is groot dat je "gepakt" wordt. Dus dat zou ik niet doen.

Verder krijg je als je etenswaren koopt 5% korting en op souvenirs 10% als je je abonnement laat zien.

Kortingen op andere parken krijg je idd ook. Op de site staat geloof ik hoe en wat.
    Al een paar keer gebruik van gemaakt, op Bobbejaanland 50% korting en parc Asterix en Europapark.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Oh fijn dat ik duidelijkheid heb over de parkeerkosten. Vond het al
    Raar als een kind moest betalen. Klinkt allemaal goed!!!

5. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    En nog een dingetje: als je een abonnement neemt hoef je niet meer zelf pasfotos mee te nemen. Ze hebben daar bij de abonnement service een cameraatje :D
    (Vroeger moest je nog wel een pasfoto meenemen!)
    De korting op bosrijk en het Efteling hotel is niet zo spectaculair overigens. Wij hebben vorig jaar een last minute genomen in een poorthuys appartement voor 4 personen en de last minute korting was veel aantrekkelijker dan de abonnementskorting. Het scheelde op de totaal prijs 80 euro. (We waren voor het hele weekend 367 euro kwijt, in oktober, dus buiten hoogseizoen)

Ow, en bosrijk is echt geweldig trouwens!
    Ik snap dat je om kosten te besparen naar NH zou gaan, maar ga minstens één keer naar bosrijk, voor de ervaring ;)

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Bosrijk is inderdaad geweldig! Net geweest. Ik had inderdaad al bedacht dat het qua korting niet veel scheelt aangezien je bij Bosrijk de dagen dat je er bent ook het park in kunt.

7. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Je kunt alleen uitrijden met een parkeerabbo als dat pasje ook bij de ingang is gescand. Dus als je man niet mee gaat en hij het parkeerabbo heeft, kan je niet eens uitrijden.

Let op dat je tegenwoordig voor Europapark een voucher moet halen bij de gastenservice van de Efteling! Er werd daar veel misbruik gemaakt van de gratis entree dus ze hebben het nu moeilijker gemaakt. Een spontaan bezoek zit er niet meer in.

8. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Wij hebben ook een abonnement, maar hoe zit dat overnachten bij bosrijk eigenlijk? Krijg je veel korting?

9. 25%, maar niet bovenop de aanbiedingen die er al zijn.. Ik vind het zelf nooit echt een fantastische korting, haha.

10. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Nee klinkt niet als een super deal wat we eens per maand gaan doen haha

Deel Deze Pagina