Beierse alpen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yellowsun, 30 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij willen dit jaar naar de Beierse Alpen op vakantie.
    Wie weet een
    Elke plek, waar je leuk kunt wandelen maar waar ook nog wat te doen en te zien is in de omgeving?

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Mijn tante woont in Landsberg am Lech. Leuk sfeervol klein stadje en niet te bergachtig met leuke hotelletjes. Op 15 minuten rijden zit je in de bergen. Ik zou persoonlijk wat info opvragen bij de vvv. Er is in Beieren op zich niet heel veel spannends te beleven mijn inziens. Dan zit je toch al op de Oostenrijkse grens, maar mooi is het daar bijna overal ;)

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Inzell is een leuke plaats, je kunt mooie wandelingen maken, er is een zwembad en een meer in de buurt. Heel gemoedelijk en veel leuke appartementen beschikbaar. Er is ook een berg met kabelbaan in de buurt, waar je volgens mij met Inzell carte gebruik van mag maken, dus zorg voor een accommodatie die de Inzell carte faciliteert.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Misschien richting Berchtesgaden? Mooie natuur en daarnaast veel culturele bezienswaardigheden.

Wij waren vorig jaar een paar dagen in Schleching, dat ligt net tegen de Oostenrijkse grens aan, iets onder de Chiemsee. In de omgeving kon je heel goed wandelen, veel liftjes en wandelgebieden. En de Chiemsee is ook leuk voor een dagje zon, zee, strandgevoel. We waren ook zo in Oostenrijk, waar de wandelmogeljkheden nog groter waren.

Ik vind zelf de omgeving van de Zugspitze ook erg mooi. Zo rondom Lermoos, Ehrwald etc. Maar dan zit je al wel in Oostenrijk net over de grens.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind mittenwald een mooi plaatsje, met veel wandelingen in het Karwendel gebergte

Deel Deze Pagina