Hi dames Ik heb volgende week een operatie aan mijn galblaas. Nu vroeg ik me af of het niet met ruggenprik kan en altijd onder narcose moet? Iemand ervaring hiermee?
Bij mij is mijn galblaas verwijderd onder narcose. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat dit met een ruggenprik kan. Maar je arts kan je dit het beste vertellen dus zou even het zkh bellen.
Bij mij is mijn galblaas ook onder narcose gedaan, volgens mij zit die inderdaad te hoog voor ruggenprik. Ik heb vorig jaar een buikwandbreuk operatie gehad, deze kon in principe wel met ruggenprik, maar wordt ook meestal onder narcose gedaan (bij mij dus ook). Ik heb wat gehad tegen de misselijkheid, want dat was een vraag in de vragenlijst en besproken bij de telefonische afspraak met de anesthesist (heb je die afspraak al gehad?) en daar kunnen ze dus wat voor geven in het infuus, zodat je niet misselijk bent naderhand. Ik kon direct weer eten en werd later op de dag wel licht misselijk, maar veel minder dan bij eerdere operaties. Heb ook niet overgegeven (bij eerdere operaties wel).
yes die heeft me gebeld en heb aangegeven dat ik een overgeef angst heb. Hy zei dat ze dan wat inspuiten en voorme angst een kalmeermiddel gaan geven hoe voelde je na je galblaas operatie? Kwa misselijkheid
Mijn galblaas operatie is al bijna 30 jaar geleden, dus weet het niet zo goed meer. Maar ik denk dat ik toen wel misselijk was en overgegeven heb, maar toen hebben ze ook niets tegen de misselijkheid gegeven (denk dat ze dat sowieso niet deden toen). Bij mijn laatste operatie vorig jaar dus wel en toen was ik dus nauwelijks misselijk. (Terwijl ik sinds mijn tweede operatie toen ik HG had heel snel misselijk ben, nog meer dan daarvoor). Dus wat ze inspuiten hielp dus echt heel goed tegen de misselijkheid.
Ik heb na mijn galblaas operatie geen last gehad van misselijkheid of overgeven. Alleen van schouderpijn
Ik werd in het verleden erg misselijk na operaties maar ik geef dat na een tip van mijn beste vriendin die anesthesist is aan. Dan geven ze extra medicatie tegen misselijkheid. Sindsdien geen last meer van gehad.
Hier geen last gehad van misselijkheid. Volgens mij geven ze daar standaard wat tegen.. Ik kreeg ook ranja van te voren. Dat zou ook misselijkheid na narcose kunnen verminderen geloof ik.
Hier is mijn galblaas er tijdens een gastric bypass uitgegaan.... achteraf totaal geen last gehad: noch van de galblaas, noch van de GB. Niet misselijk geweest en geen pijnstilling nodig gehad . En de 2 grootste galstenen heb ik nog steeds in een potje - mooie, perfect ronde knikkers van meer dan 1 cm doorsnee
Ik ben twee jaar terug geopereerd aan mijn galblaas. Ik was wel misselijk daarna, en heb eenmaal overgegeven. Daarna was het wel klaar en was de misselijkheid weg. Ik had echter niet aangegeven van tevoren dat ik misselijk wordt van narcose. Ik weet dat als je dat wel doet dat ze je wat tegen de misselijkheid geven. Goed dat je hebt aangegeven overgeef angst te hebben, dan zullen ze hier ook rekening mee houden.
Galblaasoperatie aantal jaar geleden gehad, ook onder narcose, ik heb niet standaard wat gehad tegen de misselijkheid, dus nadien echt kotsmisselijk geweest. Mocht ik weer onder het mes moeten, dan vraag ik er wel vooraf naar. Wat ook genoemd werd, na de operatie veel schouderpijn doordat er lucht in blazen, auwww!!
Ik heb al acute schouderpijn en rugpijn ( SI gewicht aangetast blijkbaar) en galblaas die ook nog me heel erg stoort zou denkik wel meevallen voorme haha ik had in de weekend een koliekaanval wauw heb nog nooit zoveel pijn gehad in me leven! De spoedeisende hulp stond verbaast hoe ik na zoveel pijn nog rustig bleef en nuet moest overgeven
Dankjrwel dames voor de tip! Die neem ik zeker mee heb nu alvast aangegeven dat ik een angstoornis heb en heel bang ben voor misselijkheid ze waten heel lief en behulpzaam en ging me ook bellen van te voren om me gerust te krijgen
Mijn galblaas is ook verwijderd onder narcose. Voor die tijd wel veel overgeven door de pijn en morfine die ik kreeg toegediend. Mijn koliekaanval ging alleen niet over en ben toen uiteindelijk met spoed geopereerd. Na de operatie helemaal niet meer misselijk geweest, hopelijk stelt je dat iets gerust. Ik had na de operatie helemaal geen klachten meer. Succes!
Mijn galblaas is ook verwijderd, neem een boek mee en lipbalsem. Ik moest er om 9.00 zijn en was pas tegen 14.00 aan de beurt. Heb veel kunnen lezen. Na de operatie had ik wel gelijk pijn maar lag nog op de bij kom kamer en zag mega dubbel. Zag de verpleegster 4 keer Na een spuit in de been moest ik verder slapen. Ze controleerde een paar keer of ik nog dubbel zag kan me de rit terug naar de kamer niet herinneren. Daarna niet veel pijn meer gehad, volgens mij was ik na deze operatie ook niet misselijk. Alleen door het gas vooral het gevoel van spierpijn en opgezette buik. Had dagen we na wel heel veel last van de narcose. Kon alleen maar slapen. Had ik na een andere operatie ook. Max 30 min wakker en weer slapen. Even niets om rekening mee te houden. Weken daarna mag je beperkt tillen. Oja als je geen elektrisch bed hebt een kussen in je knieholte is erg fijn. Minder spanning op je buik. Herstel ging vlot