HELP! Tandenpoets drama :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minyaweth, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik weet niet meer wat ik nog kan doen om het tanden poetsen wat soepeler te laten verlopen. Het is één grote drama. Voor zowel Vigo als voor mij.
    Vanavond kon ik er echt niet meer tegen en heb zelf ook lopen brullen als een klein kind :oops: :(
    Hoe ik het ook aanpak, het helpt allemaal niets.... Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie en hebben jullie nog tips?

Liefs Minya

2. gemke

gemke Niet meer actief

probeer een een electrice tandenborstel dat werkt bij onze jongens perfect

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    is het altijd drama of sinds kort ? lars heeft ook een paar weken gehad dat hij al ging krijsen als hij de borstel zag, maar dat kwam omdat zijn laatste 4 kiezen tegelijk doorkwamen. nu die door zijn is het weer over en gaat het gewoon weer goed

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het is al een drama vanaf dag 1 dat we begonnen met poetsen...

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    oef, das vervelend.... sterkte !

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Wij hebben een tandenborstel met een leuke pandabeer erop. Dat vindt ze geweldig en dan mag ze dus eerst zelf. Daarna moet ik en dan gaan we altijd het abc opzeggen. Dan ondertussen poets ik haar tanden.

Misschien kun je een tandarts bellen en weet die iets wat bij kinderen goed kan werken.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier ook drama, ik probeer haar af teleiden door de tv aan te zetten of een boekje te pakken en dan snel poetsen.
    het wordt vanzelf wel minder denk ik.

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    die van mij vind het juist geweldig en voor het middag slaapje gaan we samen voor de spiegel poetsen en dat vind ze heel leuk.. ze mag zelf de tandpasta erop doen en dan mag ze poetsen en doe ik het ook.. dan doe ik nog eventjes bij haar en dan doe ik de kraan aan en houdt ze hem er steeds even onder en dan is het klaar.. zo doen we het savonds ook

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik zing altijd een liedje! Gaat over tandenpoetsen! Vind hij erg leuk en is herkenbaar, hij koppelt het liedje aan tanden poetsen. Ben sowiezo van de liedjes koppelen aan activiteiten, misschien een tik van mijn beroep(kdv) maar het werkt super!

Verder heb ik hem ooit geleerd dat je met tandenpoetsen AAAAAAAAAAAAA moet zeggen, dit vond het zo grappig dat hij nu als hij de tandenborstel ziet gelijk : AAAAAAAAAAA zegt!

En ind. ook zelf laten doen, en zelf even voor of napoetsen!

kus miek

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hier ook zo'n drama met daan we hebben nu een tandenpoets lietd en nu gaat het super

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.825
    113
    Wij hebben ook een tijdje er veel problemen mee gehad. We hebben hem toen meegenomen naar de winkel en zelf een tandenborstel en paste uit laten zoeken. (natuurlijk wel voor kindjes). Toen zijn we het opnieuw gaan proberen op te bouwen. Elke keer heel eventjes en hem ondertussen overdreven belonen. Na een week riep hij zelf om lala poetsen! (lala van de teletubbies staat op de tube tandpasta)

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Belonen ( met name overladen met complimenten) voor elke borstelhaar die maar een tandje aanraakt! Dat hebben we in het begin gedaan en nooit ( bijna nooit) geen problemen gehad. Ook als beloning dat ze na het poetsen even "zelf" mag poetsen. En wat de dames hierboven ook al omschrijven, zorg dat het leuk lijkt het poetsen. Vertel dat hij mooie en sterke tanden krijgt, net als zijn held bijvoorbeeld. Of samen inderdaad een nieuwe tandenborstel kopen.

Succes!

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier gaat het als volg

ze gaat naar boven mag op zo'n opstapje staan en dan gaan we samen poetsen
    en als ik klaar ben doe ik het bij haar nog een keer dat ik op alle plekjes kom

heb haar der eigen tandenborstel uit laten kiezen en tandpasta

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Eerst zelf poetsen, samen poetsen, zelf tandpasta op zijn borsteltje doen, liedjes zingen, belonen, gek doen, blij doen... noem het allemaal maar op maar het helpt geen zier!!!
    Hij heeft er gewoon écht een hekel aan :(

Ik koppel ook veel liedjes aan activiteiten (ben zelf ook leidster geweest hahaha) maar zodra het over tandenpoetsen gaat breekt de oorlog uit.

Ik denk dat ik hem zelf maar een tandenborstel en tandpasta uit laat zoeken in de winkel. Misschien dat het dan wat tastbaarder voor hem wordt :)

15. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ja, een liedje!
    Hier is de favo van mijn meisje. (vier jaar)

Wat je niet vergeten mag..
    poets je tanden elke dag.. heen en weer op en neer.. zo heb/krijg je geen gaatjes meer.
    (dacht dat het zo ging)
    Onze oudste vond het ook absoluut niet leuk, maar sinds ik dat liedje zing en af en toe even een gekke bek trek ligt ze dubbel.

Ook de AAAA tip, werkt goed, ik ga vaak door met het hele alfabet.
    a. b. c. dddddddddddddddddddddddddd (en dan zeggen: verder open, verder!) Ik spoor voor geen kant met de meiden. Creatief zijn/doen en vooral lekker gek vind zij geweldig.

Ook had ik een stickersysteem ingelast voor het poetsen.

Beste poetser van 2009

Elke maand op verschillende soorten karton.
    Goed poetsen is een sticker waard.
    De hele maand vol, is een andere tandenborstel uitzoeken.(die heb je eens per drie maand nodig, maar ik vervang dit elke maand)

Tja, misschien wat overdreven. Ook heb ik haar een paar (het is erg ik weet het) tanden laten zien van iemand die niet goed had gepoetst.
    Ze keek me best vreemd aan. Ook vinden ze het geweldig om na de tijd de inspectie te doen. De inspectie doet mijn man vaak door haar de mond te laten openen en te kijken. Hij steekt dan een duim in de lucht en maakt er dan een heel verhaal van! :oops: =D>

Zo een heel verhaal, maar hopelijk heb je er wat aan... :D

16. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij zingen ook een liedje over tandjes poetsen, en meestal gaat dit wel goed. Soms poetsen we ook de "tanden" van zijn knuffels met een oude tandenborstel, waarbij we hem vragen om maar eens te laten zien aan Beer en Poeh hoe dat moet. Maar als meneer te moe is, werkt hij allesbehalve mee. Dan zet hij zijn kaken op de tandenborstel en laat hem niet meer los. Of gaat mij slaan. Dan moet ik hem echt in de houdgreep nemen om nog enigszins fatsoenlijk zijn tanden te kunnen poetsen. Zelf laten poetsen werkt niet, want dan kauwt hij alleen maar op de tandenborstel of slurpt hij de tandpasta eraf.

Eigenlijk moeten we vanaf 2 jaar 2 keer per dag poetsen, maar wij zijn al blij als het één keer per dag fatsoenlijk lukt.

Jullie ook veel succes - en geduld - met de opstandige peutertjes en kleutertjes.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina