Werken bij de politie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Allesofniets, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Hallo dames,

Wie werkt er bij de politie en wilt en kan mij even helpen?
    Ik heb namelijk een vraag ivm vermissing

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    werk niet bij de politie maar wel werktechnisch regelmatig te maken met vermissingen.. wat is je vraag?

3. Allesofniets

Het gaat erom dat iemand geregistreerd is als vermist, maar helemaal niet vermist is. Al een aantal keer geprobeerd van zijn naam af te halen, maar hij blijft als vermist staan.

Elke x wordt hij aangehouden, want meneer is vermist, moeten alles na lopen, kortom 2 uur later, mogen we weer weg. Volgende dag naar een politiebureau, verhaal uitleggen... Kijken ze in hun computer is er niets van te zien?!?? Wordt dit een beetje beu..
    Hoe kunnen we hier vanaf komen?

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hmm tja die kant ken ik i.d. niet.. Lijjkt me wel heel lastig.
    Neem aan dat je al wel eens gebelt hebt met de politie dat degene niet ( meer ) vermist wordt ?

5. Allesofniets

Nee, dat werkt niet.. Het is zo frustrerend.. Zijn al 2x op het politiebureau geweest. Maar diegene die hem als vermist heeft opgegeven moet hem weer melden als niet vermist. Wij vroegen dus wie dat was, maar nee daar kunnen ze geen antwoordt opgeven.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dan laat de politie toch echt iets na. Dan moeten zij zelf die persoon bellen die de man als vermist heeft opgegeven en de situatie uitleggen zodat de betreffende persoon hem dus als niet meer vermist kan opgeven.

Vette klacht indienen!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Irritant!
    Ik zou naar het politiebureau gaan, de persoon die je daar spreekt er persoonlijk voor verantwoordelijk maken om dit recht te zetten, dus achter de melder aan te gaan en er voor te zorgen dat het uit het systeem is. Met een realistische deadline.

Ik zou ze ook een brief laten schrijven en ondertekenen, met telefoonnummer van desbetreffende bureau, waarin staat wat er aan de hand is, zodat die persoon niet elke keer weer mee moet naar het bureau, op het moment dat hij/zij staande gehouden wordt.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het kan zijn dat diegene in een ander systeem van een andere instantie als vermist staat opgegeven. Wij, de politie, kunnen niet altijd zien wanneer en door welke instantie dit is opgegeven. Ook kunnen wij in de politiesystemen de code er wel af halen en dan zie je dus niets meer staan. Echter kan t zijn dat bij andere instanties deze code er nog wel staat.

Het is dus niet altijd zo dat de politie iets nalaat en je meteen een dikke klacht moet gaan indienen. Mensen die er niets van weten lopen dit altijd te bleren.Erg jammer.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je verhaal klinkt logisch maar ik vind de politie in dit geval nog steeds nalatig. Als je een aantal keer wordt opgepakt omdat je vermist bent is dat niet netjes. Zij hadden hier oom uitleg over kunnen geven en kunnen vertellen wat deze persoon moet doen. Ze kunnen er misschien niks aan doen maar alles valt of staat met een goede communicatie en daar ontbreekt het soms nog wel eens aan.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Er zijn meerdere soorten vermissingen.

Hij zou vermist kunnen staan omdat hij weggelopen is geweest bij een of andere instantie of omdat familie bijv. geen contact meer heeft kunnen krijgen met hem.

Als dit mij zou overkomen zou ik niet weg gaan voordat mijn naam uit het systeem is gehaald of ik duidelijke uitleg heb over de gang van zaken.

11. Allesofniets

Ik ben niet zo van een klacht indienen.

Ik vind het gewoon rete irritant.
    Vorige keer ook, wilde een dagje weg. Ja vergeet het maar. Alles moest uit gezocht worden, 2 uur later mochten we eindelijk weg...
    1x niet leuk maar kan, 2x ook nog 3x is vervelend maar na 5x in een jaar tijd?

Ik heb dan zoiets van, zet dat ook in het systeem dan:x

Want op het bureau zelf kunnen ze niets vinden:( Maar als hij wordt aangehouden, ineens wel?
    Zou jij hier misschien meer over kunnen uitleggen?
    Ze weten niet of het een instantie of een persoon(bijv familie) is.

Deel Deze Pagina