Vakantie alleen met kind (3).

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lilium, 7 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilium

Lilium Niet meer actief

Hi Meiden,

A.s. september ga ik voor het eerst alleen op vakantie met mijn zoontje van 3.
    We gaan naar een kindervriendelijke Nederlandse camping in de Dordogne. Zowel voor de heen- als de terugreis heb ik een fantastische overnachting geboekt in de omgeving Orleans. De eerste dag rijden we 600 km, de tweede dag nog maar 400 km (terugweg andersom).

Ik ben op zoek naar wat tips, omdat ik het best spannend vind en ik ook niet bekend ben met Frankrijk als vakantieland.
    Ik heb al de tip gehad om klamboe's en allerhande muggenspullen mee te nemen. De tekentang zit al in de EHBO doos en de milieusticker voor de auto heb ik binnen gehad.

Wat is jouw gouden tip voor mij?

(Zowel voor onderweg als op de camping.)

Thanks!

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Niet echt tips maar wel mijn complimenten en petje af dat je dit alleen gaat doen met je zoontje ! Wat goed en sterk van je, ook al zul je je soms even flink alleen voelen, dan nog je bent een sterke moeder!

Ik ben dit jaar ook voor het eerst alleen op vakantie gegaan met m'n dochters, ze zijn wel wat ouder. Maar ben toch gewoon in Nederland gebleven, buitenland, zo ver alleen rijden durfde ik niet aan

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik zou zorgen voor vermaak in de auto, dvd speler, boekjes, wat te snacken, drinken en dat dan binnen handbereik voor hem zodat je niet voor ieder slokje drinken hoeft te stoppen.
    Verder deden wij onze zoon altijd een luier aan, ook toen hij zindelijk was. Je zal altijd zien dat ze ineens naar t toilet moeten als dat nog een half uur rijden is of in de file.

4. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Dit deed ik ook altijd - al gingen wij met het vliegtuig. Gewoon voor de zekerheid een luier om (op die leeftijd), want je weet maar nooit. Ik heb geen camping tips (nog nooit geweest) maar ik zou sowieso voor jezelf ook iets meenemen om te doen, voor als de kleine op bed ligt. En als je weinig Frans spreekt misschien een vertaal app op je gsm zetten, zo eentje waar je in het NL kan inspreken en het wordt vertaald naar het Frans. Je weet nooit wat er gebeurt, het kan zomaar handig zijn om je net wat duidelijker verstaanbaar te maken. Knap van je dat je het aandurft om te rijden :) Mijn zoontje en ik gaan ook altijd met zijn tweetjes, maar tot nu toe heb ik elke keer voor het vliegtuig gekozen.

5. Lilium

Lilium Niet meer actief

Dankjewel! Ik ben niet het type wat zich tegen laat houden door angst, alleen door praktische zaken haha.

Fijn dat je toch lekker op vakantie geweest bent. In dit weer hoef je helemaal niet naar het buitenland!

@nicole18 : Dankje voor de tips! Ik heb inderdaad een DVD speler geregeld voor in de auto en heb wat ander vermaak gekocht. Ik kan inderdaad nog wel een mooi zoekboek oid kopen.

@zigzag Ook bedankt voor de tips! Goed idee om mijn eigen vermaak niet te vergeten :)
    Ik ben in het verleden internationaal chauffeur geweest, dus dat stukje van 1000 km is voor mij echt peanuts.. Voor mijn zoontje alleen dus niet, vandaar de stops onderweg. Al moet ik zeggen dat hij ook makkelijk 2 uur in de auto zit zonder te stoppen, dus ik heb goede hoop dat het goed komt. We gaan begin september dus ik verwacht ook geen enorme files.

suus1983, Champetter en flipflop vinden dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.264
    113
    Wat super goed! Hartstikke goed! Onze uk kon geen dvd kijken maar luisterde naar luister boeken. Vorig jaar zijn we voor het eerst met het gezin naar italie gereden en hij was toen ook 3.

Raamstickers vond hij ook leuk. Bij de plus hadden we letter en cijfer chips meegenomen. Hij kreeg watin zijn bakje en zodra hij de cijfers (of letters die hij kende) buiten zag mocht hij opeten. Hij had super veel plezier er mee, was mooi tijdsverdrijf zonder teveel te eten haha.

Op de camping zelf lekker zwemmen, samen naar de speeltuin en luisteren wat hij zelf wil.onze knul wou juist graag naar het bos, we zijn toen naar een watervallenpark geweest. Verder is hij gek op kastelen, museum, oude gebouwen, bergen, mooie uitzichten.

Lilium vindt dit leuk.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Zo’n polsbandje waar je telefoonnummer (denk aan 0031 er voor) op staat, dat je zoontje omdoet.
    1 keer oudste dochter (toen 8) kwijt geraakt op het strand in frankrijk, 1,5 uur.
    Vreselijk...
    Daarna meteen die bandjes gekocht!

Enne...voor mij jaar 3 dat ik alleen met mijn kinderts op vakantie ga.
    Het komt helemaal goed. No problemo!

Oh en mocht je Netflix hebben, download dan alvast wat series/ films. De wifi/internet (als die er al is) is vaak niet al te best in die omgeving. Voldoende om een appje te sturen maar voor de rest..Ik hou van lezen maar een filmpje kijken js toch ook relaxed!

Lilium vindt dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.264
    113
    Dat is inderdaad eengede tip vanmijn voorganger, filmpjes van entflix alvast downloaden en een armbandje, vorig jaar ook omgedaan, ik vond die plastic dingen niks dus had ik een stoffen armbamdje met een kliksluiting zodathij hem niet zelf af kon doen en daar achter op mijn telefoonnummer met watervaste stift geschreven. Hij hield hem ook aan bij het zwemmen.

Lilium vindt dit leuk.
  9. Treez

Treez Niet meer actief

Heb je al een tolbadge? Het scheelt je ontzettend veel wachttijden bij de tolpoortjes. Daarnaast is het altijd leuk om langs de file bij de tolpoortjes te rijden en geen gehannes meer met bankpasjes en kleingeld.

Voor de zekerheid nog iets meenemen voor je zoontje tegen wagenziekte? Uit ervaring weet ik dat niks zo vervelend is om je reis te beginnen met een kotsgeur in de auto. Bij mij kotsen ze namelijk alleen maar als we op vakantie gaan o_O.

Wij hadden ook een potje in de auto staan rond die leeftijd. Als er lange rijden stonden of als de wc-hokjes van binnen bruin ‘geverfd’ waren, was dat wel een uitkomst voor op de parkeerplaats.

Vooral niet pedagogisch doen tijdens de reis. De tablet lekker vol knallen met films, luisterboeken en muziek en investeren in een goede koptelefoon.

Verder als je iets vergeten bent geen nood. Alles is daar ook te koop en ik vind persoonlijk de farmacies in Frankrijk geweldig.

10. Lilium

Lilium Niet meer actief

Ik heb een creditcard waar ik de tol mee wil betalen, geen tolbadge. Ik had bedacht dat het vanaf de eerste week september een stuk rustiger zou moeten zijn? Zou een tolbadge dan nog veel uitmaken?

Ik neem pilletjes tegen wagenziekte mee. Mijn zoon heeft er tot nu toe nog nooit last van gehad, maar ik neem geen risico.

Goede tip van het potje!! Zoontje kan al wel hangend in mijn armen plassen, maar dat is verre van ideaal.

We hebben een DVD-speler voor in de auto geleend, ik moet er inderdaad alleen nog een koptelefoon voor kopen. Goede! Kan ik eindelijk mijn Disney DVD's ergens voor gebruiken.

We hebben afgelopen weekend geoefend met een weekendje weg (weliswaar met familie) en ik merkte vooral dat ik genoeg warme kleding mee moet nemen. Mijn zoon had ik geen kind aan, die vermaakt zich wel.

Thanks voor de tips!

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Een tolbadge is geweldig! Gewoon aanschaffen, al is het alleen al voor de lol! Niets geeft zoveel voldoening als die 'bliep' terwijl je met 30 km/u door die poortjes rijdt, de rijen achter je latend...

En inderdaad - veel snacks en DVD's en Nintendo's en dat soort zaken binnen handbereik houden.

En inderdaad de luier voor de zekerheid. Mijn zoontje wilde hem niet meer om toen hij eenmaal zindelijk was, maar het scheelt een hoop ellende als hij midden in de file of zo ineens moet.

Manque vindt dit leuk.
  12. Treez

Treez Niet meer actief

Ik ben het zo eens met @Whysteria wat betreft de tolbadge. Nooit meer in de rij staan, geen gemanoeuvreer om je auto precies bij het betaalkastje te krijgen, maar altijd doorrijden en de bliep klinkt inderdaad zalig! Ook fijn als je zoontje slaapt, zodat hij niet wakker wordt van het kaartje trekken /tol betalen.

Wat ook nog handig kan zijn om je zoontje de bediening van de dvd alvast aan te leren. Ik ben ooit in mijn eentje met de kinderen naar het zuiden van Frankrijk gereden (half uur boven de Spaanse grens) en het was heel irritant dat ik elke keer moest stoppen om de dvd-speler te bedienen :confused:.

Wat ik altijd vergeet, maar wel handig is om voldoende kleingeld bij je te hebben voor het betalen van de toiletten onderweg.

Lilium en Whysteria vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina