Tijdens het camperen? Ik zit nu een lijstje te maken wat we de eerste 3 dagen gaan eten maar ben echt inpiratieloos ! Wat koken jullie op vakantie? Wij gaan met de caravan en hebben een skottelbraai mee..
Pasta pesto. Chorizo prutje. Nasi. Macaroni. Salade met bbq. Veelal eenpansgerechten. Maar probeer wel altijd een koolhydraatsoort. Groente en vlees of vis erin te stoppen.
Chicken Tonight Wokpasta Nasi/bami Barbecue Krieltjes,kip en salade Dat staat meestal wel op het menu als we gaan kamperen.
Eigenlijk hetzelfde als thuis, maar iets minder uitgebreid en wat vaker pakjes en zakjes en bbq, en natuurlijk geen ovengerechten. Aardappels - doperwten - hamburger Pasta met pot pastasaus, groente en kip Rijst met broccolli en chicken tonight Nasi Wokpasta met roerbakgroente Salade niçoise (met sperziebonen, blikje tonijn en ei) We eten in ieder geval absoluut geen smack of voorverpakte hamburgers, blehg.
Haal roerbak mie die je niet hoeft voor te koken.. Kun je als het goed in 1 pan maken.. gourmet vlees? hamburgers Pannenkoeken? Wij gaan meestal uiteten als we naar de caravan gaan. Ik kan me nog wel herhinneren dat we een weekendje slagharen hadden gedaan en ze waren iets van bakvet vergeten dus geen boter en geen olie.. Ik kon daar echt om huilen en ben toen een beetje getraumatiseerd.. Ik denk dat ik dat weer zou doen, al heb ik net dat skottelbraai gegoogled en dit zijn dan de dingen waar ik op zou komen en uiteraard het bovengenoemde ook Wat ook echt nice is, uitjes snijden, caramelizeren.. Evt. extra boter erbij en er wat broccoli of groene asperagus in te doen.. Man man man dat is echt sappig! Met groene asperagus is knoflook en verse spinazie trouwens ook echt goed te doen
Ik heb wel een mini oven mee... eten dan ook soms lidl lasagne (normaal thuis in de oven niet te eten maar tijdens vakantie smullen we dr van ..)
Zet jullie ideen in mn telefoon... hoef ik de hele vakantie niet te bedenken wat te eten.. schrol ik zo het lijstje door haha
Oh een mini oventje! Pizza's al zijn het mini's!! En stokbroodjes en wat kruiden boter meenemen!! yum yum !
Eigenlijk veelal wat we thuis ook eten...probeer ook echt wel gezond te koken. Maar geen ovengerechten ofzo natuurlijk. Het vlees bakken we vaak op de bbq plaat.
Ik doe er standaard een pond kip door. Chorizo prut/ pannetje is ook erg makkelijk en lekker. Chorizo. Een grote aardappel. Ui knoflook en paprika lekker bakken. Heerlijk. Evt. Nog wat bonen er door.
Pastasalade, aspergesalade, pasta's, vlees/vis met sla/groente, aardappeltjes, stokbrood, uiteten/wat halen....combinatie van makkelijk, lekker en gezond. Hebben 1 gaspit, een skottelbraai en een mini oven tot onze beschikking.
Gehaktballetjes bakken met champignons, uien, paprika en knoflook. Tomaten in blokjes + gepureerde tomaten toevoegen. Italiaanse kruiden erdoor, lekker met stokbrood of turks brood. Hebben een pizza steen bij de skottel, dus zelf pizzabodem maken en beleggen met wat je lekker vindt. Runderreepjes roerbakken met wokgroente en krieltjes. Shoarmavlees met Mexicaanse roerbakgroente en bonenmix. pastasalade, spekreepjes uitbakken champignons en paprika kort meebakken. Creme frais erbij. Laten afkoelen en dan pasta naar keuze toevoegen samen met blokjes fijngesneden komkommer. Op smaak brengen met Italiaanse kruiden, peper en zout.