Efteling Bosrijk, wie is er geweest?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 9 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hé meiden,

2 januari gaan we 5 dagen/4 nachten naar de Efteling en verblijven dan in een luxe Landhuys appartement. Nu was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de een verblijf bij de Efteling en misschien tips heeft wat we nog meer kunnen doen? Ik begreep wel dat sfeer erg mooi en warm is in deze periode. Maar 5 dagen is misschien wel wat lang, dus de omgeving zal ook zeker aan bod komen. Iemand ervaring?

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Wij gaan volgende week voor de 3e keer naar Bosrijk, het is er zo leuk. De eerste keer zaten we in een appartement, maar dat vonden we erg klein, dus nu liever in een huisje. De appartementen zijn overigens wel erg leuk en van alle gemakken voorzien hoor, maar de huisjes zijn echt heel ruim en comfortabel.

Het is een prachtig parkje, in het bos, en mooi afgewerkt in Klaas Vaak thema. Zeker leuk om een wandelingetje over het hele park te maken, genoeg speeltuintjes en natuurlijk het kasteel van Klaas Vaak. Er is ook een zwembad, niet heel groot, maar leuk om je een paar uurtjes te vermaken. Als je in de omgeving van de Efteling iets wilt doen, dan vind ik de Loonse en drunense duinen heel erg leuk. Het is een combinatie van bos en zandverstuivingen, erg leuk met kinderen ook. En dan lekker warme chocolademelk bij Restaurant Bosch & Duin drinken.

Maar ik zou me wel gewoon 5 dagen in de Efteling kunnen vermaken hoor, dan kun je alles lekker op je gemakje doen. In het Efteling theater draait de musical de Gelaarsde kat, daar krijg je 20% korting op als je in Bosrijk verblijft, ook leuk!

Veel plezier, Bosrijk is super!

3. Angel1980

Klinkt goed!!! En dank voor de tips, wandelen in de natuur vinden we allemaal heerlijk. En de musicals willen we ook naar toe gaan idd. En ach, inderdaad, 5 dagen zijn waarschijnlijk zo om ;) Ik kijk er wel heel erg naar uit! En ik hoop dat het appartement mee zal vallen qua ruimte, we hebben namelijk een iets groter hoekappartement genomen met infraroodsauna. Ben heel benieuwd! En jij alvast heel veel plezier volgende week :D

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Wij hebben vorig jaar in een huisje gezeten, wij zijn geen pretparkgangers, maar hadden eigenlijk nog tijd te kort met 3 dagen. Ik vind het echt geweldig. We hebben besloten om minimaal elke 2 jaar een keer heen te gaan. Niet echt tips qua omgeving dus, al zit safaripark Beekse Bergen ook in de buurt en dat is ook wel de moeite waard (alhoewel in de winter?).

Veel plezier alvast!! Wij gaat dit jaar niet, dit jaar Legoland, maar volgend jaar zeker weer.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij hebben zowel in een Poorthuys- als Landhuysappartement gezeten en ik vond het voor die paar dagen goed te doen qua ruimte.
    We hebben ons er prima vermaakt, we waren er in de winter. Al is het wel een paar jaar terug. Het eerste jaar kwam Klaas Vaak zowat elke avond, de keer erna 3 x per week ofzo. Eerste jaar werkte alles in het zwembad, tweede keer waren dingen kapot of weggehaald, dat was wel jammer.
    Maar goed, beide keren was het zwembad heel rustig en dat is natuurlijk lekker. Het is mooi aangelegd.
    Wat ik zo fijn vond met kleintjes is dat je geen haast hebt om alles in een dag te doen. We gingen gewoon eerst 's ochtends naar de Efteling, je hebt eerder toegang, na een paar uurtjes naar huis, slapen/rusten en daarna gewoon wat andere dingen doen. Geen gehaast, heerlijk.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #6 SushiLover123, 10 okt 2016
    Laatst bewerkt: 10 okt 2016
    Ik woon er in de buurt!

Als het goed weer is, raad ik zeker aan om even naar de Roestelberg te rijden. Daar lekker de auto te parkeren en de duin op te lopen. Lekker een duin/boswandeling maken. Bij de Roestelberg kun je nadien nog een lekker bakkie doen of een hapje eten. Ze hebben veel speciale bieren.
    Als je geen behoefte hebt aan een horecagelegenheid, dan kun je ook naar de Kaatsheuvelse Ijsbaan gaan en daar parkeren (is geen ijsbaan! Gewoon een plas water in het bos).
    Achter de Roestelberg ligt Het Genieten. Qua horeca aanzienlijk minder, maar een leuke speeltuin (buiten) voor de kinderen. Ook binnen schijnt er iets te zijn, maar daar moet je apart voor betalen en wij gaan altijd als het mooi weer is, dus dan spelen ze buiten.

Een gewonere speeltuin, heel ruim opgezet, vind je in Waalwijk, bij Het Lido. Hier is ook een hertenkamp (met ook andere dieren) bij.

In Waalwijk heb je een Monkey Town en een Dolfino voor de kinderen (ik geef meer om MT). In Kaatsheuvel heb je ook Het Ganzenest en in Dongen Pukkemuk. Die laatste is binnen niet zo heel bijzonder/ruim, maar buiten wel. Ze hebben daar ook een soort van Sprookjesbos. Gewoon een wandelpad langs huisjes met knoppen/interactieve dingen. Ook diertjes (kippen, geiten en hertjes geloof ik) en iets om te varen...

Wat nog meer... In Tilburg zit de Oliemeulen. Dat is een reptielenhuis. Ook erg interessant.

Het Land van Ooit (Drunen) is geen pretpark meer, maar het is wel opengesteld voor het publiek. Is ook een leuke ervaring. Er zijn nog restanten overgebleven en die zijn wat verwilderd, waardoor het een nog mystiekere uitstraling krijgt.

7. Angel1980

Dank je wel, hier heb ik zeker wat aan ;) Wat leuk eigenlijk om op vakantie te gaan in eigen land. Er is nog zoveel wat we niet hebben gezien besef ik me steeds weer! Heb er zin in! :D

8. Angel1980

Dank je! En jullie ook, Legoland lijkt me ook super ;)

9. Angel1980

Inderdaad, geen haast hebben is heel fijn. Bij mij zijn gelukkig wel wat ouder waardoor ze meer kunnen verdragen. Ik ben benieuwd naar het zwembad, ik zou het wel fijn vinden om ook even te ontspannen in het zwembad ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bosrijk is zo leuk! Wij hebben in 2011 in een Boshuys gezeten(daarna een abonnement gehad tot maart 2013), in 2014 in een Poorthuysappartement en dit jaar in een Landhuysappartement. Was allemaal super! Zelf vind ik een huisje niet echt nodig, want we slapen voornamelijk in Bosrijk en zijn ook echt wel kapot na een dagje Efteling. Avondeten deden we op het park en ontbijten dan in het appartement of soms ook een keertje in de Efteling. Appartementen zijn ook een stuk goedkoper dan een huisje.

Tips zijn er al genoeg gegeven geloof ik, bedenk wel dat je in een appartement niet kan koken, je hebt alleen een magnetron.

Ganzennest is mijn man deze zomer met de kinderen geweest en dat vonden ze helemaal geweldig!
    Wat betreft wandelen in de natuur, is inderdaad hartstikke leuk, maar Bosrijk zelf is ook al erg leuk ;). Het zwembad is klein en simpel maar wel lekker om even te ontspannen.

Deel Deze Pagina