Efteling druk vandaag??

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by RoGiJuLi, May 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ah.. Nu het toch aan de gang is (voorspelling over efteling drukte): ik wil volgende week vrijdag gaan met mijn dochtertje. Heb gekozen voor buiten de vakantie, geen hemelvaart en zij is een kleuter (alleen die hebben de vrijdag vrij) dus iemand daar ervaring mee?

2. Luja

Luja Niet meer actief

Alsnog veel plezier TS!

@ butterblue ik denk dat dat erg meevalt! Wij waren twee jaar terug op een schooldag naar de efteling op een mooie dag in mei, toen konden we overal zo doorlopen. Alleen n halfuurtje wachten bij de droomvlucht :)

3. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    volgens de drukte verwachting van efteling zou het vandaag een gezellige bedrijvigheid zijn en niet zo druk

normaal klopt dat aardig.

volgende week vrijdag verwachten ze rustig

ik ga ook alleen maar naar efteling tijdens studiedagen enzo op school , dus altijd door de weeks.

4. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Zo druk al! Wilde toch nog even gaan voor t carnaval festival en de droomvlucht..
    sla vandaag dan toch maar over 😢

5. mumija

mumija Niet meer actief

Ik woon in de wijk naast de Efteling, en geloof me; het is loeidruk..

6. mumija

mumija Niet meer actief

Prima dag om te gaan. Ze zal overal in kunnen!
    Veel plezier alvast.

7. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Leuk! Ik woon erachter 😁

8. mumija

mumija Niet meer actief

Haha...:D

9. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Super bedankt allemaal! Denk dat ik dan toch een goede beslissing heb genomen om volgende week te gaan met haar!

10. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,031
    0
    36
    Zie veel berichten op facebook dat mensen gaan.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik ben een paar weken terug op vrijdag geweest en het was erg rustig. bij de kassa had ik spijt. harstikke druk, busladingen met schoolreisjes maar dat was natuurlijk logisch. het was 10 uur dus alles ging nu naar binnen;)
    het verspreidde zich en de langste rij was 15 min.
    en de rijen waren eigenlijk ook zo opgelost. of waren er ineens. onbegrijpelijk.
    voorbeeldje: we gingen de carnaval in. helemaal geen rij. we konden zo doorlopen en instappen. nou, wat duurt dat ritje? hoogstens 10 minuten?
    we kwamen buiten en het stond zowel binnen als buiten helemaal vol met mensen die stonden te wachten:(
    andersom met droomvlucht. we komen aanlopen en op de klok stond een wachttijd van 25 min en ze stonden al een stukje buiten in de rij. besloten om even naar de wc en naar een winkeltje te gaan. totaal 10 min weg geweest. we komen terug en op de klok stond nu een wachttijd van 15 min. we konden zo doorlopen en instappen....

12. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Zo hee, das wel raar zeg! Dan is de efteling echt een magisch oord waar rijen komen en weer verdwijnen als bij toverslag haha! ;) Ik denk dat we in elk geval de attracties die we heel graag willen zien (zoals droomvlucht) meteen gaan doen 's morgens en de rest wel zien in de loop van de dag! Schoolreisjes zijn natuurlijk ook dingen waar je rekening mee moet houden idd!

13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    inderdaad eerst naar die attracties gaan. hebben wij ook gedeeltelijk gedaan. meteen bij binnenkomst direkt naar rechts naar fata morgana. daarna naar de piranha. wilde eigenlijk ook naar droomvlucht maar dat lag een stukje verder weg. je moet er natuurlijk ook aan denken dat je niet kris kras het park door loopt. dan loop je je benen uit je lijf:)
    zou wel een beetje zoeken naar attracties die bij elkaar liggen en die dan doen. droomvlucht deden we s'middags en die was al drukker.
    maar de meeste mensen met kleine kinderen duiken vaak eerst het sprookjesbos in. schoolreisjes met grotere kinderen gaan vaak eerst richting de achtbanen.

14. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Wij gaan 6 juni. Nog verwachtingen? Ben er nog nooit geweest, trouwens.

15. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Nou, op een dag met veel schoolreisjes kan ik me juist goed voorstellen dat het opeens een lange en opeens een korte rij is. Je ziet toch vaak dat er dan grotere groepen uit die klassen vrijwillig of verplicht gezamenlijk een attractie ingaan. Als die groep tegelijk komt wordt zo'n rij opeens heel lang.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Viel nog mee hoor. Het leek wel heel druk, maar de rij van de Carnaval Festival was 2/3 van het binnen gedeelte. 25 minuten voor Joris en de Draak. Verder hebben we niks gedaan.

Oh en De Baron was (leeg) aan het testdraaien!

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    ik ga dinsdag haha

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Het viel enorm mee! Langste wachtrij was de droomvlucht met 20 min wachten.
    We hadden prachtig weer.

Een topdag gehad!

Share This Page