Thailand 2025

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by mama2bengeltjes, Nov 6, 2024.

1. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

Jan 28, 2015
    1,199
    531
    113
    Zie voor volgend jaar Thailand al diverse keren voorbij komen. Misschien leuk om samen tips en ideeën uit te wisselen?

Wij willen volgend jaar juli gaan voor ongeveer 23 dagen met zijn vijfen.
    We zoeken zelf onze tickets maar vind ze voor nu nog te duur en dan vanuit Bangkok gaan we nog een route uitstippelen.

Hoe zijn jullie voorbereidingen?

MotherPrincess likes this.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Leuk idee!
    Ik ga in maart 2 weken samen met een vriendin. De vliegtickets zijn al geboekt (emirates) en het hotel voor de eerste 2 nachten bij aankomst in Bangkok ook. We slapen in een hotel dat in een wolkenkrabber zit en ook een skybar heeft. We willen zo'n fietstocht gaan doen in Bangkok maar dat moeten we nog even uitzoeken, dus als iemand tips heeft?
    Daarna willen we naar kao sok vliegen (moeten de tickets nog boeken), alwaar we net een hotel geboekt hebben. We twijfelen nog tussen een dagtour op het water of een overnachting op het water. Wat we daarna gaan doen, nog geen idee. Denk ergens naar een mooi bounty strand waarvandaan je leuk kan snorkelen maar ook tripjes naar de natuur kan maken. Maar aangezien er honderden van dat soort plekken in Thailand is het nog lastig kiezen.

3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,800
    1,618
    113
    Wij willen ook naar Thailand deze zomer. Ben de tickets ook in de gaten aan het houden. We gaan 3,5 week. Beginnen in het noorden en willen dan nog naar het zuiden vliegen. In het zuiden naast natuur ook nog naar twee eilanden die bekent staan om de duikstekken.

4. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
    Leuk ik ga op 27 September in eerste instantie leek het ons leuk om ook idd zelf de reis samen te stellen.
    Maar de NRV reis heeft eigenlijk alles wat we wel willen.
    Ik had als wens om zowel noord als zuid te bezoeken als strand dagen.
    Krabi en Pucket
    En Ko Samui maar dat is een beetje utopisch om te doen in 22 dagen.
    En de weersverwachting tussen noord en zuid als noord goed is kan zuid het regenseizoen hebben of andersom.
    De trein market willen we ook niet missen.

https://www.nrv.nl/rondreizen-thailand/groepsreizen/beste-van-noord-zuid-thailand#DataPrijzen

Fox is ook wel leuk maar beetje to much cultuur.
    En geen treinreis die lijkt ons leuk.

https://www.fox.nl/reis/groepsreis-grand-tour-thailand?volwassenen=2&vertrekdatum=03-10-2025

5. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

Jul 3, 2014
    2,073
    1,567
    113
    Fox heeft wel een reis in het noorden van Thailand waar een nachtelijke treinrit inzit.
    https://www.fox.nl/reis/groepsreis-authentiek-thailand-van-bangkok-tot-bergstammen?volwassenen=2

Deze reis heb ik in 2002 gemaakt en was heel mooi.

6. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
  7. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Wij idem! Ook met z’n vijfjes.. en vliegen heen en terug op Bangkok..
    Maar de tickets zijn wel duur hè. Maar wanneer is het beste moment? Als ik dat heb geregeld begin ik pas echt snel ik met plannen.. wij hebben twee vrienden stellen die het ook hebben gedaan. Hopelijk ook tips van hen.

8. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,080
    308
    83
    Wij zijn vorige zomer geweest. Wij hebben dus niet de fietstocht van co van Kessel gedaan, maar hebben zelf fietsen gehuurd.

https://tipsthailand.nl/bang-krachao
    Via deze tip.. ( staan nog wel meer tips in)
    Neem wel muggenspul mee!

Je kan ook vanaf bangkok met de nachttrein naar surat thani ( daar stopt het vliegtuig ook) en vanaf daar een grab nemen.
    Surat thani khao sok is nog 2 uur met de auto.
    wij hebbrn op khao sok alleen een dagtocht gedaan op het meer, dus kan daar geen tips over geven.

UOTE="Cin85, post: 24968582, member: 37635"]Leuk idee!
    Ik ga in maart 2 weken samen met een vriendin. De vliegtickets zijn al geboekt (emirates) en het hotel voor de eerste 2 nachten bij aankomst in Bangkok ook. We slapen in een hotel dat in een wolkenkrabber zit en ook een skybar heeft. We willen zo'n fietstocht gaan doen in Bangkok maar dat moeten we nog even uitzoeken, dus als iemand tips heeft?
    Daarna willen we naar kao sok vliegen (moeten de tickets nog boeken), alwaar we net een hotel geboekt hebben. We twijfelen nog tussen een dagtour op het water of een overnachting op het water. Wat we daarna gaan doen, nog geen idee. Denk ergens naar een mooi bounty strand waarvandaan je leuk kan snorkelen maar ook tripjes naar de natuur kan maken. Maar aangezien er honderden van dat soort plekken in Thailand is het nog lastig kiezen.[/QUOTE]

Cin85 likes this.
  9. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
    Nemen jullie ook de vaccinaties die aanbevolen zijn ?
    Zat de prijzen eens te bekijken wat duur zeg.

10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,800
    1,618
    113
    Sowieso alle aanbevolen. Moet even onze vaccinatieboekjes checken welke we nodig hebben. Maar zou heel goed kunnen dat we up to date zijn. Kinderen moeten nog de HEP A krijgen denk ik.

11. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

Jul 3, 2014
    2,073
    1,567
    113
    Ik heb dat destijds wel gedaan. Ik kreeg dit via de zorgverzekering weer vergoed.

12. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,080
    308
    83
    De meeste zorgverzekeringen betalen dit . Dus even uitzoeken
    Wij zitten bij zilveren kruis, maar weet dat unive ook terug betaald. Wel moet je dan bij een prikpunt laten prikken waar zij een contract mee hebben afgesloten.

13. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
    Heb even bij CZ gekeken ze vergoeden 15% op aanbevolen prik plaats.

14. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,080
    308
    83
    Misschien overstappen als het loont?? Weet niet hoor, misschien loont dat wel niet... nu natuurlijk wel de tijd voor om zulke dingen uit te zoeken

15. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
  16. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
    Nee kunnen niet overstappen door de tandarts plus en orthodontist kosten.

17. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,483
    113
    ik zou wel even checken welke noodzakelijk zijn en welke niet. Want bij de ggd staan er maar 2 vermeld, hep A en dtp

https://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/thailand

18. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
    Dank je er zijn zoveel verschillende sites elke is weer anders.

19. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,483
    113
    ja klopt maar bmr, heb je waarschijnlijk al voldoende gehad gedurende je leven, rabies geven ze ook als het nodig is, na een beet. Dengue vaccin is ook iets wat niet noodzakelijk is. Malaria tabletten zou je eventueel wel nog kunnen nemen voor bepaalde regios. En goed smeren met Deet, ook overdag.

je kunt je voor alles laten vaccineren en online is er veel te vinden, vaak is het beter om eerst een arts te raadplegen. Omdat je kinderen mogelijk ook nog recenter gevaccineerd zijn voor dtp geld voor hun ook weer iets anders.

Zoe123 and lieke like this.
  20. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,288
    263
    83
    @mamameer
    Mijn jongens gaan niet mee ik ga deze reis met een vriendin maken.
    Dus dat scheelt weer.

mamameer likes this.

Share This Page