iPhone 4 of Samsung Galaxy S2?

Discussie in 'De lounge' gestart door onzewonders, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ok, super dilemma!

Welke telefoon zal ik kiezen? De iPhone of de Samsung?:cool:

Graag jullie ervaringen!

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik ben helemaal fan van de iphone. ik heb de 4s, en ik wil nooit meer iets anders. samsung ken ik niet, die zijn ook wel goed geloof ik.

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hangt er vanaf wat jouw wensen zijn. Ik heb de Samsung. Voor mij presteert ie beter dan de iPhone die ik had. Snel, stabiel, meer vrijheid. En ik kan een batterij vervangen als ik dat zou willen :D. Plus ik kan het geheugen uitbreiden.
    Maar dat zijn slechts een paar argumenten.

Tipje: als je voor een Sammy gaat, ga dan voor de S3 en niet de 2. Heb je meteen de laatste en dat ding is echt AWESOME!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier komt er geen iphone. in de android store heb je veel meer gratis apps waar je bij apple we voor moet betalen hebben eens zitten vergelijken met vriend telefoon en die van een vriend ook zijn de apps langer onbetaald. ( met angry birds bijvoorbeeld veel meer levels gratis enzo.)

hier een sony experia s heerlijke telefoon. ik wil zelf graag de samsung galaxy note.

5. bengaaltje

bengaaltje Actief lid

19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij iphone kan je ook niks overzetten via bluetooth als je gegevens met iemand wilt delen die zelf geen iphone heeft.

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie keus de Note. Ik heb 'm. FANTASTISCHE foon. Wat een performance. In jouw geval zou ik heel eventjes tot augustus wachten, dan komt de Note II.

Wat gratis apps betreft. Aptoide maakt zelfs dat je betaalde apps gratis kan downen :) en je hoeft geen hele Jailbreaks of Root-procedures uit te voeren. Ook iets wat ik zo fijn vind aan android.

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je dat zeker? Ik ben geen iPhone-fan maar volgens mij kon dat met mijn iPhone wel hoor.

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, de laatste iPhone heeft ook gewoon BT hoor.

Wat ik bij iPhone wel rete-irritant vind is dat iTunes. Mijn Sammy hang ik aan de pc en zet gewoon rechtstreeks alles in mappen. Bij mijn iPhone ging dat niet. En wat haat ik dat.

Plus dat je met Android als je van telefoon wisselt gewoon via je google-account je oude apps weer kan downloaden. Kan bij iPhone ook maar dat moet dan weer via iTunes wat bij mij in ieder geval niet altijd vloeiend werkte.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cryptonism: nieuwe iphones syncen gewoon "via de cloud"
    Dus gewoon over het internet. Backups ook.
    Erg handig.. Mijne heeft al maanden niet aan de pc gehangen.

Overigens.. Als je een Mac hebt werkt iTunes wel heel prettig.
    Maar hoor van veel Windows-gebruikers dat het daar inderdaad beduidend minder prettig in gebruik is.
    Werkt wel.. Maar gewoon onprettig.

Ik zou zelf niks anders meer willen dan een iPhone.
    De reden dat er meer gratis Apps zijn voor Andriod is heel simpel trouwens. Iedereen kan een Andriod-app maken en die uploaden.
    Bij iPhone moet je een developersaccount hebben à 200€.
    Maarja.. Apple checkt wel alle Apps voor ze in de AppStore komen; terwijl er bij Andriod geen enkele vorm van controle op de werking is.

Maar iedereen met een Andriod toestel roept: voor mij geen iPhone!
    En zo roepen alle applefans: voor mij nooit Andriod!
    Ik doe ook mee... Voor mij geen Andriod.
    iPhone zette ik aan, stelde m'n mail in en alles werkte.
    Bij de Samsung van m'n schoonmoeder kostte dat behoorlijk wat meer tijd. Geloof dat manlief hem bijkans het raam uit heeft gegooid :)

Enneh.. Eens met degene boven mij.. Die s3 is wel een aanrader als je toch een Andriod neemt...
    S2 kan natuurlijk ook gewoon... Zolang je maar geen S2+ neemt :)
    Dat is meer een min dan een plus...

10. bengaaltje

bengaaltje Actief lid

19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met iphone 4 kon het niet dus

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Ik heb een samsung s2 nu had een iphone 4gs ik kies samsung.
    Stomme itunes waar je alles nee moet doen ! Bah

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Het lijkt er dus op dat de meeste voor de Samsung gaan.

Ik heb nu de Samsung Wave, maar daar had ik heel veel problemen mee met het internet wat het maar half deed. Ik wilde nu een iPhone, maar mijn man heeft nu de note en heeft er veel plezier mee. Vandaar weer mijn twijfel...:cool:

Op internet komt de Samsung bij diverse polls ook het beste uit de test.

13. Saskia78

nouja in beide gevallen heb je gewoon een goed toestel.

ik ben helemaal verslaafd aan mn iphone en zou nooit een samsung kopen...
    maarja.. dat geldt voor veel samsunggebruikers andersom ook.

in praktijk vliegt de ene rechtzaak de andere achterna omdat ze elkaar continu beschuldigen van kopieren en het jatten van patenten...
    dat zegt toch wel dat ze allebei redelijk met hetzelfde bezig zijn.

14. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Iphone is top zeker als je een mac of ipad hebt. Maar via dropbox of icloud kun je alles gewoon over zetten. Ik heb een bloedhekel aan samsung.

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zker de iphone!!!!!

ikzelf heb de samsung wat een %#^%#& ding:D

16. Saskia78

wheheh ik zei het nog subtiel... :)

maar inderdaad.. die combinatie is echt goud en heb je met samsung natuurlijk nooit.

al moet ik zeggen dat ik sinds de ipad nauweljiks nog achter de macbook zit
    enkel als ik iets met java ECHT nodig heb.

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    iPhone!!
    Maar ik heb dan weer geen ervaring met Samsung.

Ik heb al jaaaaren zo'n iPod touch, en kon dus al prima overweg met iTunes. Ook heb ik een iPad en wil ik nog heel graag eens een iMac.

Alles binnen de app-store van Apple is gecontroleerd. Daar gaat mijn voorkeur naar uit ipv naar gratis Apps. Daarnaast is er nog genoeg gratis, en waar ik voor betaal betaal ik graag voor.

Samsung lift mee op het succes van Apple, en naar mijn mening is Apple Samsung sowieso altijd een stapje voor! Ik vind de iPhone er mooier uitzien dan dat andere toestel en je hebt er echt super veel mogelijkheden mee! Ik kan echt niet meer zonder mijn iPhone! ;)

18. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    ik heb de samsung s3 en hij is echt super!!!
    ik zat ook te twijfelen tussen een iphone 4s of samsung s3.
    Maar ik ben in 4 telefoonwinkels geweest en in alle zeiden ze hetzelfde dat de samsung beter en sneller was, wat mij eerst tegen hield van de samsung s3 is dat ie zo groot is, ma na een paar dagen gebruiken zie je dat niet meer.

en ik vond het een voordeel dat de achterkant niet van glas is zoals van de iphone en dat de voorkant van gorilla glass ofzoiets is zodat ie niet gelijk kapot is als ie een x valt, vooral omdat ik hier ook een zoontje heb rond lopen wie me telefoon nog weleens gebruikt voor spelletjes.
    en de iphone is helemaal van glas.

veder hebben wij ook de samsung tablet en de telefoon werkt nog beter als het tablet haha.

19. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Samsung heb je meer aps ..
    Hoef je niets te doen net ern programma die je nodig heb voor je twlefoon
    Zoals itunes..

Scherm is groter ..
    En veel.makkelijker ...

Voor mij nooit geen ipad of iphone neer heb bet allebij weggegeven aan mijn zusje

20. Saskia78

@lovepeet: maar er is geen enkel controle op die apps
    dus als iemand kwaad in de zin heeft.. kom je daar altijd te laat achter.
    Terwijl apple juist door de appstore.. (hoe vervelend je dat ook mag vinden) dat soort dingen controleert...
    Alles wat er op staat werkt en doet geen hele bizarre dingen met je telefoon.

Wat betreft het glas van de iphone... op zich is het ook gehard glas.. alleen als hij op het puntje van het glasplaatje valt gaat het toch stuk.
    dat is gewoon scheikunde dat glas dan wel stuk gaat
    maar hij is al diverse malen gevallen en tja.. glas is nog netjes en heel.
    (1 schilfer eruit.. toen hij met dat hoekje vanuit mn hand op een stoeptegel viel... )
    En tja.. met manlief er weleens discussie over.. ik vind een telefoon een gebruiksvoorwerp (wat er best mooi uit mag zien overigesn) hij vindt dat ik er ultrazuinig op moet zijn :)

vermakelijke is dat met onze vorige iphones.. hij dus degene was die zn glaasje had gebroken. (iphone 3 trouwens)
    hij heeft nu al vanaf dag 1 een iphone4 en zijn glas is puntgaaf
    de mijne heb ik een jaar.. en tja 1 hoekje is beschadigd.
    Nou dat lukt met met plastic ook wel in een jaar tijd :)

ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is wat het beste bevalt. beide toestellen zijn gewoon goed.

overigens schijnt in september de nieuwe iphone te komen.. dus als je dat graag wil kun je misschien beter even wachten..
    voor een verse iphone5 (of hoe die mag gaan heten) danwel een flinke prijsverlaging voor het huidige model.

Deel Deze Pagina