Zwanger door de pil heen??

Discussion in 'Zwangerschap' started by lindabreusers, Aug 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik ben (bijna) 8 maanden geleden bevallen van mijn zoontje en ik denk nu weer zwanger te zijn terwijl ik wel gewoon aan de pil ben (microgynon 30)

Ik moest eigenlijk vorige week zaterdag (8 aug) ongesteld worden (gewoon een bloeding van de pil) maar toen werd ik het niet en het kwam pas maandag door. Ik heb zondags wel een test gedaan. Deze was negatief. Op woensdag moest ik weer beginnen met de pil. Dus dat heb ik ook gedaan. Op donderdag was de ongesteldheid weer over. Normaal ben ik ongesteld van zaterdag tot ongeveer vrijdag en nu dus maar van maandag tot donderdagochtend.
    Het rare is dat ik vrijdag ochtend gigantisch misselijk was en aankwakkelend tot vandaag nog steeds. Al vind ik het vandaag wel weer heel erg. ik heb net al macaroni gemaakt voor vanavond. ik stond dit (sorry) kokhalzend te maken.

Ik heb vrijdag wel een test gedaan (clearblue digitaal) maar deze was ook negatief. Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben ondanks deze negatieve testen? Dat ik bijv wel een eisprong heb gehad, maar dat deze later is geweest dan dag 14.

Ik kan natuurlijk nog wel een keer testen, maar hoop eerst van jullie een mening te krijgen. is ook zo zonde van al die dure testen en dan bijv nog neg. te zien.

Ik hoop snel van iemand antwoord te krijgen.

Groetjes, Linda

2. DesireeB

DesireeB Lid

Aug 13, 2009
    85
    0
    6
    Vraag anders een bloedtest aan maar als je die goedkope van 2 voor 5 euro van de KV hebt gedaan dan kun je er wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent.

Ik ben daarin tegen wel zwanger geworden door de pil heen had de yasmin pil. Viel erg op omdat ik helemaal niet ongesteld werd.

Grtjes en laat je het ons weten hier?

3. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik zal het laten weten.

Ik heb dan die dure van CB digitaal gedaan. Lijkt me ook wel heel betrouwbaar.
    Ik weet nog toen ik bij Bs testte dan ik op 4 mei negatief had en op 11 mei pas positief. ik dacht toen al 5 weken te zijn terwijl het er toen nog niet eens 4 weken waren. Dit doordat ik toen een lange cyclus van 37 dagen had. Nu ben ik aan de pil en zou ik eigenlijk geen eisprong moeten krijgen, maar als dat nu wel is geweest en pas in de derde week zeg maar dan kan ik nu ook nog niet pos testen.

Ik wacht dus nog ff een paar dagen af en dan test ik opnieuw. (tenminste als de klachten aanhouden)

4. Sammy1986

Sammy1986 Lid

Aug 17, 2009
    45
    0
    0
    Gelderland
    Mijn eerste zoontje is ook een resultaat van een door de pil heen zwangerschap. Ik gebruikte toen ook Microgynon 30. Ik ben de eerste maand wel gewoon ongesteld geweest, maar de 2e maand bleef het pas uit... dus uiteraard is het mogelijk... maar als de test negatief uitgeeft... ze zijn toch wel aardig betrouwbaar, maar als je het niet vertrouwd, dan zou ik idd een bloedtest aanvragen!

5. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Als je aan de pil bent, 2 negatieve testen hebt en (korter) ongesteld bent kun je er volgens mij wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent, misschien heb je een griepje te pakken?
    De mate van bloedverlies kan elke menstruatie weer veranderen

6. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Op dit moment hoop ik ook dat ik niet zwanger ben hoor. Het zou heel leuk zijn dat wel, maar ik wil liever pas over een paar maanden (zeg maar gerust 3/4 jaar) pas weer zwanger worden. Ik moet eerst nog herstellen van deze aangezien ik behoorlijke bekkenklachten eraan over gehouden heb.

7. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik heb voor morgen een afspraak bij mijn huisarts gemaakt.

Ik was vanmorgen namelijk weer gigantisch misselijk. Ook heb ik het idee dat mij BH niet meer helemaal lekker zit. Eigenlijk iets te klein. Ik heb niet echt last van mijn borsten of zo, maar vind dit wel apart.
    Hopelijk mag ik bloed laten prikken zodat ik meer duidelijkheid krijg

Je hoort wel vaker dat sommige toch nog 'ongesteld' worden. Ik vind het ook zo vaag dat ik 2 dagen 'te laat' ongesteld werd.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik ben ook door microgynon 30 heen zwanger geraakt van de oudste, maar ik werd helemaal niet ongesteld.
    Hoe lang slik je deze pil nu en kan het zijn de je lichaam er nog aan moet wennen?
    Overigens zou ik nog eens testen met de kruidvattesten, die zijn gevoeliger dan clearblue, bij mij was clearblue zo vaag...

9. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik ben nu weer zo'n 6 maanden aan de pil. De maanden hiervoor nergens last van gehad. Ook altijd netjes op tijd ongesteld. Alleen deze keer dus 2 dagen te laat en korter dan anders.

10. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik voel trouwens ook een trekkerig gevoel aan de zijkant van mijn buik (in een zwangerschap noemen ze het bandenpijn) Ik herken dit wel van mijn zwangerschap, maar of dit het echt is dat weet ik natuurlijk niet. Al is het wel een raar gevoel.

11. buikjebol

buikjebol Nieuw lid

Aug 18, 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik ook microgynon 30.

Vorige mand ben ik gewoon ongesteld geworden.
    Sinds drie dagen heb ik een enorm opgezette buik. Het doet niet pijn maar het lijkt net of er een strakke band om mijn buik zit. Ik lijk wel drie maanden zwanger! Daarnaast heb ik last van mijn onderrug. Tijdens mijn menstruatie heb ik ook altijd last van mijn onderrug.
    Over 5 dagen moet ik ongesteld worden.

Nou lees ik verhalen op het forum dat sommige vrouwen niet door hadden dat ze zwanger waren omdat ze de pil slikte en 'gewoon ongesteld' werden.

Wanneer kan ik het beste een zwangerschapstest doen?
    Nu al of toch eerst wachten of ik ongesteld word en dan pas testen als ik het toch niet vertrouw?

Hopelijk kan iemand mij helpen!

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Als je denkt dat je langer zwanger bent dan 4 weken dan zou ik meteen testen en anders wachten tot de dag nadat je de laatste pil hebt geslikt. Of eigenlijk, als je serieus denkt zwanger te zijn helemaal geen pil meer slikken

13. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Gisteravond nog een test gedaan: Niet zwanger
    Ben vanmorgen naar de dokter geweest en het is buikgriep. Aangezien ik ook last heb van diarree. Mijn darmen zijn ook gevoelig vooral toen de HA aan mijn buik voelde. Vandaar dat mijn buik ook een beetje opgezet was en trekkering aanvoelde. mijn darmen gingen gewoon gigantisch te keer. Dat misselijke gevoel hoort hier ook bij. Ik dacht dat je bij buikgriep ook koorts moest hebben, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

De HA dacht ook niet dat ik zwanger was, omdat ik altijd netjes slik, geen diarree (toen dan) heb gehad en niet heb hoeven overgeven. Ook omdat ik 'gewoon' ongesteld ben geweest. Weliswaar later en korter, maar dat was niet erg.

Share This Page