Efteling en zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Omelet, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja zindelijkheidtopic nummer zoveel.. maar toch weer hééééél anders dan al die andere natuurlijk :cool:

Vorige week beginnen met het zindelijk krijgen van mijn zoontje van 26 maanden. Eigenlijk gaat het heel goed. Af en toe een ongelukje. Nu gaan we maandag naar de efteling. Mijn moeder wil hem gewoon een luier omdoen maar eigenlijk wil ik die alleen voor slaapjes houden.

Wat zouden jullie doen? Potje mee?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou voor zo'n dag zou ik denk ik toch voor de zekerheid een luier gebruiken. het is toch mega-spannend voor kinderen, zo'n uitje en gezien het feit dat je net een weekje bezig bent. En je hebt veel toiletten daar natuurlijk... maar je kind "moet" altijd op een moment dat er of een megarij staat of wanneer je net te ver weg bent.
    Potje mee is een optie, maar lijkt me nogal een gesleep.

Wij hebben de eerste periode van zindelijkheid nog regelmatig een luier gebruikt hoor, thuis wel goed droog, maar toilet bij de hand. Onderweg, boodschappen doen etcetc dan gebruikte ik in eerste wel een luier hoor.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoe lang kan hij het op houden? In het begin moest mn zoon al meteen als hij het voelde. Toen wij met hem naar de efteling gingen was hij al een maand of 4 echt wel ongelukjes-vrij ( op een enkele na). Toen heb ik het aangedurfd. Wel een luier mee en reserve kleding. Ik zou m een kans geven en mocht het mis gaan dan de luier om en reserve broek. Maar het was niet nodig! Ging super! je hebt daar superveel toiletten. Dus hij hoefde misschien 3 minuten op te houden.
    Ik vind een luier terug omdoen maar onduidelijk voor hem, maar als hij nog maar net begonnen is, is het misschien niet te doen...

4. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Als jij goed het verschil kan maken tussen wel en geen luier (en je niet daarna eindeloos gedonder krijgt omdat hij niet meer op het potje wil) is het denk ik makkelijker met luier.

Ik ben er vorige week geweest met mijn pas zindelijke dochter die moeite heeft met andere wc's. Heb de eerste dag nog de brilverkleiner meegesleept, maar dat werkte eigenlijk niet. Ze vond het te spannend, druk... Toch maar luier omgedaan, dochter blij en voor ons wel makkelijk.

Je kunt overwegen om - als hij moet plassen - alleen dan een luier om te doen en daarna weer af te doen. Dat heb ik die eerste dag met mijn dochter gedaan. Maar ze vond het zo lastig om in de drukte te plassen dat ik m maar heb omgelaten.

Thuis ging ze gewoon weer op de wc.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja aan de ene kant is het duidelijker door de luier af te doen. Aan de andere kant heb ik ook een baby mee in de draagdoek en de gewone luiertas dus genoeg gezeul zullen we maar zeggen. En extra verschoonsets voor een peuter is anders dan een reservepakje voor een baby'tje.

Misschien dat ik hem een luierbroekje aandoe en gewoon met regelmaat vraag of hij op de wc wil, of met een van ons laat meegaan. Als het op de wc gaat is het mooi meegenomen, en anders ook geen ramp.

Moet idd wel een uitje blijven voor hem. Zat nog te twijfelen over een oefenbroekje (die wel de eerste druppels tegen houdt) maar dan heb je denk ik alsnog lekkage.

Nu nog twijfel over het potje.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm of ene luierbroekje... Dan kan hij gewoon naar de wc maar een ongelukje geeft niet meteen problemen.

Overigens is het eftelingpersoneel echt heel kindvriendelijk!
    Toen onze dochter dusdanig in d'r broek poepte dat zelfs de shirt en sokken en schoenen onderzaten hebben ze zelfs natte handdoeken gehaald om haar weer schoon te kunnen poetsen in het invalidetoilet.
    (Moesten d'r daarna toch omkleden natuurlijk.. Maar we konden d'r wel gewoon goed wassen voordat ze schone kleren aan deed. )
    E natuurlijk.. Ene kant denk je.. Zo hoort het toch?
    Maar mijn ervaring is dat het vaak ook anders is.

En ze hebben op zich veel toiletten en zelden rijen voor het toilet zoals je in de dierentuin vaak ziet.
    Dus ik zou geen luier doen... Hooguit een luierbroekjezodat hij toch gewoon naar de wc kan.. En gaat het dan mis.. Is er niks aan de hand.
    E voelt je zoontje zich toch gewoon aan het einde van de dag diezelfde grote stoere vent zonder luier :)

7. Saskia78

Wel regelmatig vragen if hij naar de wc moet natuurlijk...
    Efteling is zo leuk dat ie misschien spontaan vergeet dat hij moet plassen.
    Maar dat doe ik met mijn 5-jarige nog steeds...
    Als ik naar de wc moet, gaat ze gewoon mee als ik denk dat ze al lang niet geweest is :)

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Wij zijn ook naar de Efteling geweest toen mijn dochter net twee weken zindelijk was. Ik heb toen het potje en een reservebroek meegenomen in het netje van de buggy. Maar ik hoefde niet ook nog spullen voor een baby mee te sjouwen en dochter wilde geen luierbroekje meer om.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Luier uit was hier luier uit en nooit meer aan want we ook gingen doen. Ik zou dus wat schone kleding meenemen. Er zijn daar zoveel toiletten. En inderdaad zelf opletten dat je kindje regelmatig gaat plassen.
    Veel plezier!

10. knap

knap Niet meer actief

Mijn dochter gaat morgen een dagje mee met mijn zusje naar Duinrell.

En ik doe voor de zekerheid een luier om ze moet altijd plassen overal. Wel goed zindelijk overdag. Maar als je de bus in stapt moet ze al plassen ga je naar de winkel moet ze al plassen.

Dus morgen krijgt ze voor de heen en terug reis een luier om dat het veel te koud is mocht ze een ongelukje krijgen en mijn zusje haar niet direct kan verschonen.

Zou voor de ene dag gewoon een uitzondering maken en voor het gemak kiezen dus die luier aan. En mijn dochter is al van af augustus 2012 zindelijk overdag. Maar ze is me echte ( kleine zeikerd haha);)

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Luierbroekje aandoen voor de zekerheid en hem duidelijk maken dat hij moet zeggen als hij moet plassen ipv in het luierbroekje.. Eventueel met iets lekkers of een klein cadeautje in het vooruitzicht?

Luierbroekje is makkelijker dan een luier die je 10x aan en uit moet trekken..

Zou geen potje meenemen, of is hij nog "bang" van op de wc plassen?

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou een potje meenemen. Ik heb het indertijd bij m'n neefje gezien. Die moest ook accuut plassen als hij moest. Dus hupsakee - als het niet té koud is, gewoon even op het potje buiten hoor ;) . Er zijn best stukken waar je geen wc hebt...

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier was het luier af nooit meer om we hebben toen hij echt net door had hoe en wat een dag efteling gehad en we hebben geen luier om gedaan. Berg reserve kleding mee en gewoon gegaan. Iedere wc die we tegen kwamen laten plassen en de hele dag droog geweest.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Luier aflaten!

Volgens mij gaat het toch al hartstikke goed Juju!:)
    Er zijn aardig wat toiletten. Je kan hem ook laten plassen op jouw verzoek, dat deden wij iig wel (hij durft wel te plassen op een vreemd toilet?). Dus gewoon als jij of je man zelf gaat hem meenemen. Alles beter dan de luier terug om.;)

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Luierbroekje met z'n onderbroekje daaronder? Zodat hij het dus wel echt voelt als hij in z'n broek plast, maar je het ook zo kunt verschonen?
    Thirza was pas laat zindelijk en nog maar een maand of 2 toen ik met 'r een dagje naar de efteling ging. Heb gewoon regelmatig gevraagd of ze moest, (toiletgebouwen zat ;)), en dat ging goed :)

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Geefthij het goed aan?

Als ik E. Een luier aan doe, als we dagje weg gaan komt ze toch roepen.als ze moet poepen of plassen..

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hij geeft het goed aan, behalve als hij bijvoorbeeld tv zit te kijken of heel moe is.. en tja die spanning en moeheid heeft hij in de efteling natuurlijk ook. Misschien gewoon zonder beginnen, luier om kan ook altijd.

Het helpt niet echt dat ik met mijn moeder ga die hem het liefste gewoon nog een luier omdoet overal heen en geen zin heeft in ongelukjes enzo.

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou absoluut geen luier aandoen, uit is uit.
    De mijne nam ik ook al heel snel mee en nam de 1ste tijd gewoon een paar reservesetjes mee. De mijne waren overdag met slaapjes ook eigenlijk altijd droog.

En wat iemand zegt over dat ze haar 3 jarige laatst nog een luier had omgedaan toen ze naar de Efteling gingen: de mijne hadden de tent afgebroken. Mijn zoon is ook vanaf (begin)augustus zindelijk en ik zou hem niet ongelukkiger maken door een luier aan te trekken bij hem. In oktober naar de Efteling geweest zonder luier en geen enkel probleem.

Wat betreft je moeder: niet naar luisteren wat dat betreft zonde als hij daardoor terug valt!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook vaak droog na middagslaap (niet altijd) en de ochtendpamper ook bijna droog. Ik ga het gewoon proberen denk ik :)

20. Saskia78

In het ergste geval.. Kost het je een setje kleren.
    (En als je het jezelf makkelijk wil maken kan je hem ook hele oude kleren aan doen... Hoef je niet met de natte restjes te slepen :) )

Oh en tip: neem een plastic zakje mee.... Plasbroek kun je prima uitspoelen onder de kraan.. Maar dan heb je dus een nat propje in je tas :)

Deel Deze Pagina