Voor mijn oudste aan het kijken naar een grotere fiets (16''). Nu heb ik al van alles bekeken, maar er mist wat! Waar is de verlichting gebleven? En het slot? Zelfs de standaard is geen standaard uitrusting meer. Waarom? Fietsen onze kinderen nooit meer in het donker? Hoeven de fietsen niet op slot? En de standaard, die hoort er toch gewoon aan?
nee hoor je tieft gewoon je fiets in de voortuin tegen de klikobak aan op goed vertrouwen en ach die bekeuring in het donker neem je zowaar voor lief. erg he ik zie dat ook, zelfs op scholen zoveel fietsen zonder slot en dat buiten het schoolhek.
Nee joh dat is het niet puur om een " rib uit je lijf " te trekken Zo heb je idd een erg goedkope fiets maar er komt wel nog dit dit dit en dat bij e.n hupsakee daar is je dure fiets belachelijk toch ..
Bij een 16" fiets zitten nog zeiwielen aan daarom geen standaard en een slot past niet op zo een klein fietsje dan moet je een los slot halen en verlichting zit pas vanaf een 20" fiets net al de standaard en slot. Maar het is idd allemaal wel heel erg krom ja.
Een kabelslot gekocht bij de fietswinkel voor 5,95 en bij de big bazar een set lampjes voor 2,95 die je eraf kan halen maar ik liep dus wel tegen hetzelfde probleem aam bij een fiets voor onze zoon..
Verlichting komt pas bij een 20" fiets, dat heeft dat met de wet te maken. Bij 20" inch en groter moet de fiets aan de wettelijke eisen voldoen van een fiets, daaronder valt het nog onder speelgoed of iets dergelijks. Maar ik weet niet hoe het precies zit hoor. En inderdaad zitten er meestal zijwielen i.p.v een standaard aan en een slot past niet. Dus zo gek is het niet
Een standaard en een slot zaten er hier wel gewoon op, maar verlichting inderdaad niet. Nu maakt dat voor mij niet uit, want voorlopig fietst mijn zoon nog niet in het donker. Anders haal ik wel wat lampjes bij de fietsenmaker.
wij hebben bij de 16"van dochter de standaard geruild tegen de zijwielen, want die zitten er altijd op en daarom geen standaard. Verlichtingslampje zat er wel op, achter niet en daar hebben we zo`n los lampje opgemaakt. Slot schijnt niet te kunnen, daarom een los slot erg irritant en vaak is het zoek als je het nodig hebt....
Die zijwieltjes zijn we niet nodig. Dat een slot niet past, had ik inderdaad niet bedacht, maar verlichting is toch niet zo'n raar iets? Hij moet na zijn verjaardag naar school fietsen, en dan kan het 's morgens best nog wel donker zijn. En ook op en neer naar zwemles of gym. Ik weet wel dat een standaard en een set lampjes er zo bijgekocht zijn, maar ik vind het maar raar dat ze ervan uitgaan dat het er niet op hoeft te zitten. Bij 12'' kan ik me dat nog voorstellen omdat veel kinderen daarop leren fietsen. Maar mijn zoontje kan inmiddels een aardig eindje trappen, heeft zijn lengte mee en kan over naar een grotere fiets, waar hij (naar ik hoop) nog wel een jaar of 2/3 mee kan doen. En ja, ik stond er best van te kijken dat het gewoon mist. Ik dacht dat het standaard bij de uitrusting van de fiets zat. Niet dus.
Een 16 inch fiets wordt nog als speelgoed gezien en niet als vervoermiddel en hoeft daarom niet aan d ewettlijke eisen te voldoen. Eerer ook al aangegeven. Hier dus inderdaad een losse set lampjes bij de hema gekocht, standaard zat er wel op en kabelslotje zit standaard om frame zodat we het altijd bij ons hebben. Er zijn overigens wel 16 inch fietsjes met verlichting van bv loeki alleen die zijn dan veel duurdêr. Net wat je wilt. Onze zoon gaat zo mee naar de a4 daagse op de fiets en ga ervan uit dat het op de terugwegog wel licht is, maar in de winter is het onderweeg naar school inderdaad verlichting nodig.