Efteling erg druk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MariekeRox, 14 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.710
    113

    Maar dat is toch ook aan de Efteling om dat in goede banen te leiden? Is er niet een maximaal aantal mensen die binnen mogen?
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  2. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    O weer niet goed gelezen :D
     
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Er is zeker wel een maximaal aantal gasten, maar zoals ik het begreep waren de mensen niet goed verdeeld over het park.
    En tja, het motto blijft 'vermijd drukte' dus als je ziet dat een attractie of plein druk is, zou je eigenlijk zelf een andere attractie moeten opzoeken. Maar ik snap wel dat niet iedereen gebruik wil maken van alle attracties, dus dat is lastig. Je zal maar vooral in de achtbanen willen, maar alleen maar lange rijen aantreffen. Dat is best vervelend dan.
     
    Yellowsun en lovewinnie vinden dit leuk.
  4. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Ik vraag me dan af he; waarom wil je 90 min in de rij staan voor een attractie?
     
    merah vindt dit leuk.
  5. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Nou ik niet. Daardoor hebben we alleen de carnaval festival kunnen doen.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  6. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Butchke vindt dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Syane en Butchke vinden dit leuk.
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ze laten ruim! 1,5 meter tussen de auto’s. Parkeerplaats lijkt vol maar is nog niet voor de helft bezet. Denk zelfs maar voor 1/3..

    Wij hebben de drukte echt nog niet zo ervaren sinds ze open zijn en fijn toch echt al meerdere keren geweest. Het lijkt ook wel of de pers aan t zoeken is naar spannende verhalen. Onze ervaring tot nu toe is top.

    en over wachttijden gesproken de app klopt niet hoor die werkt op sensoren die niet aangepast zijn op de 1,5 m.

    En wachttijden zijn normaal in deze tijd. Op een zomeravond bijv moet je eigenlijk niet voor de attracties gaan dan is je dag zo gevuld. Nu vallen ze juist erg mee vind ik
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  10. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Precies zelfde ervaring
    Nu al 5x geweest en echt prima geregeld. En natuurlijk af en toe is het wat lastiger te handhaven maar dan wordt je wel aangesproken als ze het zien. Het is echt veel minder druk dan normale zomerse dag . Op parkeerplek wordt zelfs 1,5 meter tussen de Autos ingelaten. Vind echt top geregeld

    En wachttijden op app kloppen niet. Deze zijn gekoppeld aan sensor in de rij. Ook digitale tijd op borden kloppen niet. Er staan bordjes in de rij Meg hoelang wachten duurt en deze kloppen redelijk.

    En wachtrijen komen niet door te veel mensen naar omdat wagentjes maar voor 40/50% gevuld kan worden. Hierdoor zijn 2 ritjes gelijk aan een ritje normaal. Dan nog de 1,5 meter waardoor het nog langer lijkt.

    Op den zomerse dag zonder corona sta je 60/ 90 min in de rij. Dat is nu met halve capaciteit gelijk met helft aantal mensen en dat is niet zo raar . Zouden ze volle bak draaien is de rij geen 60/90 minuten maar 120 tot 180 minuten. Omdat in de karretjes maar de helft of zelfs minder aan mensen gaan
     
  11. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.281
    5.507
    113
    Ik heb dat stuk van omroep brabant bekeken. Dat schouder aan schouder zie ik echt niet hoor. 1,5 meter afstand lijkt op een foto bijna geen afstand,. Het is maar 1,5 m he, niet 5 meter. Daar past normaal 1 andere persoon tussen.

    En die lijnen: je ziet iedereen afstand houden. Dat is toch ook goed? Ik kan me voorstellen dat als je schuifel in de wachtrij, je niet elke keer naar beneden kijkt, maar eerder de afstand tot de voorganger in de gaten houdt.
     
  12. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wij zijn gisteren in de Efteling geweest. Ik vond het drukker dan ik van te voren had gedacht, maar ik heb het in de afgelopen jaren vaak nog veel en veel drukker gezien. Over het algemeen houdt iedereen prima afstand, uitzonderingen daargelaten. Bij de parkeerplaats heb je ruim plaats voor je auto, ideaal! En we hebben bijna niet hoeven wachten om park binnen te komen. Eenmaal binnen denk ik dat het snel drukker oogt omdat iedereen juist wat afstand houdt en niet in groepen bij elkaar gaat staan.
    De wachttijden zijn overal korter dan aangeven staat. Bij Max & Moritz stond een uur en we waren na 40-45 minuten weer buiten. Bij de droomvlucht stond op het bord 50 minuten, maar we waren na 35 minuten al aan de beurt. Het fijne van de meeste wachtrijen vond ik dat doordat je afstand moest houden he continue een beetje blijft lopen ipv helemaal stil staan. Alleen de Oude Tufferbaan, daar vind ik de wachtrij altijd erg lang duren (maar dat was voorheen al). En ik snapte niet goed waarom de Polka Marina dicht is...

    Wij hebben gisteren in ieder geval een ontzettend leuke dag gehad en grote kans dat we later dit jaar nog een keer gaan. Op een dag tijd kun je met een bijna kleuter lang niet alles zien en doen.
     
    Yellowsun vindt dit leuk.
  13. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Wij waren er zondag. We hadden het tijdslot van 9.15 tot 10.00 uur. We waren om half 10 binnen.

    normaal moet je dan op het plein wachten tot om 10 uur de poorten opengaan naar de rest van het park. Nu waren de poorten al open en ook de attracties draaiden al. Ik denk om zo de mensen zich sneller te laten verspreiden.

    Het is niet waar dat nergens aangegeven staat dat je de wachtrij niet mag verlaten maar mensen moeten wel de bordjes lezen.

    We hebben in diverse wachtrijen gestaan en sommige mensen hadden idd moeite met de rode en witte lijnen. Dat ligt dan toch echt aan de mensen zelf. Tussen de wachtrijen zijn schotten met plastic geplaatst.

    Bij de fata morgana heb ik regelmatig medewerkers de bootjes zien schoonmaken. Dan ging het bootje erna leeg de attractie in. Alleen de eerste en laatste rij van het bootje werden gevuld, vandaar ook het lange wachten.

    Bij jokie en jet laten ze na elk huishouden een karretje vrij.

    bij de droomvlucht ook.

    Ik denk dat de Efteling alles heeft gedaan wat ze kunnen doen maar dat mensen zelf ook even moeten nadenken en moeten willen meewerken.

    Ik was blij om er weer te zijn in ieder geval!
     
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben 1x geweest op eerste Pinksterdag en toen werden er geen plekken tussen auto's open gelaten hoor. En de wachttijden in de app klopten wel degelijk. Op sommige pleinen was het zeker wel zo vol als die foto's uit dat artikel. Ondanks dat de capaciteit nog lang niet ten volle benut werd, hebben we een uur bij Joris en de Draak staan wachten. Carnaval Festival 50 minuten, Droomvlucht ook zoiets. Dus mijn ervaring is zeker zoals in het artikel. Ik vond het echt tegenvallen en voorlopig gaan we niet meer.
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Tsja drukte vermijden zul je dan echt zelf moeten doen. En dat zal op 1e pinksterdag wat een van de drukkere dagen van t jaar is toch wel anders zijn. Andere dagen kun je drukte prima vermijden hoor en klopt alles perfect.
     
  16. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik vind de wachttijden voor door de weeks en in een niet vakantie toch echt veel te lang om heen te gaan, helaas. Wij kunnen nu nog bijna een jaar op een doordeweekse dag buiten de vakantie om ivm nog niet leerplichtig. maar als ik de wachttijden zie ga ik het niet doen. Wij zijn vorig jaar in sep geweest door de week en 15 min was het langste wachten. Bij de baron en symbolica.
     
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik had miss ook gewoon nog rustiger verwacht ofzo. Het blijft de Efteling, en blijft mn favoriet. Maar voor zo'n hoop geld aan intree vond ik het gewoon net niet. De ellenlange wachtrij voor de souvenirwinkel was ook echt bizar.
    Wij zijn als laatste aan de beurt qua zomervakantie. Gaan we gewoon een keer doordeweeks als de rest van NL alweer naar school moet. Dan zal het vast wat beter te doen zijn.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  18. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Wij zijn vorige week donderdag geweest. Veel ruimte tussen de auto's. Bij symbolica 20 minuten gewacht en de rest max 5 minuten (achtbanen weet ik niet niet die hebben we niet gedaan) er werd goed afstand gehouden en overal stonden tafels met desinfectie. Wij hebben hebben een hele leuke dag gehad!
     

Deel Deze Pagina