Mijn man en ik wilden aanstaande maandag naar de Efteling gaan, maar nu zagen we op de app dat waarschijnlijk alle buitenachtbanen dicht zullen zijn in het weer! Nu gaan wij grotendeels juist voor de achtbanen ... Is er iemand die vandaag in de Efteling is geweest of ervaring heeft met vrieskou en een Efteling - bezoek? Waren de buitenachtbanen allemaal dicht?
Tja ik vraag me af of je bij temperaturen onder nul zelf nog prettig in een achtbaan zit. Heb zelf een keer met regen in de python gezeten en dat was vreselijk. Zou ik niemand aanraden!
Ga je alleen met je man? Want dan zou ik lekker nog een weekje wachten aangezien het ook vakantie is in sommige delen van het land. Over een week zijn en misschien de temperaturen iets beter en is het geen vakantie meer (en misschien dus ook iets minder druk)
Ik zou wachten. Kou kun je je op kleden, maar de buiten achtbanen zijn idd dicht bij vrieskou dus dat zou zonde zijn voor jullie!
Gisteren waren de buitenachtbanen wel open. Je kunt op de Efteling-app ook zien wat dit weekend wel/niet geopend is om ideeën op te doen. Mijn tip is om op een ander moment te gaan, ik heb gisteren echt kou geleden en volgende week is het ook nog eens vakantie.
https://goo.gl/images/FiH1ux Lol, waar je zin in hebt! Ik zie mezelf niet terwijl het vriest in een achtbaan zitten. Dat wordt ijspegels verzamelen.
Ik vind naar de winkel fietsen, 300m verderop, al een hel in de vrieskou. Laat staan in een achtbaan.... ik zou dus uitstellen
De olie van de wielen (het smeer zeg maar) werkt niet onder bepaalde temperaturen. Vandaar dat ze met de kou dicht zijn. Daarnaast is de Python dicht vanwege onderhoud, de Vliegende Hollander is sowieso dicht in de winter... de Bob werkt ook niet goed in de winter... Er is dus al een heleboel dicht, zelfs zonder kou.