Efteling kenners; wat is de beste dag om naar de Efteling te gaan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vrouwke87, 16 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hallo

Wij willen met de familie tussen nu en eind aug naar de Efteling gaan. Op de site staat een drukte kalender maar die geeft allemaal druk aan. Nu denk ik dat er ook nog wel onderscheid is tussen druk en druk. Kan iemand met ervaring me vertellen wat waarschijnlijk de beste dag is om naar de Efteling te gaan?

2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik zou echt de zomervakantie vermijden en op een doordeweekse dag gaan. Een dinsdag of donderdag ofzo, want dan zijn de minste mensen vrij. En ga zo snel mogelijk want nu is de vakantie nog niet begonnen ;)

Vrouwke87 vindt dit leuk.
  3. mol81

mol81 Niet meer actief

Als je geen drukte wilt moet je voor alle zomervakanties aan gaan op een woensdag. Maar... persoonlijk houden wij erg van Midsummerdagen in de Efteling. Die zijn op vrijdag en zaterdag in juli en augustus. Het park is dan tot 23.00u open en het is supergezellig. Dat zou ik dus aanraden.

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Moederdag :D Beetje laat maar toch. Wij gingen altijd naar pretparken op Moederdag en ook in de Efteling was het dan relatief rustig.

5. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Of vaderdag :)

6. K00

K00 Niet meer actief

Hier een abbo; op maandag en dinsdag is het super rustig.
    Richting de vakantie wel meer scholen, maar dat merk je nauwelijks.
    In de vakantie durf ik het niet te zeggen.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Als die kalender drukte aangeeft, gaan wij niet. Vaak is dat echt al te druk namelijk.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    wij gaan meestal op een studiedag ergens net na de zomer
    is het meestal nog lekker weer en wij hebben nooit ergens moeten wachten

ik zou sowieso niet in de vakanties gaan en ook niet in een weekend

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Druk is in de zomervakantie ook echt druk..bij slecht weer kan het nog wel eens meevallen.

10. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Maandag, dinsdag en donderdag zijn vaak de beste dagen. Ik zou zeker nu gaan, nu het nog geen zomervakantie is!

Veel plezier :D!

11. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    Hier ook abonnement, zou idd maandag pakken voor de vakantie. Op dinsdag zijn er wat meer schoolreisjes naar mijn idee (zeker in deze periode).

Als je toch in de vakantie zou gaan (dan maakt het niet zoveel uit welke dag vrees ik: altijd druk) kun je nog voor een zomeravond kiezen. Geloof dat dat dit jaar op vrijdag en zaterdag is in juli en augustus, dan zijn ze tot 23:00 open en zijn er veel evenementen.

12. Als je naar het 9 Pleinen Festijn wil (dus de vrijdagen en zaterdagen in juli of augustus), zou ik écht het allereerste weekend pakken (dus 6 of 7 juli). Dan is er nog niet overal vakantie, een hoop mensen zijn nog niet op de hoogte van de lange openingstijden, het is het meest rustige 9PF-weekend. Zéker als er wat minder goed weer is voorspeld, dan is het 's avonds bijna leeg ♥

Doordeweekse dagen zijn in deze periode echt niet voorspelbaar qua drukte. Er zijn schoolreisjes, veel jongeren hebben al examen gedaan of veel minder lessen omdat het jaar bijna is afgelopen, etc. Ik zou eerst ook maandag of dinsdag gezegd hebben, maar afgelopen maandag was het bijvoorbeeld hartstikke druk.

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik zou na de zomervakanties gaan op een dinsdag of donderdag. Ik was er vorige week en het was er stikdruk met schoolreisjes... ;)

14. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik ben eind aug ongeveer 29 wkn zwanger. Zou het dan nog wel haalbaar zijn een hele dag fijn door de Efteling te lopen?

15. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Dat verschilt. Bij de eerste was ik 32 weken toen ik nog door de Efteling liep. Bij de derde heb ik met 33 weken de dierentuin in een geleende rolstoel gedaan. Dat kan natuurlijk altijd.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij twijfelen ook enorm...

Of we gaan volgende week donderdag of in juli op een vrijdag of zaterdag.

Volgende week donderdag staat 'druk' op de kalender van de efteling en ik neem aan dat dit met schoolreisjes is en dat de drukte uiteindelijk wel mee zal vallen. Maar het park gaat dan om 18u dicht.

Op een vrijdag of zaterdag in juli is het DRUK. Ik verwacht veel drukker dan volgende week donderdag. Maar dan is het park wel tot 23u open (onze kinderen redden dat wel tot die tijd, lukte in Disney vorig jaar ook prima) dus dan voel het ook wel relaxter denk ik, geen haast want je hebt lang de tijd in het park.

Ik twijfel nog even verder...

17. Moeten jullie van ver komen? Zo niet, dan is het ook nog een optie om 's morgens íéts later te vertrekken en even het nieuws af te wachten. Ik weet nog wel dat er vorig jaar een weekend was waarin er 's morgens vroeg al een enoooooooooorme file richting de Efteling stond. Op zulke dagen mag je op de derde 'parkeerplaats', ergens in een weiland, parkeren en wil je er écht niet lopen. Als je niet zo ver hoeft te rijden, zou je 't nieuws even af kunnen wachten (of eventueel de facebookgroepen over de Efteling in de gaten houden, op 'Efteling Abonnementshouders' en 'Efteling Liefhebbers Onder Elkaar' is eigenlijk altijd wel iemand die het vlak voor of na openingstijd laat weten als het op dat moment al heel druk is).

Als je wel een tijdje moet rijden en afwachten tot een uur of 10 / 10:30 geen optie is, zou ik het denk ik toch op een vrijdag plannen. Aan de andere kant, misschien denkt iedereen dat nu wel :D Het is dit jaar voor het eerst ook op de vrijdagen natuurlijk, dus een vergelijking is er niet echt te maken.. Lastig!

@Vrouwke87 Als je al weet op welke dag jullie willen gaan, zou ik nu al een rolstoel bij de Efteling reserveren. In juli en augustus zijn die altijd binnen no time op (zeker in de weekenden) en je kunt tegen die tijd altijd nog kijken of je 'm nodig hebt of niet. Ik zou het met 29 weken echt niet meer gered hebben om nog een hele dag te lopen door m'n bekkeninstabiliteit, maar als je nog gewoon mobiel bent, moet 't geen probleem zijn lijkt me. Maar goed, better safe than sorry! ;)

18. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik heb bij de vorige geen bekkeninstabiliteit gehad maar wel al vanaf een week of 24 veel harde buiken en banden/rug pijn. Ik merk dat de harde buiken nu al weer beginnen te komen

19. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Eftelstats kun je wachttijden van de afgelopen dagen bekijken. Kan ook een impressie van de drukte geven.

20. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Wij gaan volgende week zondag op maandag met onze kids (maandag studieverlof). Ik heb er zoveel zin in! Het zal wel druk zijn, maar we gaan proberen optimaal van alles gebruik te maken! Voor tips houd ik mij aanbevolen! :)

Deel Deze Pagina