Efteling: leeftijd kinderen en actie ah

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tatie, 6 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Wij willen komende zomervakantie voor het eerst naar de Efteling met onze kinderen, die dan bijna 2, 5 en 8 jaar zijn. Ik heb kortingskaarten van de AH gespaard, maar ik vroeg me af of dit echt een goede actie is, of dat er nog andere deals te vinden zijn? En is twee dagen eigenlijk niet beter, met een overnachting dan juist op het park of in de omgeving?

En een tweede vraag: is het toch wel leuk om de jongste hier mee te nemen, of is zij inderdaad beter af bij opa en oma? Ik ben namelijk bang dat het leeftijdsverschil met vooral de oudste sowieso te groot is in deze en ze heel andere dingen zullen willen.

Mijn idee was daarom om nu twee dagen met de oudste twee te gaan en dan nog eens als de jongste ook ouder is en lang genoeg voor de meer spectaculaire attracties. Wat is jullie ervaring hier mee en wat zouden jullie aanraden?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Meerdere dagen is altijd beter haha.
    Nee wij hebben een keer 3 dagen op bosrijk gezeten en dan kun je het echt wel rustiger aan doen, dus dat is zeker fijn.

Betere deals dan de ah actie zou ik zo niet weten.
    Wat betreft de jongste moet je zelf weten uiteraard, maar wij doen dit soort dingen altijd met het hele gezin.
    Ze zullen vast in andere dingen willen, maar dat is een kwestie van om de beurt en rekening houden met elkaar.

3. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ik denk als je voor de eerste keer komt dat meerdere dagen beter is, als het wat drukker is red je het niet in 1 dag denk ik, wij hebben zelf een abonnement , we wonen er vlakbij. Voor je kindje van 2,5 is het echt al heel leuk hoor! Sprookjesbos, draaimolens, poppenfestival, vanalles! Win hebben 2 jongens van 4 en 9, wat wij vaak doen is iets afspreken, gaat papa met de oudste in de vogelrok ( achtbaan) op hetzelfde plein is ook joki en jet/ poppenfestival en dan ga ik daar met de jongste naar toe en dan een punt afspreken op het plein. ( en via de app houden we elkaar op de hoogte) .

4. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Ik vind inderdaad ook wel dat we dit soort dingen toch met zijn allen moeten doen, juist omdat we niet heel vaak zullen gaan. Maar dan wordt het toch maar een dag, denk ik, omdat het me ook wel vermoeiend lijkt (voor iedereen). Mijn idee is dan nu om in de middag in de omgeving aan te komen en dan de volgende dag meteen om tien uur voor de deur te staan. En dan over een aantal jaar gaan we gewoon nog een keer.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn toen de oudste bijna 4 was en de jongste 1,5, 5 dagen geweest (bosrijk). Denk dat wij als ouders het meeste vermoeid waren. De kinderen vonden het geweldig! Jongste sliep gewoon in de buggy als ze moe was. Ik vind 1 dag, zeker als je er voor het eerst bent, echt te kort. Maar goed, kan niet in jullie portemonnee kijken, want goedkoop is het niet ;)
    Je hebt nu ook een nieuw park, Loonsche Zand, dat is volgens mij iets goedkoper.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    In maart kun je voor 18 Euro p.p. en betaal je geen parkeerkosten met de Rabobankdagen. Wel wat drukker dan normaal, maar op zich goed te doen.
    Groupon Duitsland heeft ook nog wel eens acties.

Maar goed, met die AH kaarten kun je natuurlijk over een aardige periode gebruiken. Op loopafstand zit ook een aardig hotel, De Kroon, ook daar kun je je auto gratis parkeren als je daar overnacht. Hoort verder niet bij de Efteling, maar veel mensen combineren dat uiteraard wel met een bezoek.

Toen ze nog niet leerplichtig waren zijn we ook naar Bosrijk geweest. Vooral met kleine kinderen fijn dat je het kunt verspreiden. 's Middags ging de jongste even slapen in het appartement.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Hier precies hetzelfde en ik vond bosrijk echt heerlijk!

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ah is volgens mij inderdaad een goede deal.
    Ook voor je kindje van 2 is het echt leuk!
    Wij hebben een keer een weekje bosrijk gedaan toen de oudste 1,5 was. Kind heeft super genoten!
    Je kindje van 5 mag denk ik in dezelfde dingen als je kindje van 2. Hooguit dat de bobslee al wel kan en je zelf daar je 2 jarige te klein voor vindt.

Wat wij doen als we daar een dagje zijn, is dat degene die de achtbanen in willen, daar in gaan terwijl anderen met de kleintjes in de auto's of de bootjes (walvis) gaan. Dan hoeft niemand nutteloos te wachten.
    De kleintjes in de carnaval, oudere in de vogelrok. En soms moet je op elkaar wachten.
    Land van laaf is ook echt heel leuk voor alle kinderen, ik denk dat je 8 jarige dat ook nog leuk vindt hoor.

Veel plezier alvast!

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn zoontje van 2.5 vond het sprookjesbos eng maar de bobslee en het schommelschip helemaal fantastisch !

10. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Dank voor de reacties! De kaartjes zijn gekocht en we gaan dus in elk geval 1 hele lange dag. Als we het allemaal heel leuk vinden, gaan we gewoon volgend jaar weer en wie weet dan wel met extra overnachtingen.

Of de jongste nu ook mee gaat of niet, kunnen we later nog beslissen, want ze is in elk geval nog gratis (geen kortingskaart nu gebruikt dus).

11. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij gaan ook via de ah actie.
    Dochter 6 en zoontje 1.
    Tuurlijk kunen ze niet overal in maar ik vindt het wel gezellig om met zijn allen te gaan.
    Paar jaar geleden gingen wij pas om 22 uur uit het park.....lange dag maar super leuk.
    Sprookjesbos, droomvlucht, fatamorgana, Old timer, circus, draaimolen, etc genoeg waar de jongste ook in kan. Als de jongste slaapt in de wagen doen we attracties waar hij niets aan heeft.
    Achtbanen waar ik vroeger dol op was laat ik links liggen.....als mijn kinderen lol hebben heb ik het ook daar kan een achtbaan niet tegenop.
    Mijn man vindt Achtbanen nog steeds leuk dus als hij daarin gaat doen wij met z'n 3en wat anders, kinderatractie of ijsje eten haha.

Wat ook leuk is is julianatoren of hellendoorn.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ja joh, de jongste lekker meenemen, hartstikke leuk!

Er is daar echt genoeg te doen hoor voor de kleinste :)

13. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik ben er laatst geweest met mijn dochter van bijna 2, en haar vriendje van bijna 4.
    Ze vond het echt geweldig, ze keek haar ogen uit, en kon in veel attracties.

Nou is mijn meid ook niet bang voor attracties, dus het verschilt natuurlijk ook per kind.

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Spaar je geen airmiles? Ik kan vaak gratis of voor een klein bedrag naar de Efteling met mijn arimiles. Maar ik doe dus boodschappen bij de AH waardoor het natuurlijk oploopt en ik tank bij de Shell waardoor ik ook airmiles spaar.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wilde ook de airmiles zeggen. Wij betalen vaak maar een tientje per kaart.

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Groupon heeft acctie met hotel. Geen idee of het goedkoper is hebben geen ah in de buurt

Deel Deze Pagina