We hebben de stap gezet. We hebben een mooie ruime tent gehaald zodat we vd zomer met onze kinderen kunnen kamperen in NL. Op zich is een tent een leuke eerste stap, maar merk dat er nog wel heel wat bij nodig is. Luchtbedden e.d. hebben we ook. En de dingen die ik zelf nog bedacht zijn: - plastic servies - kookstel - verlengsnoeren - "iets" om spullen in kwijt te kunnen (graag tips!) - Lamp oid Hebben jullie nog tips waar we aan moeten denken? Of hoe we op goedkope manier onze campinguitzet bij elkaar te krijgen? We moeten al heel wat meenemen voor de jongste van dan net 1 jaar. Hebben gelukkig wel een dakkoffer, Maar heb het idee dat we wel 2 dakkoffers kunnen gebruiken; dus ook ruimtbesparende adviezen hoor ik graag Eigenlijk zijn alle adviezen omtrent kamperen heel erg welkom!! Dankjulliewel alvast
Succes! Grapje Ik neem aan dat je zelf wel aan een tafel hebt gedacht. Wat wij hebben is een camping eetstoel voor de jongste. Heel handig. Verder zou ik zorgen dat je je spullen zo veel mogelijk sorteert in stevige boodschappentassen. Dit is ruimte besparend tov bv curver boxen. Denk ook aan isolatie materiaal voor onder de luchtbedden. En niet te warme slaapzakken. Daar heb je gradaties in. Anders heb je het snachts snel te koud. Trekt op vanuit de grond, je luchtbedden in. En zogauw de zon een beetje schijnt zweet je je tent uit als je te warme slaapzakken hebt. Ik zou een plas emmer meenemen. Een grote afwasteil die je ook eventueel als (speel) badje voor de kleintjes kan gebruiken. Een scherp mes Aansteker Blikopener Kurkentrekker Hamer. Dat zijn hier de vergeet items. Verder hoeveel kinderen wij ook meenemen. Ik mag altijd maar 1 koffer met kleren meenemen. Dus veel spullen schiften. 1 paar schoenen 1 paar slippers. Geen kinderwagen mee, alleen dragers. Bedoelde je dit een beetje? Er zijn wel veel lijstjes te vinden op internet. Die vind ik vaak te compleet. Moet wel camperen blijven. Wij nemen ook niet echt speelgoed mee voor de kinderen. Pakje kaartje en een bal. Badmintonsetje.
Voor s avonds als je zelf wil lezen hebben wij van die grappige bandjes om het hoofd met lampjes eraan.
Oke. Heb je even ? Wij zijn 2 jaar met de tent gegaan (geen kinderen, dat dan weer niet) maar wel de auto bomvol. Nu hebben we een caravan gekocht. Tips: -Als je geen koelkast kwijt kan in de auto, kun je op veel campings wel een koelkast huren, dus even op letten. -Ik heb de action leeggeroofd voor de eerste campingspullen (servies, lampjes, kaarsjes) - campingstoelen die je makkelijk kan opvouwen - campingtafel die je behoorlijk plat kan krijgen. - wereldstekker - pomp voor je luchtbedden op te pompen - wasteiltje/ afwasborstel/ afwasmiddel/ theedoeken - voor inpakken: handdoeken, schoenen als laatste overal tussen proppen - hamer voor de haringen - Geen koffers meenemen, tassen die geplet kunnen worden - voor de eerste avond macaroni spullen meenemen... - tent alvast een keertje opzetten Zo aardig wat tips. Ik kreeg een melding dat er meerdere al gereageerd hebben, dus misschien staan er wel dubbele dingen tussen Ik ben in ieder geval mega fan van kamperen! Alvast veel plezier
Ik zie dat je 3 kindjes hebt.. Vroeger gingen wij ook met 3 kinderen kamperen met dakkoffer. Mijn ouders legden altijd de slaapzakken/dekbedden op de zittingen waar wij zaten en de kussens konden we onder onze voeten doen of tegen het raam als we wouden slapen. Scheelt ook weer ruimte
Wij hadden een aanhanger mee. Ipv hutkoffer. Sinds een paar weken hebben wij een 40 jaar oude kip caravan gekocht. Bevalt ons heel goed. Maar wij moeten met onze vier kinderen en hond wel enorm proppen elke keer. En wij vonden het afbreken te vermoeiend worden. Met caravan gaat dat allemaal iets sneller.
Wij nemen juist weer wel afsluitbare plastic boxen mee ivm ongedierte, stapelen die dan wel in elkaar en vullen deze pas als de tent staat. Handdoeken plat op de achterbank of in de zijvakken van de kofferbak, spullen onder de voorstoelen. Gourmetplaat ipv bbq. Controleer of er haringen bij je tent zitten. Waterdichte tassen of koffers (als je de kleding in de tent zet). Eurostekker, verlengsnoer met meerdere aansluitpunten, koelbox op stroom of koelkast, gaspitten met gasfles, bestek, bekers, borden, schaal, waslijn, knijpers, onderzetters, stoelen, tafel, zaklamp, lamp voor in de avond, dekens oid voor onder je luchtbede, lucifers, percolator, houten lepel, pannen, hand- en theedoeken, sponsje, glorixdoekjes ipv vaatdoekjes, afwasbak met borstel, ducttape, tie wraps. Misschien wat veel maar neem liever teveel mee dan te weinig
Wow zie echt al heel wat fijne tips voorbij komen waar we niet aan gedacht hebben. @Lafelife. Dat is zeker wat ik bedoel! Wat een leuk idee van die lampjes. Weet je waar je die gehaald hebt? @Eef92 goed idee om de action leeg te kopen! Van de week maar es daar gaan shoppen. Weet iemand of ze daar ook matjes vooronder het luchtbed verkopen? En handige tip wb de dekens! @Mien30. Waslijn en wasknijpers... heel goed!!! Mijn algemene kennis laat het afweten, maar wat is een eurostekker en wat is een percolator?. Heb nog heel veel te leren merk ik
Bij Decathlon hebben ze veel kampeerspul voor niet al te hoge prijzen. Wij hebben daar onze tafel vandaan met 4 krukjes, ideaal en lekker plat. Wij hebben een paar jaar terug een campingkast gekocht, geen idee meer waar, bij de aldi misschien, is dus ook plat op te vouwen. Verder ligt de kleding in het slaapgedeelte, lekker rommelig maar vind dat wel prima , en schoenen enzo liggen aan de zijkant van het woongedeelte. Lampje voor in de avond is fijn, zaklamp is fijn voor als je 's nachts naar de wc moet. Voor de kinderen vond ik een pitje erg handig maar ondertussen gaan ze bij ons 's nachts naar de wc (wij lopen wel mee, heel fijn weer die gebroken nachten , maar ook erg mooi zo op de camping 's nachts (wij gaan meestal naar rustige campings met mooie natuur)). Wij hebben geen dekens onder onze luchtbedden en hebben het nooit koud, ligt er ook aan waar je naartoe gaat. Hebben joggingbroeken mee om in te slapen mocht het echt koud zijn, die gebruiken we sowieso als we 's nachts naar de wc gaan en in de ochtend.
Koop zo'n electrisch pompje voor je luchtbedden. Kost maar een 10tje, neemt veel minder ruimte in beslag en bespaart tijd. Ik mis het gasstel nog in de tips. En pannen. Je hebt maar 2 pitten dus een 2 pannen en een hapjespan is voldoende. Wij hebben een campingkeukentje kast plus werkblad waar het gasstel op kan staan en je pannen in kan bewaren. Spullen zitten in klapkratten.
Onze kinderen pompen de luchtbedden op, ideaal . Moeten je kinderen wel oud genoeg zijn natuurlijk. Kookstel had ts zelf al genoemd Veel pannen hoef je niet mee te nemen inderdaad. Wij hebben altijd 2 steelpannen mee en 1 koekenpan. En ook weinig borden en bestek, na het ontbijt even snel schoonmaken en na het avondeten (of de volgende ochtend) afwassen.
@Susy Dit is een eurostekker: https://www.allekabels.nl/camping/4549/1085821/cee-camping-kabel.html?gclid=Cj0KEQjw6-PJBRCO_br1qoOB4LABEiQAEkqcVXKp0FM5X8tjdnDlYDshH4ehKfajRLJt-0bzx8cc9owaAtnG8P8HAQ Niet op alle campings kun je met een normale stekker stroom pakken. En dit is een perculator: https://www.kookpunt.nl/koffie-zetten-met-een-percolator/nl/page/1829/ Is een simpel koffiezetapparaat, zet je op het gasfornuis en binnen een paar minuten heb je koffie.
Koop een (goedkoop) plastic zeil en leg dat dus onder je tent. Als je naar huis gaat, is de onderkant van je tent zo goed als schoon en dat vieze plastic gooi je weg. Scheelt veel tijd!
Maak een lijstje en neem dat mee, mocht je iets missen schrijft dat dan meteen op. Na een paar keer kamperen heb je dan een volledige lijst.
Naast alle logische dingen die er al staan en die je al hebt. Het ligt er maar net aan hoeveel ruimte je hebt en wat voor een tenr je hebt. Maar alsxij in NL kampeerde gingen wij vaak met twee auto's (zaten dan 1,5 uur hier vandaan). Voor de kleinste is een pickninckkleed erg fijn, nu te koop bij de action voor €4 ofzo met een waterdichte onderkant. En een goed broodmes kan ik niet missen. Matjes onder je luchtbed heb je in de zomer niet nodig, hooguit een fleecedekentje op je luchtbed.
We hebben dit ook overwogen, maar met 2 auto's gaan, is voor mij geen optie. Het is 3 uur rijden en ik vind het persoonlijk niet gezellig om dan met 2 auto's te gaan... Leuke tip wb kleed vd action. Ga ik ook naar kijken!
Evt 1-2 nachtje proefkamperen zodat je weet eat je mist maar gied je hebt in Nederland dus je kunt nog es eat aanschaffen