Word er gek van! Kan niet ergens zitten of staan zonder dat Sylvano aan me hangt en trekt. Af en toe is knuffelen echt heerlijk maar niet de hele dag.. Zodra ik m negeer of wegloop is het brullen geblazen.. Iemand tips? Ook wil meneer constant aan de handen lopen zonder durft hij niet Wanneer gaat hij los lopen? Hij is nog wel dronken op de benen ..
Hier ook zo eentje. Thuis gaat het wel goed maar zodra we ergens op visite zijn kan hij niet van mij wijken. Zodra hij 'alleen' zit begint hij te janken. Als ik even naar de wc ga ook. Hij wil alleen maar bij mij op schoot met zijn duimpje in zn mond. Vervelend is dat, zeker als er nog twee andere baby's zijn die wel gewoon lief met elkaar spelen. Tips? Nee helaas niet, ik denk dat het een fase is waar ze doorheen moeten. En dat lopen dat komt vanzelf wel hoor. Logisch toch dat het nog eng is als je het nooit eerder hebt gedaan? Je zoon is er trouwens vroeg bij! Mijn zoon is al 15 maanden en zit nu ook in die fase dat hij steeds aan het handje wil lopen en nog niet alleen durft. Wat ik je nog wel als advies kan geven is dat je af en toe ook even aan jezelf moet denken. Ga een keertje winkelen met vriendinnen zonder kids bijvoorbeeld. Anders word je wereld wel heel klein en kan het je echt te veel worden.
In dat soort fases knoop ik mijn dochter op m'n rug in de draagdoek en zijn we allebij blij; zij is bij mij en krijgt allemaal interessante dingen te zien (hoe ik de bedden op maak, de was doe, de keuken schoonmaak, stofzuig, kook...) en ik heb m'n handen vrij om dingen te doen. En vaak vindt ze het na een tijdje ook weer prima om uit de doek te gaan en kan ik relatief rustig even zitten en wat drinken ofzo. Oh en lijkt me heerlijk als ze op bezoek op schoot zou blijven zitten Hier rent ze overal rond en moeten alle kastjes open etc, dus ik ksn geen moment rustig zitten, loop telkens achter haar aan te vertellen wat allemaal niet mag
Mijn dreumes is ook aanhankelijk, heeft duidelijk het vertrouwen nodig. In huis gaat ze dan ook overal mee naartoe,mook naar de wc. Maar als we ergens zijn dan helpt het vaak wel om het vertrouwen te geven dat ii in de buurt ben, meestal gaat ze daarna spelen. Ik vind het niet zo heel erg eigenlijk. Los loopt ze wel al een poos dus buiten wil ze juist het liefst ver weg gaan dat is ook best een uitdaging kan ik je vertellen.
Hahaha dat laatste is wel heeeeeel herkenbaar! Bij jou ook inclusief alle "goedbedoelde" tips van omstanders?