Plekjes en bloed bij DL's "onderkant"...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoihoi,

Even wat vraagjes, uit voorzorg...
    Sinds een week of 3 heeft de kleine meid wat meer en vaker uitslag bij haar schaamlipjes. Soms erop, soms eromheen (dus op de binnenkant van haar been).
    En vandaag bij het verschonen zaten er rode stipjes op de billendoekjes. Aan de buitenkant was niets zichtbaar, dus heb ik haar beentjes een beetje gespreid. Ik zag toen dat er wat bloed in haar spleetje zat. Alsof ze lichtelijk ongesteld was, zeg maar.

Herkent iemand dit? Is dit iets om me echt zorgen over te maken? Heb het niet eerder gezien, behalve de uitslag op haar binnenbeen. Daar smeren we wat zinkzalf op en de volgende dag is het zo goed als verdwenen.

Graag advies indien iemand dit herkent. :)
    En alvast mijn excuses voor eventuele late reacties, ik ben niet heel actief op ZP de laatste weken.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou het niet weten maar zou je wel willen adviseren de dojter even te bellen en na vraag te doen. Dat had ik iig in dit geval gedaan....

3. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je echt niet bang maken maar vind het heel raar. Mijn alarmbellen rinkelen maar dat komt misschien omdat ikzelf vroeger nare dingen heb meegemaakt. Krabt ze zichzelf daar misschien?

Zou wel iig even naar de dokter gaan.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Lijkt mij ook niet normaal nee,maar zou als de wiedeweer naar de dokter gaan!
    Bij mij gaan ook alarmbellen af en er is met mij niks gebeurd vroeger

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou ook even naar de ha gaan, maar 't kan gewoon een schimmeltje zijn ofzo hoor, misschien dat ze zichzelf krabt ofzo? Of door warmte wat uitslag + jeuk.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij heftige luieruitslag kan het wel zijn dat de huid een beetje kapot gaat en echt wat gaat bloeden. Dat heeft mijn jongste weleens op haar billetjes gehad. Maizena helpt hier altijd goed tegen luieruitslag. Maar wat jij beschrijft klinkt niet echt hetzelfde, dus ik zou hier zeker voor naar de HA gaan. En als het erger wordt, de HAP bellen, niet te lang afwachten.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Had hier niet over getwijfeld en ik was langs de ha gegaan.

Weet dat pasgeboren babytjes een pseudo menstruatie kunnen hebben, dus bloedverlies vaginaal, door de hormonen van de moeder, maar je dochtertje is al een jaar geweest.

Dacht zelf ook aan een schimmeltje maar dat gaat toch niet bloeden van binnenuit?

Zou gewoon een afspraak maken en langs gaan, en niet mee wachten.

Kan ze er zelf bij? Krabt ze zich?

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dag lieve dames,
    Bedankt voor de reacties, na het lezen hiervan heb ik zojuist toch maar even de HAP gebeld om te kijken wat die te zeggen hebben.
    De assistente was erg vriendelijk en geduldig, dat zie je ook niet altijd bij HAP's. :p
    Ze gaf aan dat ik me in principe geen zorgen hoef te maken omdat de kleine er geen last van lijkt te hebben. Wel gaf ze aan dat ik het de komende dagen gewoon in de gaten moet houden. En indien verergering optreedt, alsnog langs de HA of HAP gaan.

Dochterlief kan zichzelf idd wel gekrabd hebben, tijdens het verschonen zit ze wel vaker daar beneden te graaien. Soms pakt ze zelfs een billendoekje en veegt ze zichzelf af haha. Dus dat zou het idd kunnen zijn. Mijn man is nu weg met haar, maar wanneer ze thuis zijn zal ik de schaamregio extra inspecteren op scheurtjes en wondjes.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en mocht iemand dit alsnog herkennen en er toevallig wel slechte ervaringen mee hebben gehad, dan hoor ik dat ook graag. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee. :)

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Nou goed in de gaten houden dan maar,en bij ons zijn ze ook altijd schappelijk bij hap gelukkig,ze zijn niet overal ongevoelig haha

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik zou toch even langs de huisarts gaan .
    Ik vind het vreemd dat het van binnenuit komt.
    Wil je totaal niet bang maken hoor maar om bepaalde dingen uit te sluiten .

En kan ze niet perongeluk wat in haar plassertje gedaan hebben ookal lijkt ze me daar nog klein voor maar je weet maar nooit of heeft ze erg scherpe nagels dat ze zichzelf gekrabt heeft ? En als ze veel krabt en het daar door open gaat kan de jeuk ook wel een schimmeltje zijn ?

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou idd zeg ik schrik er ook wel een beetje van...
    Sluit me bij bovenstaande reacties aan... ff langs de ha!
    Of kun je zelf al het een en ander uitsluiten omdat ze niet naar opvang/oppas ed gaat? ? Als jij er altijd bij bent weet je zeker dat er niets gebeurd Kan zijn. Maar anders. .. niet in je bang te maken maar zoveel nare dingen die gebeuren. ..

Deel Deze Pagina