Efteling leuk voor kindjes van 2 en 4 jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

in de huisjes van bosrijk zit een fornuis en een magnetronoven.

al is het ons na 3x bosrijk nog steeds niet gelukt om de ovenfunctie aan de gang te krijgen
    en dat met 3 techies in een huisje dus :)

2. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Wij hebben deze week een nacht geslapen in het Efteling hotel en twee dagen in het park
    Was geweldig, sommige attracties kunnen best wel eng zijn voor kinderen onze oudste vond de pandadroom maar niks en de fata morgana ook eng
    Het hotel is helemaal super we hadden een familiekamer echt heel ruim

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Onze zoon is nu bijna drie en we hebben nu al voor het derde of vierde jaar op rij een abonnement. Soms wordt hij 's ochtends wakker en vraag of we naar Roodkapje gaan. :D

Zo superdruk is echter wat anders... Wij gaan regelmatig doordeweeks (op mijn vrije dag, of mijn man op zijn vrije dag). Dat scheelt een hoop! De echte drukte is nu wel voorbij, gezien de vakanties voorbij zijn. Het zal in de weekenden nog wel een beetje druk zijn, maar het zal erg meevallen. Ook in het sprookjesbos is het minder druk dan in de rest van het park en dat is juist leuk voor die kleintjes. Kunnen ze ook stukjes zelf rondhobbelen, bij Hans & Grietje en bij de kabouters aan een deurtje rammelen tot er wat gebeurt en overal door raampjes naar binnen loeren. Geweldig! Voor de attracties sta je dan wel even in de rij, maar gelukkig staat de wachttijd aangegeven en die klopt ook meestal wel. Droomvlucht is meestal wel druk, Carnaval Festival loopt snel door, dus dat valt wel mee. Verder nog de Pagoda en de Gondoletta's (bootjes). Die zijn ook erg relaxt om samen even tot rust te komen.

Ik raad trouwens af om dit weekend te gaan. Veel te warm!

Oja en als je gaat, neem een kettingslot voor je buggy mee. Is ons nog nooit iets overkomen, maar het komt wel eens voor dat mensen er met je buggy vandoor gaan. En als je je luiertas er ook aan haakt, dan hoef je die ook niet mee naar binnen te nemen. ;)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb idd pas nog gezien dat van een jong stel de kinderwagen was gejat. Dus idd slot meenemen!

5. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ja joh!! hartstikke leuk! De Bob mogen ze in als ze zelfstandig kunnen lopen. Verder het sprookjesbos, monsieur canibale, carnaval festival, de zweefmolen, droomvlucht... ze zullen allebei een superdag hebben!

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    mijn zoon vraagt nu al wanneer we weer gaan. We zijn dit jaar al een keer geweest en we gaan binnenkort nog een keer. We komen er al sinds dat ie 1 is en hij vind het super. Enneh we openen het park en we sluiten het weer, zo lang zijn we er altijd en hij loopt het vanaf zn 3e al helemaal zelf. Een kinderwagen gaat al lang niet meer mee, want ik liep er voor joker achter omdat meneer er niet in wilde zitten.

7. Saskia78

hier is de pandadroom ook echt niet favoriet...
    ze vindt het heel mooi maar zet na 2 minuten meestal dr bril af omdat ze het met bril zo eng vind :)
    (hele vooruitgang met de eerste keer.. toen gilde ze voornamelijk dat ze eruit wilde)

droomvlucht en fatamorgana zijn wel echt favoriet
    ondanks de behoorlijk enge krokodil en het feit dat er op je geschoten wordt... die stukjes vind ze heel eng... maar niet zo eng dat ze er echt uit wil.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Arm mannetje ? Arme wij zul je bedoelen :p
    In dat opzicht lijkt hij behoorlijk op mij, kan niet tegen verrassingen/onverwachte dingen.heeft ritme en regelmaat nodig.weten waar hij aan toe is.
    Krijg het zelf ook spaansbenauwd in van die grote attractie parken.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Wij zijn gisteren, op zijn 1e verjaardag, voor het eerst geweest, en het was superleuk. Hij heeft zijn ogen uitgekeken in het sprookjesbos, carnaval festival, en vooral Droomvlucht vond hij hartstikke leuk. Lekker uitgebreid in de speeltuin vertoefd (ook wel eens leuk, als volwassene zonder kind sla je die altijd over :)), en gewoon op ons gemakje overal van genoten. En je tempo een beetje aanpassen, zo hebben wij uitgebreid naar de vissen en eendjes staan kijken (dure eendjes, voor 35 euro ;)).

Op de leeftijden die jij noemt is het helemaal super, denk ik, zeker doen!

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Dames ik zie echt tig keer de panda droom voorbij komen. Welke is dat?

Ik heb een kleine waaghals en durfal. Wij gaan over 1,5 week wat moeten we echt doen met onze doerak!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Een 3d natuurfilm.... hij zit vlak bij de ingang. Het is natuurlijk de combinatie van het brilletje en de dieren die heel dichtbij komen + het geluid van de film hoor je ook gewoon wel erg goed :p .

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

ow nou er zullen vast slangen en reptielen in voor komen, dan ga ik zelf al niet. Slaan we maar over!

13. Saskia78

@athina: en wat dacht je dan van dat bos dat naar beneden komt? :)

en ja er zitten ook slangen in :)
    film zelf isn iet eng trouwens.. heel mooi en enigzins deprimerend.

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

mijn dochter van 2 ging al in de bobslee vond het helemaal geweldig en zoontje van 4 is 6 maanden geleden in joris en de draak geweest, vond ie megavet (eigen woorden hahaha)

We zijn net in Disney geweest en zijn ze allebei ook in Thunder Mountain geweest en star tours vonden ze ook megaspannend.

De Efteling is zo leuk voor elke leeftijd vind ik!

15. Triskele

ja vooral depressing, mijn kinderen vonden het niet leuk, ze waren zelfs een beetje verdrietig ervan, dus speelt daar goed op in die emoties ;)

maar goed is natuurlijk wel de waarheid maar ik denk dat ze beter hadden kunnen laten zien aan het einde dat je juist als mens zijnde veel kan betekenen en dat te laten zien in het filmpje dan motiveer je meer denk ik.

16. Triskele

ojee meer spannend dus, dan zou ik als je ooit naar DIsney gaat de attracties met geel uitroepteken maar skippen haha, ik vond het zwaar overdreven maar goed die van mij zouden een serial killer nog begroeten met een lach en een knuffel volgens mij (zijn niet snel bang)

17. Saskia78

mja op zich is dat wel de waarheid.. maar om dat nou een stel kinderen "op te dringen" onder het mom van een 3d-film in een attractiepark..
    tja ik weet het niet :)

helaas wil altijd de hele familie graag naar de pandadroom...
    alleen dochterlief en ik zijn er niet zo gek op.
    daarbij heb ik liever dat ze zich druk maakt om dr directe omgeving dan om het regenwoud
    dat kan ook nog wel als ze later groot is enzo...

18. Triskele

hihi ja ben ik met je eens, mijn man en ik worden al depri van het filmpje, en ook dat je in je directe omgeving genoeg kan doen.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het nog wel handig, want dan hoef ik de tas niet te sjouwen. ;)

20. Triskele

hier lopen ze ook vanaf 2 jaar gewoon zelf, dan maar wat langzamer onze dochter is 3 dagen naar de efteling geweest met alleen zelf lopen, de laatste dag ging wat langzamer maar ging verder goed, scheelt wel dat ik geen grote tas had (omdat we daar huisje hadden hihi) vaak nemen wij een rugzak mee en wisselen we die af. En je kan altijd zo'n wagentje daar huren.

Deel Deze Pagina