Hoi dames, We zouden graag volgende week een dagje met onze zoon van 2,5 jaar naar de efteling willen. Wat zijn de leuke attracties om in te gaan? Hoe doen jullie dat in lange wachtrijen? kindje laten staan of in de buggy? Hadden jullie een slot bij je voor de buggy? Graag wat praktische tips. Wij houden heel erg van pretparken maar dit is de 1e keer dat we met onze zoon gaan. Ik heb zo'n dubbel gevoel. Aan de 1e kant lijkt me het ontzettend leuk voor hem en aan de andere kant zie ik er heel erg tegen op. Het idee was om volgende week maandag te gaan en hopen dan het dan niet zo druk is.
Een echte aanrader. Ik twijfelde ook in eerste instantie maar ben zo blij dat we zijn gegaan. Hij vond het geweldig. Hij slaapt normaal s'middags maar die dag sloeg hij zonder problemen over Wij zijn toevallig afgelopen woensdag naar de Efteling geweest met onze zoon van 2 jaar en maanden. Hij vond het helemaal super. Er is wat dat betreft heel veel al voor de kleintjes. Ons zoontje is ook niet snel bang, dus dat was makkelijker voor ons. Wij hadden wel een buggy mee met slot. Naar de attracties toe liep hij meestal los en als hij moe was dus in de buggy. Toen wij er waren was het niet druk dus geen lange rijen. Het langste waar we op hebben gewacht is 10 minuten. Wij zijn o.a. geweest in: - droomvlucht -fatamorgana - bootje varen - ronde toren dat je hoog boven het park kunt kijken - met treintje het park door - de traptreintjes - de trapauto's - de bobslee - carnevalfestival -draaimolens -speeltuintje -ander ronddraai ding met dolfijn in het midden die waterspuit Misschien nog wel meer maar dit is even het enige wat ik me kan herinneren
Ik zou het niet doen, zonde van je geld, hij is even blij met de speeltuin. Maar das persoonlijk natuurlijk. Ik wacht tot de jongste ouder is.
Ik ben zaterdag geweest met ons zoontje van 3 (dochter al bij opa en oma gebracht), maar wij hebben hiervan geleerd dat we dit voorlopig niet meer moeten doen. Hij heeft nog erg zn slaap nodig, en slaapt niet in de buggy, dus om 13 uur was hij het al spuugzat. En dan duurt zo'n dag langggg... (Het was een georganiseerd uitje, dus we konden niet zomaar weg)
Oh ja wij hadden geen slot voor onze buggy, gokken is leven (Tis wel slim hoor, je zal er maar staan als ie ineens weg is) Oh en nog even een tip: Verwacht er niet te veel van, kan het alleen maar meevallen. En dingen die je van te voren verwacht dat ie wel leuk zal vinden, kunnen heel anders uitpakken. Carnaval festival was hier zo GEEN succes, wat ik dus wel verwacht had dat ie dat leuk zou vinden. Oeh nou klink ik wel heel negatief, maar ik had dus van te voren wel gedacht dat ie het wel erg naar zn zin zou hebben en uiteindelijk is het toch een beetje tegengevallen.
wij komen ieder jaar minimaal 1x bij de efteling. afgelopen keer van fynn 20 maanden en hij vond het super. in heel veel dingen kunnen ze gewoon mee en hij kan heel goed een dag zonder middag slaapje (hij slaapt een keer per 1 dagen in de middag) ik had de kinderwagen bij mij met een slot maar dat doe ik aan komende keer niet meer dan nemen we z'n trekkar mee hij bijna niet in de kinderwagen gezeten de vorige keer want hij loopt heel graag en veel. in 80% van de atracties kan het gewoon mee en er zijn veel speeltuinen etc.
de laafland atracties stoomcarrosel de oltimers de wildwaterbaan kunnen ze ook mee maar dat is op eigen gevoel uhm er is nog meer hahaha
Wij doen het niet, mijn man gaat komende zomer met zijn twee kids een dagje en ik blijf thuis met Thirza. Ze mag dan nog wel gratis, maar slaapt nog bijna elke dag en het gewacht bij attracties waar zij niet in mag, daar heb ik niet zoveel zin in. Het gewacht bij andere attrachties trouwens ook niet, dat is waardeloos met zo'n kleintje. Alles waar ze wel in mag, dat vind ik dan alles bij elkaar weer te weinig bijzonder om voor mezelf dan nog zo'n duur kaartje te gaan kopen. Wij gaan van de zomer een dagje dierentuin doen en mogelijk nog een dagje openluchtmuseum. Lijkt ons succesvoller voor deze leeftijd
Een museum is idd veel leuker voor een kind van deze leeftijd Ik zeg doen, alleen al het sprookjesbos is geweldig voor die kleintjes!
het openlucht museum is geweldig voor kinderen van haar leeftijd. ik weet niet of je daar al eens geweest is maar ze kunnen daar heerlijk spelen en er is vanalles te ondernemen voor kinderen
Oh ja, de efteling. Helaas wonen wij er zo ver vanaf (3 uur rijden), dat we er zouden moeten overnachten. We zijn er dus nog niet met onze dochter geweest. Toch kijk ik uit naar de dag dat we er wel heen gaan, ze vind de kermis al zo leuk!
Wij zijn al 3x geweest met onze dame (ook ruim 2.5 nu) en zij vind het geweldig. Wat wij doen is beginnen met alle attracties en einde van de dag als ze moe is naar het sprookjesbos. attrracties zo uit mijn hoofd: - droomvlucht - fata morgana - carnaval - wildwaterbaan - treintje - autoto's - draaiende theekopjes - carrousel - land van laaf - draaimolens - het waterspuitding (een dolfijn of orka ofzo) - sprookjesbos Onze dame zit niet meer in de kinderwagen dus die nemen we niet mee (ze slaapt ook niet meer overdag) maar ik geloof niet dat ik een slotje ervoor zou meenemen hoor
hangt het ook niet van je kind af? Ties vindt de efteling helemaal geweldig maar die hoef ik echt niet mee te nemen naar een dierentuin...
Vind ik ook, is per kindje verschillend.Wij zijn vorige week geweest met onze zoon en hij vond het helemaal geweldig.Hij heeft rond de middag zo`n 1 1/2 uur geslapen in de buggy zodat wij even om de beurt een achtbaan konden pakken. Hij heeft een dvd van de sprookjesboom en vond het sprookjesbos echt helemaal geweldig!!Vooral de kabouters.Bij de sprookjesboom en klein duimpje hebben we hem operatief moeten verwijderen We hadden lekker piknick spullen meegenomen en zijn s middags lekker op een rustig plekje gaan eten met hem.Dat was alweer een feest op zich eten in het gras! Ik zou een slot meenemen zodat je je buggy ergens aan vast kan maken(staan genoeg bankjes en boompjes) Hebben wij wel gedaan want je weet maar nooit,ze hebben er al ooit een van ons meegenomen. Ik denk dat je zelf naar je eigen kindje moet kijken,wij zijn echte pretpark gangers en als je zelf vaak enthousiast ergens over bent is je kindje dat vaak ook wel. Misschien is het slim om samen wat sprookjes te lezen of ze vertellen wat er allemaal te zien en te beleven is zodat ze een beetje zijn voorbereid.Ze zien natuurlijk ontzettend veel op zo`n dag en voor sommige kindjes kan dat best veel zijn om te verwerken. Als je gaat heel veel plezier
wij gaan trouwens altijd op een doordeweekse dag buiten schoolvakanties. dan heb je nauwelijks wachtrijen. weekend ga ik echt nooit.
Ga anders hier naartoe Home (Sprookjeswonderland Enkhuizen) Schijnt erg leuk te zijn voor kindjes tot een jaar of 5. Wij gaan ook binnenkort. Schoonzus is vorige week geweest en was zo enthousiast! Het is net een groot sprookjesbos van de efteling zei ze.
Wij willen binnenkort voor t eerst gaan met onze oudste. De jongste brengen we dan een extra dagje naar t kdv. De oudste is dan net 3 en ik ben heel benieuwd hoe ze t vindt. We willen op een vrijdag gaan en nemen de buggy mee voor als ze moe wordt. SLapen doet ze niet altijd meer 's middags dus ik denk da ze het wel volhoudt. Nu hopen dat t op een vrijdag niet zo druk is; iemand een idee?
zeker doen, is superleuk. Ons meisje gaat dit jaar voor de derde keer en is nu 2,5. De eerste keer was ze 8 maanden, de tweede keer 1,7 jaar en dan in augustus dus weer. Dan gaan we 3 dagen, als huwelijksreis Iemand die zegt dat de efteling voor een twee jarige niet leuk is, is er dan echt nog nooit geweest. Hoezo zonde van je geld, ze zijn gratis en ze kunnen in zoveel dingen. Een speeltuin is ook leuk voor een 2 jarige, maar ik vind het absoluut niet te vergelijken met de efteling. Die wachtrijen gaan ook vanzelf, ons meisje is van nature heel ongeduldig, maar ik heb haar niet 1 keer horen piepen. Wij hadden wel een slot bij voor de kinderwagen, ik zou er zelf niet aan gedacht hebben, maar een paar weken voor wij de eerste keer met haar zouden gaan is die van kennisen gestolen, dat risico neem ik dus niet.