Op de site van de Efteling kun je kijken wat zij verwachten. Vaak klopt het wel. http://www.efteling.com/NL/Park/Park-Openingstijden.html
Gisteren was het héérlijk rustig! We mochten lekker blijven zitten voor nog een rondje in de Carnaval Festival. Ilias (1,5 jaar) was niet weg te slaan bij Hans & Grietje. Ook de show in het sprookjestheater vond hij erg leuk. Hij klapte uit zichzelf mee (terwijl er geen andere kinderen klapten) en begon op de muziek heen en weer te wippen.
Zou ik niet doen! Soms kunnen die dingen behoorlijk hard botsen, dat zelfs een volwassene uit de stoel vliegt en zich met 2 handen vast moet houden om niet met z'n gat op de natte bodem te vallen. Heb al vaker mensen goed op hun bek zien gaan, omdat ze hun tas niet los wilden laten, ander zou die nat worden. Laat staan als het met je kind gebeurt! Soms heb je een hele rustige rit, maar je kunt af en toe ook goed botsen. Ilias niet weg te slaan bij Hans en Grietje:
ik zou zeker gaan wij zijn vorig jaar geweest met ons zoontje was toen 1.7 maanden en hij vond het geweldig heeft ook geslapen in de buggy en toen zijn de mannen in de achtbaan gegaan is echt goed verlopen die dag en zondag gaan we eran is ook een en dan gaat ons zoontje van bijna 8 maanden ook mee dus ben benieuwd hoe het dan is oudste verheugd zich er al op
ik zeg dat het kan maar ik doe het niet wel is het zo dat als er kleine kinderen mee gaan er gelijk een regelaar word om gezet dat de baan langzamer gaat.
ja echt waar toevallig dat het bedrijf van mijn vriend iederjaar de efteling afhuurde voor het personeel en als er geen kinderen in zaten ging dat ding veel langzamer als dat je een rondje met "mannen" daarop zijn ze het gaan vragen
ik vind het op zich wel een service, maar ja ik heb ook een klein kind. Ik geloof best dat er mensen zijn die het niet leuk vinden als ze toevallig weer in een rondje met een klein kind zitten.
Zeker doen! Ze genieten echt overal van en kijken hun ogen uit. Mijn zoontje vond het alleen al geweldig dat hij bij het spoor mocht oversteken, waar normaal de tein overheen rijdt. Hier zijn ze aan het genieten bij de sprookjesboom! Bekijk bijlage 151700
wij zijn in oktober geweest, toen was onze oudste 2jaar en 5 maanden. hij vond het geweldig! onze jongste was pas een half jaar... we hadden ook opa en oma mee en mijn broers +aanhang, dus we hadden geen probleem om de buggy achter te laten. er was altijd wel iemand die niet mee ging. en wij konden daardoor ook gewoon in de voor ons leuke attracties, want dat durft oma niet haha het hele kabouterbos vond ie erg leuk, maar ook verschillende attracties en speeltuinen hebben we gedaan. ik zie dat je in rotterdam woont en dan is het misschien wat ver, maar in Enkhuizen (noord-holland) heb je het SprookjesWonderland. Ook allemaal huisjes met kaboutertjes en de sprookjes uitgebeeld met bewegende poppetjes. Ook is een treintje die door het park rijdt en een grote speeltuin. Dat vinden onze kindjes ook geweldig, en is een stuk goedkoper!
Wij zijn vorig jaar geweest, toen was ie nog geen 2. Hij vond het helemaal geweldig. Hij heeft wel even geslapen in de buggy, maar voor de rest was ie helemaal niet vervelend en heeft alleen maar zijn ogen uitgekeken. Ik zou het in ieder geval gewoon proberen. Onder de 4 gaan ze toch nog gratis mee, dus zonde van het geld is het in ieder geval niet.
2 weken terug geweest en het was een geweldige dag. Bepaalde atracties wilde hij niet in, dus daar zijn we niet ingeweest en andere atracties meerdere keren omdat ie er geen genoeg van kon krijgen. We zijn er van 09.30 tot 17.30 uur geweest. Hij viel in de auto pas in slaap. We hadden gewoon de wandelwagen bij ons en hij zat niet vast, dus kon zelf in en uit stappen en dat werkte ook erg goed. Onze zoon vraagt nu wanneer we weer gaan. Dus ik denk volgende maand nog een keertje, we hebben nog kaartjes liggen van de AH en de airmiles. Dus dat komt wel goed.
Nog een tip: Als het dit soort weer is (bewolkt, af en toe een drupje, maar niet echt regen), dan is het ideaal om naar de Efteling te gaan! Geen rijen, lekker op je gemak wandelen en als er dan toch een buitje valt, heb je genoeg plekken om even te schuilen. Zoals in een kabouterhuisje. Heeft ook wel wat Afgelopen zondag bijvoorbeeld, was het echt lekker rustig. Nog een tip om te besparen: Pakjes drinken en broodjes meenemen. Koekje voor tussendoor of een zakje chips. Of voor de kleintjes een bakje met komkommer of worteltjes of zoiets. En als het droog is een kleedje. Kun je lekker op het gras relaxen terwijl de kids rondrennen, of ook even een tukje doen. Ik zag laatst een kindje in de kinderwagen slapen en papa en mama ernaast op het gras lekker tegen elkaar aan
Wij zijn geweest toen Tijn 11 maanden was en toen was het al een succes!!! Nu is het ook geen bang kindje,dat scheeld natuurlijk ook... Hij had netjes van 12.00 tot 14.00 in de buggy (die helemaal plat kan) geslapen. Maar eenmaal in de auto was hij ook meteen vertrokken!!! Deze zomer gaan we zeker weer.. Er wordt druk boodschappen gedaan bij de AH hihihi
Bedankt voor alle reacties! Ondanks verschillende reacties hebben we besloten om maandag a.s. te gaan. Ik hoop dat het niet zo druk is. Onze boef is ook niet bang aangelegd dus ben benieuwd. We nemen de wandelwagen mee zodat hij ook een lekkere tuk kan doen. Kan je met de wandelwagen in de rij? Helaas is Enkhuizen te ver voor ons. Ik hou het in gedachten als we een keer daar in de buurt een weekendje zijn.
wij zijn gister geweest, en mika vond het geweldig (hij wordt in juli 3) hij was helemaal hyper de pieper en heeft wel 5 rondjes in de wildwaterbaan gehad . Wel met een regenjasje aan want anders vond ik het te risico vol dat hij onzettend nat zou worden. Maar mika heeft super genoten en vraagt waneer hij weer mag . Moet wel zeggen de pandadroom en de fatamorgana vond hij wel eng, en de pandadroom al helemaal (3d) . maar verder gaat het super! De wandelwagens mag je niet mee nemen in de rij, die kun je buiten langs de attractie stallen. Staat vaak ook aangegeven dat je daar je wandelwagen neer kunt zetten. Heel veel plezier in de Efteling!