ze kunnen in best veel dingetjes . Land van Laaf - traptreintjes, draaimolens, polka marina , gondaletta, de oude tufferbaan is ook leuk voor kleintjes (zélf sturen ) natuurlijk carnavalsfestival, de watershow vinden veel kinderen ook geweldig (aquanura) . De stoerdere kinderen vinden de bob zelfs nog leuk - hier vond de oudste het niet zo geweldig, maar de jongste met bijna 3 wel hihi. De oudste ging toen speciaal voor haar zusje nóg maar een keer mee.... Maar ook de gewone trein is een avontuur. Kookpotjes kan ook nog. Nouja, mijn kinderen zijn vaak geweest - met opa en oma mee, van kleins af aan en die vinden het geweldig Verder is het natuurlijk zo dat als je zelf écht ergens in wil : Als je op een rustige dag gaat, kan papa of mama natuurlijk even alleen gaan terwijl de ander met het kind ergens anders ingaat.
Even off-topic, maar mag ik vragen uit welk boek jij de klassieke sprookjes voorleest? Ik ben nl al een tijdje op zoek, maar ik vind bijna alles toch echt voor wat oudere kinderen. Ik pas de tekst nu wel gewoon wat aan, maar een echt sprookjesboek voor peuters/kleuters zou wel leuk zijn.
Ik lees voor uit mijn oude lekturama boeken (die rode, met luistercassetes erbij, misschien ken je ze wel als je van mijn leeftijd bent ) Inderdaad voor wat oudere kinderen, maar mijn dochter snapt het allemaal prima. Ik geloof ook niet zo in het "kuisen" van sprookjes. Het geweld (wolf eet roodkapje, heks in de oven) is zo abstract, dat is helemaal nog niet eng. Dus helaas kan ik je niet verder helpen met een peuter/kleuerboek.
Jaar erg leuk. Hier waren ze een halfjaar toen ze voor het eerste mee gingen en 1,5 jaar toen ze bijna overal mee gingen zoals de bobbaan
Wat grappig - ik moest ook aan die boeken denken, maar dacht: Ik zal niet voor een ander praten hihi en het zijn inderdaad ook niet écht peuterverhalen. Maar ze zijn best kindvriendelijk verder toch? Op marktplaats worden er nog best veel aangeboden. Ik heb er zelf ook een stuk of 20 . Het blijven mooie boeken, qua verhalen, maar ook qua plaatjes! Ik heb gisteren 2 gb aan luisterboeken gevonden van de lekturama boeken. De cassette bandjes van vroeger als het ware... erg leuk!
Haha grappig. Die had ik ook en staan bij mijn zus thuis, en toevallig heb ik haar van de week gevraagd om die voor me klaar te zetten, omdat ik idd dacht dat die misschien al leuk zouden zijn. Inderdaad dus
De Efteling is voor een twee-jarige super! Fata Morgana zou ik niet zo snel doen, dat is best naargeestig: die 'mensen' die achter tralies bijna kopje onder gaan, die krokodil die opeens opduikt. Wat ook leuk is, ze mogen al in de bobsleebaan als ze zelf kunnen lopen.
Onze dochter was 18 maanden toen we gingen, ze vond alles even prachtig, we hebben haar gewoon overal mee in genomen hoor, behalve de achtbanen natuurlijk. Geweldig vond ze het, dus ik zou zeggen gewoon doen!
E. Ook!! Pagode,.droomvlucht, carnaval festival.. etc. Alleen sprookjesbos loop je al wel dik een uur. In de weekende en vakanties is er een show vanuit.sprookjesboom en nu feest bij joki en jet. Wij hebben een abbo...
Ik heb deze maand een abbo genomen, mijn oudste van drie vindt het geweldig! De jongste van 1,5 kijkt zijn ogen uit en de baby gaat straks ook gewoon mee.
Hier is ze ook helemaal weg van de Efteling! Zelf gingen we vroeger ook ieder jaar minimaal 1x en met haar zijn we voor het eerst geweest nét voor haar tweede verjaardag... In het sprookjesbos kun je al bijna een halve dag doorbrengen, geweldig! Verder fata morgana, carnavalfestival, droomvlucht, bootjes, pagode, land van laaf, anton pieckplein etc. Veel voor kleine kindjes... ook als ze geen snelheidsduivels zijn (zoals onze dame!). Hier wil ze regelmatig Efteling filmpjes kijken via Youtube en ook Efteling-tv bij Telekids is een grote hit! Daar komen ook regelmatig de sprookjes van Klaas Vaak... Misschien vast even wat zoeken op internet? De eerste keer kende ze de sprookjes ook niet zo, maar dat maakte eigenlijk niet uit...
Hier vond ie het 3 keer niks, hij was toen 3. Ik had zelf ook niet met m gegaan als het niet voor ons betaald was. Maar het was een lange dag zullen we maar zeggen.. Nu zijn ze bijna 4 (dochter) en 6 (zoon) en nu voor het eerst een leuke dag in de efteling gehad. Al vonden ze wandelen in het bos leuker (Aldus zoon). Laten we zeggen, het verschilt per kind denk ik.