Bedankt voor de felicitaties allemaal! Het is inderdaad mijn keus, maar ik hoor graag meningen en ervaringen van andere moeders. Misschien zit er iets bij waar ik zelf nog niet aan gedacht heb of zijn er dingen waar ik nog even extra over na wil denken. Ik begrijp na jouw reactie dat ik mijn openingspost niet bepaald goed geformuleerd heb . Ik noem alleen hoe het met mezelf gaat, omdat ik aan wil geven dat dat wel goed zit. Het gaat mij inderdaad om de baby. Mijn kraamverzorgster zegt, net zoals sommigen in dit topic, dat die kleine het wel best vindt en dat het hem waarschijnlijk niet uit zal maken waar hij zijn eten krijgt en dat hij vast wel zal slapen waar hij ook is. We hebben een duo wagen en een draagdoek dus hij kan heerlijk tegen mama aanliggen en ook eventjes in zijn eentje in de wagen. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die snel op de been is na de bevalling. Ik ben er zelf nog verbaasd over omdat ik de vorige keer best lang heb moeten herstellen. @Brenda: Hoe ging het met jouw kleintjes op die dagjes uit? Heb je iets aan ze gemerkt of heeft mijn kraamverzorgster gelijk? Onze oudste is al een paar keer meegeweest naar de efteling en dat vindt hij mooi hoor! Het maakt hem niet uit waar we heen gaan. De kinderboerderij vindt hij ook geweldig, als we maar samen op avontuur gaan! Op gewone dagen is zelfs de supermarkt al goed, daar doe je hem echt een plezier mee . Dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Het is schoolvakantie! Helemaal niet aan gedacht.. Daar zal ik het nog eens over hebben met mijn man. De kaartjes hebben we al gekocht. We zouden namelijk nog ver voor mijn uitgerekende datum gaan maar dat is toen niet doorgegaan, die kaartjes liggen dus nog in de kast. We gaan er ook niet heen met het idee dat we in de attracties gaan want daar vindt onze oudste niet veel aan. Maar het sprookjesbos, en de sprookjesshow met liedjes enzo, dat is helemaal zijn ding. Dus we zullen vooral wat wandelen en ergens een hapje eten. Uiteraard . We zijn niet van plan ergens in te gaan. Hooguit met de oudste in een traptreintje ofzo. Dat hebben we al gedaan . Dus veel maandverband mee . Ik zal het onthouden. En inderdaad, even een dagje weg! We zitten hier echt te verstoffen binnen, dat is echt niks voor ons. Hahaha! Dat kan ik me nog herinneren van mijn eerste. Ik ging toen hij zo'n twee weken oud was met hem de banden van de kinderwagen laten repareren (die stonden slap) en ik vond het een hele rit zo met dat kleintje. Ik twijfel nog een beetje! Aan de ene kant denk ik dat ik het wel aankan met regelmatig even lekker zitten, wat ik toch moet omdat de kleine heel regelmatig wil drinken. Ik denk dat de kleine het ook wel best zal vinden zolang ik ervoor zorg dat hij zich comfortabel voelt. Aan de andere kant weet ik van te voren natuurlijk niet zeker of ik het volhoud en ik weet ook niet zeker of de kleine het echt wel vol zal kunnen houden, zo'n dag in de kinderwagen/draagdoek. We hebben afgesproken dat we volgende week beslissen, we gaan dan toch pas richting het einde van de week en dan kijken we even hoe ik me voel en hoe de kleine het dan doet. Nu is het nog een heel tevreden mannetje wat echt alles wel goed vindt. Misschien is dat dan wel veranderd.
Ik zeg doen! Wij zijn naar de dierentuin geweest toen onze 2e 1 week en 3dagen was... Ging prima hoor. Kleine sliep overal doorheen, zus had de dag van haar leven en met mij ging het ook prima om de hele dag te wandelen. We zijn vaker gaan zitten om even te rusten, maar eigenlijk was dat niet eens echt nodig. Jij voelt zelf aan wat je wel en niet kan toch? Als jij weer lekker op de been bent en behoefte hebt aan een dag weg zou ik gewoon lekker gaan.
Je voelt zelf wel aan of je het vol kunt houden. Hier ook toen de jongste 1 week en 2 dagen was naar een pretpark geweest. De baby sliep lekker in de kinderwagen en kreeg gewoon op tijd zijn flesjes.
Gefeliciteerd met de kleine Sommigen zeggen hier dat het voor een baby niet uitmaakt om op zo'n jonge leeftijd weg te gaan omdat ze al gewend zijn aan lawaai uit de buik. Een baby in de buik krijgt zeker de hele tijd geluiden mee, hartslag, stromen van bloed, darmen etc. Het zijn elke dag dezelfde geluiden van de moeder waar een kindje bijna al 9 maanden aan gewend is. Deze geluiden zijn rustgevend voor een baby omdat het hem aan de veiligheid van de baarmoeder herinnert. Een stofzuiger of zoiets is dan wel eens prettig want dat lijkt op de geluiden uit de buik. Maar duizend verschillende schreeuwende stemmen van volwassenen en kinderen, de steeds wisselende muziek van attracties, de warmte van het de hele dag in de wagen of draagzak zitten en op verschillende plekken gevoed worden lijken mij persoonlijk echt verschrikkelijk voor een baby die net geboren is. Ik zou het de baby echt gunnen om lekker thuis te wennen aan zijn nieuwe wereld, die is thuis al heftig genoeg. Maar gelukkig mag iedereen voor zichzelf bepalen, maar dit zou ik doen. Veel geluk met je twee mooie kinders
Vergeet nog iets: Je hoeft niet meteen aan een baby te merken dat het te veel is op zo'n dag. Vaak slapen ze idd door want ze hebben het hard nodig. Het zou zo maar wel eens kunnen dat zo veel indrukken in de eerste tijd er later uitkomen. Ze moeten het toch een keertje verwerken.
Wij zijn toen onze jongen 3,5 maand was (wel wat ouder maar toch) 4 dagen naar disney geweest en daarna nog 2 dagen parijs.. met de auto. Dit ging uitstekend. ik liep een week na de bevalling ook alweer hele stukken. Denk dat het prima kan.. mits je nergens in gaat met de kleine. en niet te dicht in de buurt komt bij harde muziek. Dekentje mee om de kinderwagen te "sluiten" als de kleine slaapt.. dat dempt ook wat geluid.
Zou het dan persoonlijk ook nog zonde vinden van mijn geld (kaartjes zijn tegenwoordig ook niet écht goedkoop meer!!) en inderdaad in een schoolvakantie zou ik al helemaal niet gaan met zo'n kleintjes... Had hier in juni al mijn handen vol aan onze bijna 2-jarige in de Efteling en vond het ook erg leuk om met z'n allen ergens in te gaan. Met zo'n kleine baby kun je ook nergens in en moet je overal staan wachten.
Gefeliciteerd met de kleine. ik ben het eens met bovenstaande. De dreumes vermaakt zich prima elders en kan anders alleen met je man gaan? Ik zou het niet doen. Een pasgeboren baby moet al wennen en dingen verwerken. natuurlijk is hij thuis tevreden in een veilige rustige omgeving, maar de efteling is wel andere koek. Zonder iemand te beledigen, ik vind het een beetje egoïstisch! Sorry.
Zo zit je in de veilige baarmoeder en zo zit je in de Carnaval Festival. Pffff, vanwaar de haast? De Efteling is over n half jaar ook nog leuk. Daarnaast kan t nu wel goed met je gaan, maar waarom t risico lopen op n terugval. Je bent tenslotte toch gewoon net pas bevallen...
kun je de baby niet bij je ouders of schoonouders brengen voor een dagje? Ik zou het niet doen met zo'n kleintje omdat zelfs thuis nog zo nieuw is en dan ook nog eens die drukte en dan een hele dag lang.... x
Dan zou ik mijn baby nog eerder meenemen naar de efteling als ze zo klein zijn. Een baby slaapt ook lekker in zijn wagen en waar hij zijn flesjes krijgt zal hem ook niet uitmaken en tot hoeverre krijgtie wat mee van de drukte? Mama is er toch bij en dat is hetgene wat de baby het hardste nodig heeft. Tis nou niet dat de hele dag door gillende en krijsende mensen door de efteling heensprinten. Hier zijn we toen de kleine 2 weken oud was lekker gaan bbqen bij mijn tante en de kleine lag in zijn reiswieg onder zijl. Achteraf gezien heb ik met mijn uitstapjes enzo meer mezelf gehad. Dacht namelijk na een week al dat ik een hele pief was (wel ks hoor), dus laat naar bed, vroeg op, veel weg en uiteindelijk kwam ik mezelf FINAAL tegen na 8 weken en kreeg ik dus een PND (gelijktijdig met het volledig stoppen van BV). Kijk lekker naar hoe je jezelf voelt, loop jezelf niet voorbij en geniet er lekker van zou ik zeggen . Gaat het niet, dan ga je weer naar huis... En natuurlijk, van harte gefeliciteerd met je kleintje!
Zelf kon ik het niet toen ze zo oud waren, we lagen nog in het ziekenhuis. Maar als jij je prima voelt, lekker veel kunt zitten en de baby is in goede conditie, waarom niet? Onder voorbehoud dat het weer goed is, en je niet te lang hoeft te reizen. Anders zou ik papa lekker met de dreumes er op uit sturen en zelf thuis blijven. En niet te veel willen en te lang blijven.
Persoonlijk zou ik het niet doen! Je lichaam heeft de afgelopen weken intensief moeten "werken" en moet herstellen. Na mijn bevalling voelde ik me ook top fit en deed ook weer de afwas, de was, bedden verschonen enz.. Totdat ik na een weekje even naar de winkel wilde lopen. Damn, dat viel even tegen! Mijn conditie was echt nul komma nul! Ik was de straat nog niet uit en was echt dood en dood moe. En dat terwijl de winkel op nog geen 500 meter afstand lag. Ook voor het kindje zou ik het persoonlijk niet doen! Ondanks dat het veel zal slapen, krijgen ze er wel iets van mee lijkt me. Geniet eerst lekker van elkaar joh! De efteling loopt echt niet weg! En met een beetje geluk zullen we straks ook wat beter weer gaan krijgen dat snert regen wordt je ook niet vrolijk van!
Ik neig nu meer naar niet doen.. Niet voor mezelf, gisteren heb ik anderhalf uur gerend tussen kdv en twee winkels en toen heel snel naar huis voor de voeding en dat ging perfect. Maar ik twijfel nog steeds een beetje over de jongste, stel nou dat het toch te veel is dan heb ik geen reserve energie om daar mee om te gaan. Het is voor onze oudste ook best een flinke uitstap en dat neemt ook meer energie en tijd. Het feit dat het zomervakantie is houd me ook een beetje tegen. Misschien gaan we alsnog maar eigenlijk denk ik dat we nog een paar weekjes wachten. Het is trouwens volgende week al stralend weer hè! Daarom wilden we nu al gaan, mijn man heeft nog vakantie dus dat zou perfect uitkomen. De kleinste naar de oppas brengen is absoluut geen optie, hij drinkt zo'n tien tot twaalf keer per dag en nog heel onregelmatig (logisch).
ik zou het niet doen puur omdat het schoolvakantie is. ben een keer geweest in de vakantie en vond het veeeel te druk. zeker als het mooi weer is is het vreselijk druk net de huishoudbeurs succes met je beslissing trouwens je weet zelf wel of je jongste het red mijn ervaring is dat als ze zo jong zijn juist nog niet zoveel meekrijgen van de omgeving dus dat ze overal kunnen eten en slapen. de efteling heeft goede voorzieningen voor babies (maar het is zoooo druk nu)
Allereerste van harte gefeliciteerd! Ik zou niet gaan!! onderschat je eigen herstel niet. je kunt nu denken dat het allemaal gaat maar ik vind zowieso een dagje efteling al dood vermoeiend, laat staan dat je net bevallen bent. Nu denk je het aan te kunnen, maar ik denk dat het nog te vroeg is. Ook voor de baby. Zoveel prikkels joh. Is helemaal niet goed. je denkt misschien dat het kan ,maar een baby kan het niet aangeven. Zou toch echt minimaal een maandje wachten. Eerst thuis maar eens je conditie opbouwen, grote wandelingen maken bijv met dit weer.
Ik zou het absoluut niet doen! Niet zozeer vanwege de baby, maar meer vanwege jezelf. Ik kreeg na een week een enorme fysieke en mentale dip. Ik weet niet meer hoe lang het duurde voor ik weer een beetje op kracht was (geen KS of zo), maar een dagje Efteling is wel behoorlijk intensief. Ik vond na 2 weken een wandeling naar de supermarkt (700 meter) en terug net kunnen.