Schrik, Tijdens het badderen ging mijn zoontje (1 jaar) kopje onder Zo geschrokken. Nu had ik gehoord dat dit mogelijk gevaarlijk kon zijn dus heb ik de DW gebeld. Er zat ook olie in het badje Ik hoef niks te doen, maar mocht hij kortademig of benauwd worden of koorts krijgen dan moet ik de dokter bellen. Er kan namelijk mogelijk door het water een ontsteking in de longen komen. Iemand hier ervaring mee??
Hoestte hij ook? Anders heb je kans dat hij gewoon zijn mond dicht en adem in heeft gehouden toen hij kopje onder ging.
En wij doen het tijdens het baby en peuterzwemmen bewust... Hier heeft ze daarna nog nooit hoeven hoesten. Kan me je schrik wel voorstellen hoor!
Oh, hier gaat ze een paar keer per week 'kopje onder' in het zwembad en ook in bad (doet ze het bewust)... nooit een probleem van gemaakt en is het volgens mij ook niet! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar is zeker geen ramp hoor...
Ik zou volgende keer proberen heel rustig te blijven en eigenlijk niet te reageren. Anders breng jij jouw angst en schrik over op je kindje. En dat is niet nodig. Er is niks mis mee om kopje onder te gaan! Natuurlijk is het goed om je kindje even extra in de gaten te houden. Zeker als je het idee hebt dat hij water heeft ingeademd. Maar dat gebeurt niet zo snel hoor. Onze zoon gaat inderdaad, met een hoop andere kindjes bij babyzwemmen, wekelijks een keer koppie onder. Hij hoest soms wel even, dat is meer omdat hij het nog steeds wel een beetje spannend vindt.
bleef ook wel rustig maar hij was zelf zo overstuur dus moest er wel op reageren een overstuur kind laat je niet in badje zitten verder nergens last van hier alleen hartstikke wakker nu morgen maar even uitslaper
Je moet idd altijd proberen rustig te blijven maar ik vind dat sommige wel erg koeletjes doen hoor. Kopje onder kan namelijk ook gevaarlijk zijn. Secundaire verdrinking ofzo heet dat. Kopje onder gegaan, op t eerste gezicht lijkt er niks aan de hand dus het kind huilt gewoon van de schrik en is daarna weer ok. Maaaarr mijn s. M werkt bij de 112 en heeft tot nu toe al 3 vreselijke telefoontjes gehad sat de kindjes zijn overleden hierdoor.
Ze kwamen niet gelijk te overlijden, poosje daarna ( uurtje /2 uurtjes noem maar op) Anyways kopje onder is niet altijd zo onschuldig