Hoi hoi, Onze zoon is nu 1 jaar en altijd een goede eter geweest. Sinds ongeveer een week begint hij ineens te huilen als ik hem fruit wil geven. Zodra ik de lepel richting zijn mond doe draait hij zich om en begint te huilen. Zijn er meer meiden die dit hebben gehad met hun kleintjes? Zal het een fase zijn? Alvast bedankt!
Ja, ik vermoed een fase inderdaad... Mijn dochtertje heeft dat een hele tijd gedaan met avondeten... Dan zag ze een lepel met avondeten haar kant op komen en begon ze ineens onbedaarlijk te krijsen en te huilen... Wij hadden totaal geen idee wat er aan de hand was... Heeft ze nu af en toe nog wel eens... Meestal gaat het na een week of wat weer beter. Normaal eet ze namelijk ontzettend goed. Ze eet zelfs sinds kort gewoon met de pot mee... Rijst, aardappels, groente, vlees, vis... alles Maar soms begint ze ineens te huilen te protesteren... En waarom ???? Geen idee. Wel succes ermee gewenst... ik weet dat je er soms wanhopig van kan worden als je kind zoiets onverklaarbaars doet...
Je zegt dat je fruit met een lepel geeft. Dan neem ik aan dat je potje geeft? Correct me if i'm wrong. Misschien moet je eens stukjes proberen. En het haar zelf laten pakken. Meestal vinden ze dat wel leuk.
Wilde ik ook zeggen...misschien eens zelf laten doen. Finn eet al vanaf het begin zelf zn fruit (maar dat waren geen potjes...dat had vast niet goed gegaan als hij het zelf deed )
Hij eet inderdaad nog potjes. Gisteren geprobeerd met stukjes aardbei, maar zelfs toen moest hij nog huilen. Hoop dat het snel weer over gaat dan maar
Misschien proberen om het fruit op een ander tijdstip te geven? Dus ipv bijv. 11.00 om 15.00? Ik lul maar wat hoor.
Laat het even zitten. Biedt hem een hap aan en als ie niet hoeft, dan hoeft ie niet. Klaar en op naar iets anders. Waarschijnlijk duurt het even, maar gaat ie uiteindelijk vanzelf weer eten.