Verre vakantie

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Essie3, Jun 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Begin 2018 willen wij met onze kinderen van 4 en 1 een verre reis maken. We hebben nog geen idee waarheen, zitten nog in de orientatiefase zeg maar. We houden erg van rondreizen maar met kinderen is een combi met een paar dagen relaxen denk ik ook wel fijn. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Het gaat mij dan vooral om de vakantiebestemming, niet de reis er naartoe. Welke reis heb je gemaakt en hoe was die bestemming met kinderen?

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Budget, interesses, reisperiode -en duur? :)

Wij reizen vaak en ver, óók met (kleine) kinderen. Maar voor 'beginners' zou ik afhankelijk van bovenstaande dus bvb Westkust VS, Thailand/Maleisïe/Singapore of Australië/Nieuw Zeeland kunnen aanbevelen.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Wij zijn met onze 2 jarige zoon naar zuid Afrika geweest. Voor ons een mooie combinatie van safaris, dingen bekijken maar ook relaxen in de tuinen met zwembad van de accommodaties waar we verblijven.

4. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Wij zijn drie weken vrij in februari. Voor Australie/Nieuw Zeeland vind ik dat te kort maar daar wil ik ooit wel heel graag heen! Wij zijn erg van de natuur en reizen graag rond. Voor wij kinderen kregen hebben we een rondje nationale parken west VS (6000 km) gedaan. Dat was een geweldige reis en zoiets zou ik graag opnieuw doen maar dan ergens anders. Maleisië zou ik inderdaad eens naar kunnen kijken. Heb jij daar rond gereisd of op 1 plek gezeten? En heb je nog tips voor een fijne, luxe relaxplek (hotel/resort) daar? We zitten niet vast aan een budget.

5. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Gaaf hoor! Welke route hebben jullie genomen? Was het geen probleem om jullie zoon mee te nemen op game drive? Niet alle parken laten jonge kinderen toe, toch?

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Wij gaan binnenkort naar Maleisie met 2 kids van 8+9mnd en 2+10mnd. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn?

Ervaringen kan ik nog niet delen maar wel dat ik heel enthousiast ben over de reis en alles wat ik geboekt en gepland heb :)

7. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

Apr 3, 2017
    1,463
    412
    83
    Daar zou ik ook zo graag naar toe gaan!

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    We hadden 2 parken die jonge kinderen toestaan op game drive (buffelsdrift Oudshoorn en garden route game lodge albertinia). We zijn van Kaapstad naar Oudshoorn naar Knysna naar albertinia en weer terug naar houtbaai gereisd. We hebben over dit rondje 2,5 week gedaan zodat er ook voldoende rust voor onze peuter was.

9. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Mijn kinderen zijn tegen die tijd 4 en 1. De oudste hobbelde de eerste jaren gewoon met ons mee op vakantie, maar ik merk nu dat hij een eigen willetje en andere interesses begint te krijgen.
    Nu ben ik wel heel benieuwd naar jullie reis. Wil je het delen? Je kunt ook een pb sturen als je dat liever wilt.

10. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Goed om te weten dat er parken zijn die jonge kinderen wel toestaan. Dan zou Zuid Afrika voor ons ook een optie zijn.

11. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Voordeel vond ik verder geen of maar 1 uur tijdsverschil en goede gezondheidszorg. Verder was dit stuk Afrika gewoon veilig en heel kindvriendelijk, overal speeltuinen en kinder menu kaarten etc.

12. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik heb net even gekeken, ziet er goed uit! Hadden jullie nog andere lodges die je zou aanraden?

13. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Houd er bij zuid Afrika wel rekening mee dat als je daar in februari naar toe gaat, je bijvoorbeeld bij het krugerpark malaria tabletten moet slikken? Geen idee hoe je jongste daar in is?
    Canada is ook erg goed te doen met kinderen. Met een auto rondreizen, of met een camper, dan kunnen ze onderweg ook nog aan tafel kleuren of spelletjes doen.

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    De zuid kust wordt aangeraden en daar is geen malaria. Canada in februari zou ik niet doen, wij zaten in juni nog in de sneeuw.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij zijn ons aan het oriënteren op Thailand voor volgend jaar. Lees graag mee.
    Zijn er zelf al een keer geweest zonder kinderen en vond het een geweldig land.

We vliegen vaak met de kinderen, ook ver. Gaan in september naar Curaçao! :)

16. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Iemand wel eens met kinderen naar zuid-Amerika geweest, Venezuela of Brazilië bijvoorbeeld?

17. Mamak

Mamak Fanatiek lid

Jun 8, 2008
    3,424
    48
    48
    thuis
    Ja natuurlijk.. geen probleem.

Voor ons is het de eerste keer dat we ver weg gaan, sterker nog, de eerste keer vliegen. Maar mijn man en ik roepen al sinds we elkaar kennen dat we graag naar Maleisie willen dus nu 10 jaar getrouwd en komt het er eindelijk van.

Wij hebben gekozen om maar 1 keer te verplaatsen. Vooral omdat ik dat inpakken/uitpakken altijd maar een gedoe vindt, ik niet teveel dagen wil kwijt raken aan reizen en ik voor mijn jongste (2jr) ergens nog de rust en regelmaat wil behouden.

Vliegen:
    Ik kies er bewust voor om te vliegen met KLM. Nederlandse bemanning voor oudste zoon (8) maar ook de films zijn in het NL en dat vind ik een groot voordeel. Heenreis hebben we een nachtvlucht wat betekent dat we om 20.45 gaan vliegen NL tijd en 12 uur later aankomen (voor ons gevoel dus 8.45 in de ochtend, daadwerkelijke tijd 14.45 uur in de middag). Wij hopen natuurlijk dat de kinderen gaan slapen in het vliegtuig, voor de jongste hebben we een bedbox gekocht (https://www.reiswieg.nl/bestellen/Jetkids_Bedbox_vliegtuig_bedje_koffer_red)
    maar hoe dan ook je bent moe de eerste dag van een jet lag. Dus bij aankomst (14.45 uur) gaan we naar het hotel in Kuala Lumpur en proberen we zo lang mogelijk op te blijven (lees rond 00.30 a 1.00 uur lokale tijd, voor ons gevoel 10 uur later dus 18.45 uur Nederlands gevoel). Dan hopen we dat we snel in het ritme zitten.

Kuala Lumpur
    De eerste paar dagen blijven we in Kuala Lumpur. Ik heb een lijstje gemaakt met bezienswaardigheden die ik graag wil zien. Voor mij is Kuala Lumpur een mengeling tussen cultuur (oa moskeeën), moderne gebouwen (de bekende torens), winkelen (veel shopping malls met de bekende waterfontein in de avond), dierentuinen (oa bird park en aquarium) en pretparken. Voor ieder iets wils.
    Onze insteek is om op tijd naar bezienswaardigheden te gaan, tussen de middag ergens te lunchen en dan weer naar ons hotel. Welke overigens heel mooi is :)...
    Mijn jongste slaapt nu nog in de middag en ik gok dat ze dat ook blijft doen. Dus terwijl zij slaapt kunnen we (lees ik OF mijn man, de ander blijft in de suite) met de oudste naar het zwembad in het hotel. Daarna, als ze wakker is, nog even met haar zwemmen, omkleden, opfrissen en in de avond uit eten. Een keer een westers restaurant maar zeker ook naar Jalan Alor waar heerlijk eten te krijgen is wat ik begrijp :)

Penang
    Na ons verblijf in Kuala Lumpur vliegen we met een vlucht door naar Penang. Penang is een eiland aan de westkust van Maleisie op slechts 1 uur vliegen. Uiteraard langer onderweg vanwege reis naar vliegveld, inchecken, reis vliegtuig, koffers halen en taxi naar hotel. Penang zelf is geen bounty eiland, de liggen veel aan de oostkust. Nadeel van de echte bounty stranden vind ik dat er vaak alleen resorts zijn. Ik wil graag een plek waar luxe (resorts) en lokale bezienswaardigheden elkaar afwisselen. Dat hebben wij gevonden in Penang. Hier verblijven we in het Hard rock hotel. Ideaal voor kinderen. Speciale kinder suites en veel entertainment/ zwembaden en het hotel ligt aan het strand.
    Ook in Penang zal het een combi worden van relaxen en doe dingen. Idee is om het om en om te doen. Dus 1 dag volledig aan het zwembad en in de avond iets te ondernemen (uit eten) en de andere dag overdag weg van het hotel, zwemmen in de namiddag en eten in het hotel.
    Ook in Penang zijn veel leuke dingen te doen vinden wij van tempels, kabelbaan, fruit farm, indoor speeltuin, musea, drijvende moskee, klimparkoers, en nog wat dingen. Alles op afstand van max 30 min met de taxi. (vaak dichterbij).

Maleisie zelf is geen kostbaar land. De tickets zijn duur en wij hebben best hele dure resorts maar als je daar zit kan je het zo duur/goedkoop maken als je zelf wil. Ik heb gelezen dat je al voor 2/3 euro kan avondeten maar het kan ook voor 20 euro pp. Net wat je belangrijk vindt.
    het lijkt ons een heerlijke bestemming gevuld met mooie dingen om te zien, heerlijk klimaat, fantastisch eten, mooie souvenirs, heerlijke massages en jezelf onderdompelen in luxe resorts :)

Weer naar huis
    We vliegen de dag van te voren al naar KL airport en slapen op de airport in een hotel. Zo kunnen we redelijk uitgerust aan onze terugreis naar AMS beginnen.

18. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Februari is een goede tijd voor Costa Rica. Daar zijn we 2,5 jaar terug geweest met kinderen van toen 1 & 2,5
    Zeker een aanrader.
    Thailand zijn we 2 keer geweest. 1 keer met een baby van 10 maanden en vorig jaar met 3 kinderen ( bijna 4, 2,5 en 10 maanden). Ook heel makkelijk en toegankelijk.
    Bali zou ook een goede optie zijn!

19. Moi1985

Moi1985 Actief lid

Jul 2, 2014
    414
    27
    28
    Ben je al eens in Azië geweest? Dat is echt mijn favoriet en dan vooral Thailand! Zo'n makkelijk land om te bereizen (zeker ook met kinderen) en heel vriendelijke mensen, lekker eten en heerlijk klimaat!

Wij zijn er meerdere keren samen geweest toen er nog geen kinderen waren en zijn er ook met onze zoon van toen 3,5 maand en later 1 jaar oud geweest. Ging prima, volgend voorjaar willen we weer, nu dus met twee kindjes!

20. Essie3

Essie3 Niet meer actief

@Mamak: Wow, wat een uitgebreid verslag, leuk! :) Spannend voor de eerste keer vliegen, en dan meteen zo'n eind. Volgens mij gaan jullie een heerlijke vakantie tegemoet, genoeg te doen voor de kinderen zo te lezen!

Dank voor de reacties @Miss M en @Moi1985!
    Die kant van Azië ben ik nog nooit geweest. Thailand hoor je inderdaad veel goede verhalen over. Ik zou dan zelf niet de toeristische plekken willen opzoeken maar eerder het binnenland in gaan. Is dat de moeite waard?

Share This Page