Efteling mogelijk doelwit IS

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door sunshineS1976, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Onvoorstelbaar, dat iemand dat zou kunnen doen.

3. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    :xCrazy!!

Kan hier zo kwaad om worden!

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Bizar ik lees ook dat dit al in Juni was he.... bijna 3 maanden later horen wij het...

moet je toch niet aan denken zieke mensen hebbie toch zeg!!

Ik moet wel zeggen dat ik afgelopen weekend bij de wereld haven dagen in Rotterdam mij ineens bewust was van als er nu wat geks gebeurd kunnen wij geen kant op.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nu het hele stuk gelezen op AD wat mij het meeste opvalt is de het volgende zinnetje:

"Maar onze cliënte is volgens ons helemaal niet in staat een bom te leggen. Voor ons waren die gesprekken vooral stoerdoenerij van de vrouwen.''

6. susy26

susy26 Niet meer actief

We zijn er vorige week nog gewest. Wat eng zeg !

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Wat eng idee zeg

8. Hmja, zijn eigenlijk niet álle grote attracties in Nederland een 'mogelijk doelwit'? Nu hebben ze dan iemand opgepakt die het over de Efteling had, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er veel meer mensen zijn die nog vrij rondlopen die het over Rotterdam hebben, over Amsterdam, over grote concerten en feesten in Nederland, noem maar op..

De Efteling was voor mij al veel langer een 'mogelijk doelwit'. Als je ziet hoe de beveiliging is toegenomen, hoeveel beveiligers er tegenwoordig bij de ingang staan en door het park rondlopen, dan blijkt daaruit al wel dat er rekening gehouden wordt met 'potentieel doelwit zijn'. En dat is niet pas sinds juni..

Ik heb er in de Efteling ook vaak aan gedacht hoor, vooral op alle zaterdagen afgelopen zomer, wat de drukste dagen van het jaar zijn.. Maar goed, ik heb er ook aan gedacht op het vuurwerkfestival op Scheveningen (zéker na Nice), als ik met het OV ga, bij het kopen van theater- en concertkaartjes..

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik schrik er niet eens meer van. Ergens verwacht ik dat wel meer drukke stations, dierentuinen en pretparken doelwit zijn. Overal zullen ook wel extra veiligheidsmaatregelen genomen zijn, voor zover dat kan.
    Natuurlijk is het vreselijk dat mensen zulke dingen doen maar ik probeer me er zo min mogelijk mijn leven door te laten leiden. Iedereen levend in angst, dat is precies wat ze willen bereiken toch?

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ergens schrik ik er toch een beetje van dat ook die kindertrekpleisters kennelijk al een doelwit zijn. Hoe haal je het in je hoofd om juist op een plek waar zoveel jonge kinderen zijn een bom te leggen? Hoe kun je dat ooit goedpraten tov je god of je groepering of wat dan ook? Hoe kun je denken dat je een goed mens bent als je doelbewust onschuldige kinderen massaal wilt doden :$ :( Ik zou toch wel eens wat meer willen weten van wat die terroristen dan precies denken en hoe ze dit voor zichzelf dan rechtvaardigen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn eind juli 3 dagen naar bosrijk geweest en er was helemaal geen beveiliging bij de ingang of waar dan ook.... ik vond dat eigenlijk wel raar. Had het ook regelmatig in mijn hoofd, maar goed, ze kunnen overal wel aanslagen plegen. Wij zoeken verder de grote evenementen niet op en in Frankrijk de grote steden niet opgezocht, de Efteling was als je het zo bekijkt het 'engste' ;). Het verbaast me niets eigenlijk die dreiging, en of het nu echt stoerdoenerij is weet ik niet, zou me niets verbazen als dat niet zo is.

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Dat iets in Nederland een doelwit van IS is, verbaast mij niks. Maar ik had echt nooit verwacht dat dit een kinderpretpark zou zijn. Hoe ziek ben je om juist iets uit te zoeken waar zoveel kinderen rondlopen. Ze zijn natuurlijk sowieso ziek met de dingen die ze doen, maar dit zag ik niet echt aankomen.

13. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Vanochtend zeiden ze op de radio nog dat het onderzoek niets heeft opgeleverd. Dat er geen sprake was van het willen plegen van een aanslag.

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Idd het bleek allemaal vals alarm te zijn maar als je er over gaat na denken is alles een mogelijk doelwit...bah

15. Echt waar joh? Wij komen er regelmatig en er staat áltijd een man bij de ingang, voor op dat plein zeg maar (dus nog voor de kassa's). In het park zien we ook veel mensen met zo'n V-tje op hun kleding lopen en tijdens de zaterdagen waren er dus nog veel meer..

16. Islah

Islah Niet meer actief

The Kharijites: Historical Roots of the Ideology of Extremism and Terrorism

17. vd21

vd21 Niet meer actief

Disneyland is ook groot doelwit, dus waarom de Efteling niet?
    Aanslagen zijn sowieso ziekelijk maar op kinderen kan ik al helemaal niets van begrijpen

18. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zou me niks verbazen als het zo is, maar denk dat veel goedbezochte plaatsen daarvoor in aanmerking komen.
    Vind dit wel een beetje onnodig bangmakerij eerlijk gezegd ;)

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dit had ik geschreven kunnen hebben! Maar dat had ik ook al met Sinterklaas optocht afgelopen keer. Ik zat voor de tv echt van laat er alsjeblieft niks gebeuren nu!
    Save

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat dacht je van de dodenherdenking op de Dam? Dat daar niets is gebeurd is me echt meegevallen.

Deel Deze Pagina