Jongeren uit Zaandam zorgen voor overlast.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

https://m.youtube.com/watch?v=sHvsTGu7JH4

Jullie zullen allemaal vast wel recentelijk de media hebben gehoord over hoodvlogs, jongeren uit Zaandam die overlast bezorgen.
    Wat is jullie mening hierover en hoe kan het dat dit soort jongeren de behoefte hebben om zich zo te gedragen?

Ik heb echt met verbazing het bovenstaande filmpje bekeken en ook wat vlogs voorbij zien komen.
    Wat zijn die jongens provocerend, ik zou me ook zwaar geïntimeerd voelen.
    Ze zetten zichzelf compleet voorschut op deze manier.
    Het ergste is nog dat ze er geld mee verdienen en er een podium voor krijgen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Helaas niet alleen Zaandam...
    Hier in de wijk staat er ook steeds meer tuig. Vooral sinds de vakantie dan. Gisteren hoorden we ook weer allemaal geschreeuw en gegil en bleek het om een vechtpartij te gaan. Hele nachten staan ze er soms, zelfs als mijn man 's ochtends vroeg naar de moskee gaat zijn ze er soms nog, al eindigt op dat tijdstip hun dag pas, waar de onze juist zo'n beetje begint.
    Praten e.d helpt niet, en hun ouders durven ook niks te zeggen omdat ze hen regelmatig bedreigen. Er rijdt steeds meer politie hier in de buurt rond.

Ben het eigenlijk nooit eens met Wilders, maar in dit geval toch wel. Van mij mogen ze naar een tuigdorp voor heropvoeding en als dat niet werkt: gewoon teruggestuurd worden naar Marokko. Het enige verschil is wel dat ik i.t.t Wilders dit probleem niet aan de Islam als oorzaak van dit probleem link maar juist aan gebrek aan Islamitische opvoeding van de ouders/omgeving.
    En ik zeg dit erbij omdat het in onze stad met name om Marokkaanse (en ook wel wat Turkse) jongeren gaat.

3. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik vind het alleen maar dom van ze, ze staan herkenbaar op internet, als werkgever zou ik ze niet aannemen.

4. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Hoi,ja vreselijk toch..ik woon er denk zo een twee kilometer vandaan maar als je door die wijk rijdt kom je zeker zo een tien politieautos tegen als het niet meer is...vanmorgen vroeg stond er bij de afrit van de snelweg naar Zaandam een paar zwarte politieauto's met geblindeerde ramen en politie met bivakmutsen op(arrestatieteam)bij die auto's om div.invallen in woningen te doen...door heel Zaandam denk,niet alleen in poelenburg...je voelt hier ook in de stad een soort angst,angst is een groot woord,meer het gevoel van wat gaat er gebeuren en iedereen praat erover..op Facebook is een oproep geplaatst om aanstaande zaterdag een lynche ofzo te houden,ze noemen het ratten vangen in Zaandam..de politie heeft de oproep verwijderd maar er waren al 1300 mensen die zich aangemeld hebben ervoor en meer dan 500 mensen die misschien zouden komen..ik hoop dat dat niet gaat gebeuren,bah doodeng..het zou gebeuren van 16.00 tot 23.00 nou mooi dat ik vlakbij huis blijf..al denk ik niet dat het gaat gebeuren.

5. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik sluit mij aan bij wat Islah zegt.

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Terugsturen naar Marokko? Ze zijn toch hier geboren?
    Helaas valt er niets weg te sturen. We zullen ermee moeten omgaan.
    En ik denk ook niet dat het eraan ligt dat ze geen islamitische opvoeding hebben genoten, maar gewoon helemaal geen opvoeding. Daar heeft geloof niks mee te maken.
    Dit is de rekening ervan.

7. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Vreselijk beschamend. Ik vraag me echt af waaar zijn de ouders en waar zijn die de afgelopen jaren geweest dat die jongeren het normaal vinden zich zo te gedragen.
    Dit soort mensen verzieken het voor de rest van de 'buitenlanders'/moslims. Dit is het beeld dat veel mensen hebben over Turken, Marokkanen (etc.) en over moslims (terwijl dit er totaal los van staat). Ze worden bedankt!

8. Islah

Islah Niet meer actief

Als moslim zou je moeten weten dat voor overlast zorgen, mensen bedreigen, vrouwen voor h**r uitschelden, drugsdealen e.d ten strengste verboden zijn. Dat bedoel ik meer. Mensen die een islamitische opvoeding hebben gehad gaan over het algemeen niet die kant op.
    Ik merk vooral dat in bepaalde gezinnen Marokkaanse jongens nogal "vrij" worden gelaten, zo van: ach later wordt hij wel wat serieuzer.

Overigens kan het wel degelijk dat er in sommige gevallen één van de twee paspoorten wordt ingetrokken. Ik dacht dat dat ook gebeurt in het geval dat iemand zich associeert met terrorisme en in die richting plannen smeedt. Technisch gezien zouden ze het Nederlandse paspoort dan kunnen intrekken om zo'n persoon vervolgens tot ongewenst vreemdeling te beschouwen, waardoor het wel terug moet.
    Maar zoals je hebt gelezen vind ik dat zelf sowieso pas een tweede oplossing, als heropvoeding niet heeft gewerkt.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hik heb daar met een mevrouw in een asielzoekerscentrum eens een intressant gesprek over gehad, Islah, wat jij zegt over het 'vrij' laten. Zij was Afrikaans, maar geen moslima.

Zij zei dat ze het meest kenmerkende verschil tussen de NL manier van opvoeden en haar cultuur vond, dat 'wij' (in haar ogen) vrij strikt zijn met onze jonge kinderen en ze daarna (in de puberteit) redelijk veel vrijheid geven. Terwijl het in haar land gebruikelijk was om kinderen heel vrij te laten en ze echt kind te laten zijn en dan in de tienerleeftijd de teugels heel strak aan te trekken.

Misschien ligt daar wel een deel van het probleem? Als dit voor deze jongens ook opging dan hè; als kind worden ze redelijk vrij gelaten. Tegen de tijd dat hun NL leeftijdsgenoten meer vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen, worden zij 'ineens' korter gehouden dan ze gewend waren. Een puber zou geen puber zijn als hij daar niet flink tegen in opstand komt!

Overigens hoor ik hier ook Marokaanse vaders en grote broers wel eens reageren met het argument dat het een moeilijke leeftijd is en dat ze zich straks als ze volwassen zijn wel weer goed gaan gedragen. En dat 'alle Marokaanse jongens' die periode doormaken en dan later brave vaders worden. Daar zit wel wat waarheid in, geloof ik. Ik heb dat ook wel bijeen aantal jingens zien gebeuren. Maar ja... Tot die tijd heb je er wel een hoop last van. En als de ene generatie relschoppers tot rust komt, zit de volgende lading er weer middenin. Er zou dus toch echt iets moeten veranderen om dit te voorkomen.

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vraag me ook echt af wat er terecht komt van dit soort jongens.
    Dit zijn ook niet alleen jongeren van 14,15,16 maar ook volwassene van 18 jaar en ouder.
    Dan zou je toch al wel wat meer verantwoordelijkheidsbesef moeten hebben ipv hele dagen hangen bij een winkelcentrum en daar de boel terroriseren.

11. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Overigens vind ik wel dat nieuwssites eens moeten stoppen met iedere keer(lees; meerdere keren per dag) artikelen erover te plaatsen met links naar hun nieuwste vlogs en filmpjes. Ik kijk ze dan ook niet..
    Zo krijgen ze precies wat ze willen! (en zullen ze zeker niet stoppen lijkt me).

12. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad. Het is vaak eerder gewoon dat de ouders geen moeite willen steken in hun opvoeding. En de grote kloof tussen opvoeding van jongens en die van meisjes.

Deel Deze Pagina