We willen voor onze oudste een nieuw bed kopen. Gaat een IKEA bed worden, wellicht de Brimnes waar je een dubbel bed van kunt maken. Nu zat ik ook bij de IKEA naar matrassen te kijken en ik zie dat die goedkopere wel aan de dunne kant zijn en opgerold worden verkocht. Iemand ervaring met dit type matras? En voldoet het als een volwaardig matras voor een kleuter? En kan een volwassene er een paar nachten achter elkaar zonder al te veel problemen op slapen?? Alvast bedankt voor de info!
Ik kan alleen spreken met de ervaringen van volwassene en dat is slecht! Mensen die een ikea matras hadden kregen vervolgens rugklachten en konden niet goed slapen. Het zegt al genoeg een matras die opgerold zit :-S
Ons matras komt ook bij de IKEA vandaan, was ook opgerold verpakt maar na bijna 6 jaar zijn we echt toe aan een nieuw matras. Alles doet pijn hahahaha dus als je voor een matras zou gaan, zou ik voor een iets duurdere variant gaan, het is wel je nachtrust en die heb je het hardste nodig, zeker de kleintjes!
Wat ik trouwens geleerd heb om te zien of een matras oud is... vouw hem dubbel. Dus... een nieuw matras moet niet dubbelgevouwen kunnen worden
Wij hadden een dure gekocht, daar sliep stiefzoontje niet goed op. Hij slaapt heel wild en klaagde over rugpijn. Toen is ie per toeval nachtje bij mijn oma gaan slapen die in het logeerbed zo een goedkope matras heeft en heeft heerlijk geslapen! Ook zo een goedkope opgerolde matras gehaald en nu slaapt ie heerlijk.. Ligt denk ik aan de persoon.
Ik hoorde laatst toevallig een vriendin die er 1 had gekocht. Die was 70 euro. En zakte door elke ochtend lag kind in een kuil
Alle matrassen worden opgerold verkocht in de ikea. Wij hebben niet de aller goedkoopate voor ons zoontje maar hij ia niet heel dik. voor eend kind wat 18 kg weegt kan het best maar niet voor een volwassene. Nu slaapt hij in een juniortje maar zijn volgende bed daar komt een goed dik matras op. Niet bezuinigen op een goed matras. Wij hebben 2 weken terug een nieuwe gekocht bij de ikea een vrij dure maar ik merk het verschil behoorlijk
Niet alle matrassen worden opgerold verkocht. Als je de 'duurdere' soorten hebt, dan kan dat namelijk niet eens. Wij hebben voor onszelf een van die soort en slapen er nu bijna 5 jaar prima op! Ik denk vooral dat je je af moet vragen wat je verwacht van een goedkoop en opgerold matras. Misschien te doen voor een logeerbed, maar niet voor een kind of volwassene die er iedere nacht de nodige uurtjes rust op moet pakken.
Euh.... heeft dat ook niet met (de kwaliteit van) de lattenbodem te maken? Die zorgt, neem ik aan, voor een goede ondersteuning van het matras. Ik denk dat het gewoon heel erg aan de persoon ligt... De één heeft een harder matras nodig dan de ander
Op ons logeerbed hebben we een pocketveren van ikea liggen die slaapt heerlijk. En voor de oudste hebben we er 1 van ikea voor 50 euro man slaapt er geregeld op maar ook die ligt prima.
Persoonlijk zou ik geen matras bij de Ikea halen. Wij hebben 5 jaar geleden een vrij duur matras bij de Ikea gekocht en in het begin lag het matras super!! Alleen al vrij snel begon het door te liggen. Nu vijf jaar later hebben wij beide rugklachten door het matras dus wij zijn op zoek naar een ander matras. Ook volgens de consumentenbond is dit een veel voorkomend probleem met deze matras. De levensduur is erg kort helaas..
Voor ons geen lattenbodems en matrassen meer van de ikea, zelf een 'duur' ikea matras gehad, maar dat was na een jaar ook iets meer waard. Nu wat duurdere lattenbodems en matrassen en echt een wereld va verschil....
Ik heb er 1 van 59 van ikea Ook een opgerolde, met vering Hij slaapt best goed De vorige was de allergoedkoopste van ikea Heel dun Maar járen perfect op geslapen Vriend helaas niet, dus nieuw bed en matras
Wij hebben er vandaag eentje gekocht .... Maar dan voor de vouwwagen. Is natuurlijk een heel ander verhaal. Voor mijn eigen bed zou ik deze niet aanschaffen
In België wel Wij hebben daar expres naar gekeken omdat wij het ook raar vonden dat ze werden opgerold. Maar ook de dure lagen dus gerold. Je mag er wel 3 dagen niet op liggen omdat de vering omhoog moest komen. Ik schrik als ik lees dat sommige slechte ervaringen hebben, er zelfs de duurste matrassen. die van ons was 350 euro per stuk ( 2 x 80 cm genomen) en als die het na een jaar zou begeven zou ik een klacht indienen. Maar onze kinderen slapen dus al een paar jaar op een matras van de ikea en geen enkel probleem,