Wat kan er in het hoogseizoen allemaal voor maximaal € 2500,-?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door missle, 6 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    We zijn weer onderweg naar de zomer en er zijn vast meer mensen die ideeën kunnen gebruiken! :cool:

Gewoon om wat inspiratie op te doen en hopelijk ook out of the box te kunnen denken, wat kun je allemaal doen voor een budget van 2500 euro totaal voor in de zomervakantie? Dus reiskosten, verblijf, eventueel een keer uit eten en uitstapjes. Boodschappen om zelf te koken doen we thuis ook, dus die reken ik er voor het gemak niet bij.

We hebben nu nog een hoogbejaarde caravan, we denken er over om die misschien weg te doen. Of er dan een nieuwere 2e handse komt of dat we het helemaal anders gaan doen ligt nog open, dus roep gerust voor inspiratie! Dus van kamperen tot iets huren, een rondreis, all inclusive, echt alles is een optie. De enige voorwaarde is dat het geschikt is voor de kinderen de komende jaren. :D

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij gaan eigenlijk altijd 2 weken op vakantie met alles erbij voor maximaal €2500. We gaan altijd met de auto naar Duitsland, Oostenrijk of Italië op een camping of vakantiepark in een stacaravan of bungalow. We kijken altijd voor een prijs van maximaal €1400 per accommodatie voor 2 weken. Wat ons heel goed bevallen is was een huis in zuid Duitsland op een klein vakantiepark met een zwemmeertje. Het huis waar wij zaten heeft een eigen website, www.haus-95.de, kijk maar eens

missle vindt dit leuk.
  3. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Bedankt voor de tip, deze gaat op de lijst van opties. Het ziet er groot uit, dat had ik niet verwacht voor dit budget!

Heb je nog tips via welke site je dan zoekt op budget misschien?

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ons budget is altijd rond 2500 voor 3 weken. Daarvoor reizen we 3 weken rond in eigen camper (vroeger ook met caravan). We blijven in Europa, de laatste jaren naar Zweden, Kroatië, oostenrijk, Frankrijk, Italië, Engeland.

Dit is incl brandstof, tol, campings, boodschappen, uit eten, ijsjes, uitstapjes etc. Gewoon alles wat we in die weken uitgeven. Overtochten komen er wel bij, maar afgelopen jaar in Zweden bleven we alsnog vrijwel binnen budget omdat Zweden voor kampeerders geen duur land is.

missle vindt dit leuk.
  5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Wij hebben een tent gekocht, en een dakkoffer zodat we alle spullen mee kunnen nemen. Kamperen is vaak goedkoop. Je kunt op prachtige plekken staan, en dan ben je weinig stageld kwijt. Afgelopen jaar hebben we 2 weken gekampeerd in spanje en frankrijk en waren 800 euro stageld kwijt. dan heb je nog veel budget voor brandstof en tol, en nog voldoende uitjes en een paar keer uit eten, lunchen, ijsjes etc.

Mijn kinderen zijn van dezelfde leeftijd en die genieten ook van het buitenleven en de gezelligheid van de tent.
    Wij hebben bewust voor een tent gekozen, omdat we graag het ene jaar een duurdere vliegreis willen gaan maken en het andere jaar een goedkopere kampeer vakantie willen doen.

Mocht je kamperen toch te primitief vinden. Een collega boekt altijd huisjes via belvilla echt prima vakantiehuizen met vanalles erop en eraan, en die krijgt het vaak wel voor elkaar iets moois te vinden voor ca. 700 euro per week. Hij boekt wel vaak al erg vroeg, dus dan is er nog veel keuze.

missle vindt dit leuk.
  6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Denemarken :).

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Vorig jaar voor dat bedrag 8 dgn all inclusive in Lanzarote.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #8 mam1991, 7 jan 2019
    Laatst bewerkt: 7 jan 2019
    Voor dat bedrag zitten wij 2 weken op een populaire caming in italie. Stacaravan met airco erbij.

Leuk zwembad, animatie etc

Hadden er al een rekensom op uit gelaten ivm twijfel aanschaf eigen caravan.
    Maar als wij elk jaar voor zn vergelijkbaar bedrag 2 weken weg kunnen dan duurt het jaren voor een caravan van zn 5000€ uit kan. Wij blijven denk ik voorlopig gewoon gaan in een stacaravan, dat laat je achter je en dan is het klaar.

missle vindt dit leuk.
  9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Met 2 volwassenen en 2 kinderen?
    Want dat is het reisgezelschap van ts..

10. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Een eigen caravan kost in de aanschaf inderdaad wel behoorlijk wat geld. En elk jaar ruim 200 euro voor de stalling zouden we bij ons vakantiebudget kunnen tellen als we dat niet meer nodig hebben. Een populaire camping was ik eigenlijk al niet eens vanuit gegaan dat dat haalbaar is. Toen ze nog klein waren en schoolvakantie nog niet van belang was, zijn we buiten het seizoen naar Serignan Plage geweest. Maar daar ben je in het hoogseizoen gewoon 4000 euro kwijt voor alleen een slaapplaats, verder nog helemaal niks...

Ik moet zeggen dat het idee van naar Italie gaan me eigenlijk wel bevalt, vanavond eens even bij mijn man voorleggen dat dat ook kan :)

11. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Volgens mij is Denemarken toch juist een van de duurdere landen? Hoe richt je de vakantie dan in dat je daar met 2500 euro budget uitkomt?

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja precies je hebt zaken als aanschaf, stalling, onderhoud, extra bandstrof, extra tol, altijd zwaardere auto moeten rijden etc.. tikt allemaal aardig aan he.

Wij gaan naar camping Isolino, geen idee of ze nog plek hebben. Via de camping zelf geboekt scheelt behoorlijk ipv via vacansoleil.

missle vindt dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    In denemarken heb je heel veel particuliere vakantie huizen, kun je bijv. Via dansommer boeken. Dan kun je wel een mooi vakantiehuis vinden voor 1500-1800euro voor 2 weken.

Kris81, missle en Zoe123 vinden dit leuk.
  14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij hebben een grote tunneltent (van marktplaats ) en dakkoffer. Voor onder dat bedrag stonden we op een luxe camping in Italië (2 weken, 500,- voor sta plaats ) daar overheen natuurlijk de reiskosten, eten, drinken, uitjes. Waren denk ik 1500 kwijt in totaal (met zijn 3en)

Dit jaar weer ermee weg, kunnen we in de herfstvakantie nog een keer weg
    :D

missle vindt dit leuk.
  15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wij gaan voor de helft van dat bedrag een week weg in de bouwvak met 4 personen en dan in een 6 persoons bungalow in een landal park oid. Dus goedkoper kan zeker, ook als je langer wilt bijv. 2 weken.

missle vindt dit leuk.
  16. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor 1500 euro een 12 persoons huis gehuurd in Tsjechië

missle vindt dit leuk.
  17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij boeken meestal 2 weken via belvilla. Max 1500 voor 2 weken. Dan heb ik nog 1000 voor benzine uitjes uit eten etc dus dat is prima voldoende

missle vindt dit leuk.
  18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het kan nog veel goedkoper dan dat zelfs, we zitten nog aardig luxe ook geloof ik. Maar de Denen hebben zelf geen vakantie meer na half augustus, dus dan is het hoogseizoen afgelopen, dat scheelt aanzienlijk in de prijs (wij pakken nog een stukje daar van mee). Dus als je in de gelegenheid bent om in die periode te gaan dan is het wel een aanrader. Wat betreft uitgaven daar weet ik het niet hoor, schijnt wel duur te zijn maar als ik de prijslijsten van bijvoorbeeld restaurants op het eerste park bekijk, dan valt mij dat ook nog wel mee.

missle vindt dit leuk.
  19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    700 per week?? Dat bedrag ben ik werkelijk nog nooit tegengekomen op belvilla in t hoogseizoen haha

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Heb het jaren voor elkaar gekregen. Dit jaar ook weer met wasmachine en droger zelfs

mamameer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina