Wie is er wel eens op Koningsdag naar de Efteling geweest? Wij gaan dit jaar en ik vind het fijn om te weten wat ik kan verwachten qua drukte.
Wij zijn ooit geweest op Koninginnedag, en werkelijk waar: nooit meer! Je kon over de koppen lopen, volgens hebben hebben we alleen een uur gedaan over de rit tussen afslag efteling en door de kaartencontrole komen.
Wij waren er een paar jaar geleden met koningsdag en dat was eens maar nooit weer. Wat een drukte! En wij zijn best wel wat gewend, we gaan minstens 1x per maand naar de Efteling.
Aiaiai daar was ik al bang voor... gelukkig gaan we een heel weekend dus hoeven we niet alles op 1 dag te zien. Maar die rijen... Dan maar hopen op heel slechte weersvoorspellingen die toch niet blijken te kloppen
Vorig jaar met koningsdag geweest en zoals mijn voorgangers al zeggen: het was veel te druk! Wij zouden zeker niet op die dag gaan! Als je een andere mogelijkheid hebt dan zou ik dat zeker overwegen!
Wij gingen vroeger (wij woonden toen in Noord-Brabant) altijd op Koninginnedag naar Bobbejaanland in België . De Belgen werkten en er waren vooral een paar Nederlanders die de drukte ontliepen . Niet druk dus. Nu gaan we niet meer, mijn moeder is de 30e jarig (voormalig koninginnedag) en kan al jaren niet meer wegens ernstig ziek zijn. Maar mocht je een pretpark zoeken en de drukte ontlopen: dit kan een leuke tip/alternatief zijn .
Dit tripje staat al een tijdje gepland. Oma wordt 65 en neemt ons mee. Helaas kan ik nooit op studiedagen met m’n werk.
De app van de efteling geeft de actuele wachttijden per attractie. Heel makkelijk en klopt bijna op de minuut. Wij waren er onlangs op een drukke dag en hebben het zo voor elkaar gekregen binnen 10 minuten in de baron te kunnen. Langste wachtrij was 40 minuten voor symphonica. Dus druk wil niet altijd zeggen dat je overal uren op moet wachten
Dat deden wij ook.. en een paar jaar later weer.. en toen wás het toch druk!! Tegenvaller! Maar toen waren er in heel brabant en limburg acties/kortingsbonnen rondgegaan... dus ik zou hier ook niet té veel vanuit gaan...
Wij gaan ook naar de Efteling dat weekend. Dus Koningsdag is heel druk? Oef, balen. Maar gelukkig zijn we er drie dagen dus dan zouden we het de eerste dag bij een beetje wandelen en sfeer proeven kunnen houden. Al denk ik niet dat we zoonlief uit het carnaval festival kunnen houden. Waar logeren jullie @Bioluun? Wij in het Loonsche Land hotel.
Ja precies. Zo staan wij er ook in. Blijft sowieso een prachtig park, dus elke dag een beetje van het park (en elke dag carnaval festival inderdaad...) Wij hebben twee huisjes in bosrijk. Dus als het park te druk is liggen wij in het zwembad Wat dapper om met zo’n kleintje te gaan! Neem je een buikdrager mee? Dat is ideaal om die kleine mee te nemen de carnaval festival ed in. Maar let op: symbolica mag niet zo.
We hebben wel even getwijfeld om met zo’n kleine baby te gaan. Maar we zijn vorig jaar in september ook geweest toen ik zwanger was en ondanks dat ik toen ook bijna nergens in mocht heb ik enorm genoten. Alleen al het enthousiasme van onze zoon maakte het de moeite waard. Ik ga er nu dus ook vanuit dat ik vooral kijk en geniet. En we kunnen in verschillende attracties afwisselen, dus dat ik met onze peuter in de droomvlucht ga en dat mijn man dan bij de baby blijft. En bij een volgende attractie andersom. We passen er wel een mouw aan. Omdat we een heel weekend gaan hebben we de tijd. Verder slaapt de kleine goed in de kinderwagen (ik gebruik geen buikdrager al heb ik er wel één liggen. Misschien toch een overweging waard) en geef ik borstvoeding dus eten is er altijd voldoende. Ik kwam er zojuist achter dat de Efteling kolfruimtes voor bezoekers heeft waar je ook kunt rusten. Daar kun je ongetwijfeld ook voeden. Op een rustig plekje in een restaurant kan ook wel maar zo’n speciale ruimte is toch rustiger. Ideaal. En ‘s avonds gewoon op een redelijk normale tijd naar bed zodat al die prikkels ook verwerkt worden. Rustig aan, dan komt het vast goed. Veel plezier alvast!