Ik keek net een aflevering op uitzendgemist.nl terug. Link: Player omroep.nl Niet te geloven, wat `n aflevering! Een meisje laat haar kind weghalen in ruil voor een nieuwe telefoon, gestoord! Ze was 18 weken zwanger, en heeft haar baby gewoon vermoord! Ik vind het walgelijk dat je in NL "zomaar" abortus mag plegen tot 22 weken weken... Geen woorden voor. In shock.......... En dan de reacties op de uitzending... Mensen hebben respect voor haar, mensen vinden het erg voor haar, mensen wensen haar sterkte... ... Ben ik dan 1 van de weinigen die dit gewoon afschuwlijk vind? Gewoon moord! Is dit tegenwoordig normaal? Hoe kan het dat je dit "gewoon" kunt doen in NL? Moest het echt even kwijt... Groetjess Rojin
Ik vind het iets wat mensen persoonlijk zelf mogen beslissen Niemand weet wat er echt precies is gebeurd. En niet elke 18 jarige staat sterk in haar schoenen...ik vind dat eigenlijk nog kinderen
Ik vind het heel erg dat het meisje de abortus zelf niet wilde en het onder druk gedaan heeft. Maar ik vind abortus niet per definitie fout. Elke situatie is anders.
Het feit dat ze haar kind laat weghalen voor een nieuwe telefoon geeft al aan dat ze geen 'mother-material' is. Goede beslissing dus.
bizar verhaal... vind het echt verschrikkelijk dat ze abortus heeft laten doen 18 weken... vooral omdat ze nu ook zoveel spijt heeft...
Het lag wel even iets gecompliceerder dan dat. Ze heeft haar kind niet weg laten halen voor een telefoon, het is even geleden dat ik heb gezien, maar als ik me goed herinner ze mocht thuis blijven wonen als ze het kind weg liet halen en moest weg als ze het kind wilde. Het was al een beetje een onzeker eenzaam meisje en kreeg na dit totaal geen steun van haar familie. Ik had het heel erg met haar te doen toen ik de uitzending zag.
ik vind het erg dat ze min of meer gedwongen was door haar ouders, omdat die haar anders niet meer echt aankeken, maar tóch vind ik dat ze daar boven had moeten proberen te staan. als het mij was overkomen en ik was 18 en ik zou perse de baby willen houden, konden mijn ouders hoog en laag springen wat ze wilde, maar ik had mijn baby zeker gehouden, dan mijn ouders maar nooit meer spreken vind het ook walgelijk dat het in NL zomaar kan. ik dacht serieus dat je een zwangerschap in NL alleen kon afbreken na de 12 weken om medische redenen, niet gewoon voor de ''fun'' omdat je je baby niet meer wil. waarom dan niet direct bij 5 of 6 weken, maar waarom bij 22 weken of bij dit meisje met 18 weken.. en de doorslag om het te laten doen was omdat haar tante haar dan een nieuwe mobiele telefoon zou geven, en dat gaf de doorslag om ermee door te gaan en het kind weg te laten halen waarom dan niet je kind ter adoptie weggeven aan liefdevolle ouders? waarom een baby die helemaal compleet is bij 18 weken vermoorden?
Ja het was inderdaad onder druk. Vandaar ook mijn smiley: Dat een vader en tante zoiets doen... haar zo bewerken/omkopen.
En een kleine toevoeging: ze was zwanger van een vent van 44 met wie ze na 1 keer seks gelijk zwanger was. Toen ze zwanger werd was ze overigens nog geen 18.
ja inderdaad het bericht van TS is erg vertekenend en is alleen een heel klein deel van het verhaal... wat er precies heeft plaatsgevonden. Dat meisje was volgens mij door een oudere man verleid. Moeilijk en gecompliceerd verhaal.
Jeetje wat ontzettend slecht aangepakt zeg. Kijk eens wat een verdriet het Anieck doet. Welke keus het had geworden, wel of geen abortus, ik denk dat in ieder geval buiten kijf staat dat haar vader en moeder het verschrikkelijk hebben aangepakt. Ik vind trouwens dat Josanne de lof verdient. Wat een volwassen beslissing om hulp te zoeken bij de opvoeding. ERg knap van dr!
Ja ze was 15 en die man 42 heeft voor haar gekookt en uiteindelijk in bed gekregen. Haar vader had haar telefoon kapot gegooid, en die hebben die tante met een smoes aan de deur laten komen van *jij doet abortus,dan krijg jij een nieuwe telefoon* dit is echt niet wat dit meisje wilde ze werd gewoon gedwongen. Oh ik vind het zo erg voor haar. Je ziet al aan dat meisje dat dit haar blijft achtervolgen.
Doe even rustig! Dit is geen moord, maar gewoon abortus. En om welke reden dat meisje daar ook voor gekozen heeft, daar heb jij geen fluit mee te maken! Al kiest ze voor abortus omdat de wind verkeerd staat, het is haar keuze. Zij zit in die situatie en moet zelf beslissen of ze moeder wil worden of niet. Je mag een mening hebben, maar kom op, tel de volgende keer eerst even tot tien, slaap er een nacht op en geef dan kalm je mening. Niet dit overdreven opruiende gedoe.
Ik denk ook niet dat een meisje van 15 voor de gein met een vent van 42 gaat. Ik heb niet hetzelfde meegemaakt maar bij ons thuis was het niet echt gezellig en was op die leeftijd ook heel erg op zoek naar 'liefde' van wie dan ook.. dus kan me ook wel soort van indenken hoe ze in deze situatie terecht is gekomen.
Wie heeft er de promo gezien van wat er nog gaat komen in JONG? Er komt binnenkort een aflevering met een jonge jongen die bekend op kinderen te vallen en graag sex met ze zou willen maar zich inhoud? Lijkt me echt een zeeeeeer heftige aflevering, nog heftiger als deze voor mijn gevoel
Ja toen ze zei 42 gingen bij mij ook wel even belletjes rinkelen. Lijkt mij niet dat dat vrijwillig is gegaan. Maar dat kan net zo goed ook weer wel vrijwillig zijn gegaan. Je weet niet wat zo'n meisje zoekt toch. Maar erg vind ik het zeker wel.