efteling te eng voor 2 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door muis26, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Helloooo

mijn zoontje wordt 12 mei 2 jaar.... en ik wil echt zoooooo graag een keer met hem naar de efteling...

Maar nou vroeg ik me af, gaan ze daar eng van dromen? heeft dat niet teveel impact op zo'n jonge leeftijd? wie heeft daar ervaring mee?

liefs Muis

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee joh! Wij zijn al 2 keer naar de efteling geweest met Thijmen en hij vond het geweldig! Ik ga uiteraard niet naar het spookslot of zo, maar naar het sprookjesbos en naar het land van laaf enzo. Je hebt ook nog die oude draaimolens die helemaal geweldig zijn. Ik ben met Thijmen ook in de carnaval en de droomvlucht geweest en dat vond ie ook heel stoer! Maar die kun je natuurlijk ook overslaan. Er is verder ook nog genoeg te zien en te doen.

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ben met mijn dochter ook voor het eerst geweest toen ze 2 jaar was en moet zeggen dat zij er geen last van had.Ok ze stond even raar te kijken bij pratende poppen enzo maar geen nachtmerrie's.
    Ik persoonlijk zou kijken naar hoe je kind is en normaal reageerd op zulkde dingen en aan de hand daarvan gewoon gaan.Of juist niet.
    Heb je een makkelijk kind dan gaat het makkelijker,heb je al een angstig aangelegd kind dan moet je er zeker bij stil staan wat voor impact het kan hebben.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hangt van je kindje af :) . Mijn dochter gaat regelmatig met opa en oma mee naar de efteling (die hebben een abonnement) . En ze vind het allemaal leuk... je hoort nog weleens dingen dat de fata morgana eng zou zijn, maar dat verschilt per kind, onze dochter ziet er niets engs in.
    Verder heb je natuurlijk draaimolens, carnavalsfestival, kookpotten, stoomcarousel, speeltuintjes, droomvlucht, sprookjesbos niet te vergeten :)
    genoeg te doen en te zien hoor...

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

oke :) maar zitten ook kindjes van 3 tussen bij jullie, dat scheelt ook al wel denk ik!! mijn zoontje is nog maar 2 :)

maar lijkt me zo leuk... idd sprookjes bos enzo

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn zoontje van toen 2 ,vond alles eng en was volledig van slag.

7. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Haha ik herinner me heeeeeeeeeeeeeeel goed een foto waarop ik en mijn broertje als twee jarigen te zien zijn. Doodsbang tussen mijn moeder en tante ingeklemd tijdens een ritje in de oude Droomvlucht attractie :D

Maar ik heb er nu geen last meer van dus ik zou gewoon gaan ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn dochter is ook 2 en wij zijn dit jhaar al 3x geweest omdat ze het zoooooooo leuk vind

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

verschilt dus nogal... hmm lastig.... mijn zoontje droomt wel veel dus daarom twijfel ik zo.... ik kan dan toch het beste even wachten denk ik :(

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen was volgens mij nog geen 2 toen we de eerste keer gingen. De tweede keer was hij 2.

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als je het niet probeert, dan weet je het niet!
    ik zou het wel doen!

12. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    mijn dochter vond bepaalde dingen wel een beetje eng maar het leukste van de efteling was::: een doodgewoon glijbaantje haha. Dus ja als ik het zelf had moeten betalen had ik het echt zonde gevonden. Ze heeft ondanks dat ze een echte angsthaas is geen enge dromen gehad.

13. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook geen held, maar de efteling vond ze geweldig. Om even te illustreren, ze gaat dus wel in de fata morgana, maar is bang van de goudvis;)

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

de eerste keer voor fynn was met 9 maanden dat vond hij toen al leuk.nu is hij 2 jaar en is hij 4x geweest.

hier vind het geweldig. maar nu is hij helemaal niet bang aan gelegd dat scheeld ook een hoop.

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Denk idd ook of het er aan ligt of je kindje snel bang is.

Zoonlief is hier echt een enorme bangerd ;), maar mijn nichtje ,die toen ook 2 was, vond alles werkelijk waar prima :D

Ter illustratie: Hij vind zelfs een mier eng :)

16. 078mama

078mama Niet meer actief

Toen mijn dochter 2 jaar en 1 maand was zijn wij 4 dagen naar de Efteling gegaan dus met slapen en ze vond het geweldig. Normaal vindt ze alles eng maar droomvlucht en de carnaval enzo vond ze zooooo mooi. Wij hebben het wel rustig aangedaan dus niet alles achter elkaar maar oke, we waren er ook wat langer natuurlijk.

17. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    wij zijn destijds al geweest toen ie net 1 was. Hij vind het helemaal geweldig. Hij is al 6 keer geweest. Enneh hij loopt nu al te zingen dat we volgende week weer gaan om daar papa zn verjaardag te vieren. Enneh als het een jongetje is, dan kun je ook met het treintje, dat vinden ze ook helemaal geweldig.

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje kon nét lopen toen we voor het eerst gingen (10mnd) en we zijn er nu al zo'n 7 keer geweest! Hij vindt het helemaal geweldig! Hij is zelfs al meegeweest in de Piranha en de Bobslee, helemaal leuk!

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind de efteling niks voor een klein kind een jaar of 5 is tijd zat.dan hebben ze er tenminste echt iets aan.

20. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Whahahaha!

Deel Deze Pagina