Wij wonen in de buurt en hebben voor het tweede jaar een abo op de Efteling. Ons meisje vindt het er hartstikke leuk. 2 jaar is een prima leeftijd voor dit pretpark.
even ter aanvulling: Onze dochter was er met 8 weken voor het eerst , maar daarna vanaf 1,5 een paar keer met opa en oma. In november met de meiden naar Disneyland ik kijk er nu al zó naar uit
Mijn dochtertje, vond het verschikkelijk! We zijn vorige week als bedrijfuitsje geweest, met het hele gezin erbij. Ontzettend leuk voor mijn zoontje die volgende maand 4 wordt maar mijn dochtertje bijna 14 maanden vond het doodseng! Droomvlucht fatamorgana, beide gillen en ze kroop helemaal in me. Verder geen atrecties meer gedaan met haar. Sprookjesbos vond ze ook niks, doodsbang voor de bewegende poppen! Had dit nooit verwacht, het is namelijk best een pittig meisje! Ergens moesten we wel lachen, maar het was best sneu! We kregen een CDtje na afloop, met luisterverhaaltjes. Toen ik die aandeed ind e auto begon ze na het horen van LAAF zijn stem, meteen te huilen!
Mijn dochter was 2,3 jaar toen we naar de Efteling gingen. Ze vond het geweldig,vooral het sprookjesbos en de carnavalnogwat.....Ze heeft werkelijk genoten en sliep juist als een roosje, ze was helemaal op. De dag daarna was ze wel wat hangerig en humeurig, maar dat is logisch met al die indrukken. Indien je gaat; veel plezier!
Rest niet gelezen, sorry Wij hebben een abonnement. Als we met de kleine gaan, doe we voornamelijk het sprookjesbos, de Droomvlucht, Carnaval Festival, Monsieur Cannibale en de oldtimers (achter het schip). En verder lekker loungen op het gras. Maar goed, dat die je makkelijker met een abonnement Wij gaan meestal ook een halve dag, voor of na zijn slaapje. Ik vind het niets, als ie in de wagen slaapt. Af te raden zijn Spookslot en achtbanen, uiteraard, Fata Morgana (best spannend), die nieuwe show Raveleijn (is vanaf 6 jaar) en de spiegel bij Sneeuwitje. Die is nu best eng. Heel anders dan vroeger. Land van Laaf met de monorail kan ook, maar daar vind ik niks aan Een aanrader is ook weer om te kijken wanneer de openluchtshow in het sprookjesbos is. Dat ik leuk voor kinderen. Kunnen ze meeklappen en doen. Is een paar keer per dag. Oja, de oude speeltuin, die heeft zweefmolens en carrousels. Die vind Ilias ook erg leuk. En je kunt ook in de bootjes. De Piraña zou ik niet doen, hoewel ik iemand ken die hun baby van nog geen jaar erin meenemen in de draagzak... Ik stond er van te kijken dat er niet ingegrepen werd.... Als je gaat: Veel plezier!
ik ben met mijn dochter geweest toen ze 16 mnd was , ze is mee in de droomvlucht geweest en 2x in t carnaval festival ze vond t geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!
Toen ik 3 was hebben mijn ouders mij meegenomen naar de Efteling. In het sprookjesbos heb ik de schenen van mijn vader helemaal blauw getrapt en het allerengste vond ik de Holle bolle gijs prullenbakken. Het heeft dan ook heel lang geduurd voordat ik opnieuw naar de Efteling ben geweest..................... zo'n 12 jaar
Wij zijn gegaan toen onze zoon 16 maanden was en hij vond het onwijs leuk!! We waren er ook echt een hele dag en het was niet druk dus konden bij veel dingen zo doorlopen. Onze zoon is 2x in de fatamorgana geweest (omdat het dus zo rustig was) droomvlucht was ie helemaal van onder de indruk en ook carnaval festival was een succes. Dus degene die zei met 5 jaar pas gaan echt onzin...Het sprookjesbos is ook heel leuk met 1 jaar! Wij gaan binnenkort een opa en oma dagje doen en dan gaan we naar Duinrell zal die kleine ook vast heel leuk vinden ga daar echt niet mee wachten tot hij 5 is, het is voor ons ook gewoon leuk om weg te gaan.
ik wil ook graag gaan, maar ik vraag me af hoe ik dat in hemelsnaam moet doen met haar middagslaapje...
Mijn zoon sliep gewoon in zijn wagen zoals altijd, ging eigenlijk heel goed. Maar dat kan natuurlijk per kindje verschillen
Mijn kindjes ginegn afgelopen oktober voro het eerst echt naar de efteling. die waren toen 9 maanden en 2+4maanden. De rest van de winter hadden we een abo en zijn we wel 20 keer geweest!! Echter, met die kleintjes kom je niet heel veel verder dan het sprookjesbos, carnavalsfestival en droomvlucht en dan vind ik het wel erg veel geld.... (mijn man werkt er dus vandaar dat we van zn baas een winterabo hadden gekregen)
sja... ik heb de wagen omgebouwd naar reiswieg dus die kan ik niet meer gebruiken. Ik heb wel een duowagen maar die kan je volgens mij niet voor 1 persoon gebruiken.
Ik ben al 2 x geweest met ons meisje. Ze vindt het echt super! Nu is zij niet snel bang voor dingen of overprikkeld o.i.d. De eerste x was ze een maand of 8-9 en de laatste keer was met haar verjaardag! Ze heeft een geweldige dag gehad. 10 x in de carnaval festival geweest, die vond ze zooo leuk. Ze zat helemaal te klappen in haar handjes enzo, echt super. Land van laaf en sprookjesbos ook een énorm succes. Ik zou zeggen, gewoon doen! Wel zou ik op een door de weekse dag gaan, ik zou het niet zien zitten om lang in de rij te staan met zo'n kleintje.
hier doen ze beide hun middagslaapjes in de draagdoek, ideaal wij hadden met 2 peuters en 5 dagen efteling, niet eens een buggy bij ons
Wij zijn vorig jaar gegaan Lindsey was toen 3 en Jayden bijna 2 maar ze vonden het vreselijk....ze willen er ook echt niet meer heen nu. Alles was eng zelfs de sprookjesboom werden ze hysterisch van.
Vorig jaar was mijn dochter nog een dreumes en toen vond ze de efteling niet erg spannend of zo. Dit jaar zijn we ook geweest en ja, sommige dingen waren echt te heftig. Ze vond vooral fata morgana en droomvlucht echt eng. Ik denk dat we ook een beetje de verkeerde volgorde hebben gedaan (hadden fata morgana beter op het eind kunnen proberen). Daar moet ik wel bij zeggen dat dat volgens mij niet alleen aan de poppen en zo ligt, maar ook aan de karretjes. Ook het volk van Laaf vond ze eng, omdat het zo hoog was, en dat heb je bij droomvlucht natuurlijk ook: dan draai je op een gegeven moment in een kurketrekker naar beneden en ons spruitje vond dat dus echt het toppunt van spannend... Maar... verder vond ze het wel erg leuk. Sprookjesbos is natuurlijk top, de oude draaimolens inderdaad, maar ook de autootjes waar wij altijd ingaan, het treintje...
Hier een maand geleden geweest. Puck vond het super. Vooral de Caroussel en het sprookjesbos. Ze heeft niet geslapen. Er was teveel te zien en te doen. Dat terwijl normaal gesproken haar middagslaapje heilig is. Ze bleef vrolijk en gezelllig Tip: kies een niet te drukke dag. Peuters en dreumessen hebben meestal wat moeite met lang wachten , die van mij iig wel
De Efteling vind ik voor kindjes van 2 nog niet leuk. Ze hebben er vrij weinig aan. Je kan er beter naar toe gaan als hij wat ouder is (een jaar of 4), dan heeft hij er later ook nog leuke herinneringen aan. Bovendien vind ik de prijs te hoog om daar met zo'n jong kindje naar toe te gaan.
Zo'n jong kindje is gratis hoor. Maar ben het e rniet mee eens, voor die jonkies is er ook genoeg te doen. ik dacht ook zo, toen iemand me mee vroeg de eerste keer. Maar ze vond het zó leuk, waardoor we zelf nog een x gegaan zijn.
lijstje waar onze dochter vanaf haar 2e ongeveer in ging: -Pagode (in de lucht) -Gondaletta (bootjes) -Carnavalsfestival -Kookpotten -Polka Marina -Oude Tufferbaan (oude auto's) -Land van Laaf -peuterspeeltuin -draaimolen(s) -autootjes draaimolen -traptreintjes -droomvlucht -fata morgana -stoomcarousel -sprookjesbos uiteraard -diarama kijken (treintjes) -treintje -doolhof maar oke zoals eerder gezegd, het hangt natuurlijk van je kindje af...