efteling te eng voor 2 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door muis26, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

Het ligt echt net aan je kindje.
    Wij zijn vorig jaar met Stijn geweest (hij was toen bijna 4)
    Hij vond de meeste dingen niet eng maar was savonds wel helemaal van slag door de indrukken..
    Afgelopen week zijn we met hem naar disney geweest en daar heeft hij helemaal geen last van gehad. Vond alles leuk en niks eng. En heeft savonds heerlijk geslapen :D (hij is nu trouwens 4 en een half)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou, ik denk wel dat het van het kindje afhangt. Want er zijn schijnbaar veel kindjes die het wél leuk vinden, en ook veel kindjes die het óf te eng vinden, of dus 's avonds van slag zijn...

Wij zijn zondag geweest, met die van ons van anderhalf en het buurmeisje van 9 maanden. Ilias vond het echt leuk. Hij heeft lekker rondgestapt in het kabouterdorp. Alleen de boom met de kabouter op de piano erin vond hij eng. Hij durfde niet dichterbij te komen. Nou ja, dan niet. Zijn we doorgelopen.

De droomvlucht vond hij heel mooi. Hij bleef maar wijzen naar alles. Het buurmeisje viel toen in slaap. We zijn toen naar de achtbanen gewandeld, waar de mannen met de kids op het terrasje gingen zitten en de buurvrouw en ik gingen in de Vliegende Hollander. We konden meteen doorlopen, zo rustig was het. We zijn ook nog (zonder de buren) naar de show van Raveleijn geweest. Ze geven als richtlijn vanaf 6 jaar, maar Ilias vond het geweldig! Hij was allemaal aan het klappen (ook op momenten dat het publiek hier niet toe werd aangespoord). Ik vond het eerste deel van de show wel saai, maar daarna werd het wel leuker. Maargoed...

Dat was ons avontuur in de Efteling. Ik wilde vanmiddag weer gaan, maar het is meivakantie, dus het zal wel druk zijn...

Oja, als tip: Neem een slot mee voor de kinderwagen! Ik heb het zelf nog niet gezien of meegemaakt, maar het schijnt dat dure kinderwagens wel eens gejat worden. Je kunt ze bij de attractie altijd wel aan een hekje of paaltje vastzetten.

3. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Gewoon lekker gaan.

Mijn dochter is 20 maanden en komt hier sinds ze een jaar is wekelijks. Ze vindt het helemaal geweldig behalve Fata Morgana dat vind ze erg spannned maar dat is toch wel kindafhankelijk.

Achter carnaval festival heb je ook nog een leuke speeltuin voor de kleintjes dat is ook altijd geslaagd!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, die speeltuin is idd echt top! :D

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wow wekelijks cool:D Je woont dus erg dichtbij neem ik aan?

Hier zijn we nu 2x geweest, de eerste keer was ze 1,5 en de 2e keer 4 maanden later. Ze vond het super leuk maar het zal idd aan je kindje liggen.

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Mijn dochter was 2,5 toen we gingen. Ze vond het vreselijk eng. Vooral het sprookjesbos vond ze heel erg eng. Ze stond helemaal te trillen. Wij dachten juist dat ze dat leuk zou vinden, dus zijn we daar als eerste naar toe gegaan. De rest van de dag was ze daarom erg op haar hoede, waardoor het niet echt een succes was.
    Maar goed, ze vind Plopsaland ook eng vanwege die figuren die daar lopen. En van die bewegende poppen in bijvoorbeeld een supermarkt vind ze ook verschrikkelijk.
    Het ligt dus echt aan je kindje. Mijn dochter is gewoon erg bang voor 'levende' knuffels, poppen, etc.

Ze vond de speeltuin trouwens wel erg leuk!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, die speeltuin! Doen we de volgende keer!

Deel Deze Pagina