Tropenadvies gevraagd

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Lumiere, Jul 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Over een tijdje word mijn moeder 65 en mijn zus, mijn vriend en ik zouden graag echt iets bijzonders geven. Mijn moeder fantaseert al decennia over de tropen/jungle in het echt zien. Maar mijn moeder is alleenstaand en zit sinds 2jr in de bijstand, dus de jungle kent ze alleen van burgers bush ;)

Als wij met ons drieeen geld bijeen leggen, zouden we een reis kunnen betalen voor moeders en ons. Het zou echt een "once in our life experience" zijn. Nou ja, mijn moeder heeft wel redelijk wat reiservaring van toen ze nog getrouwd was.

Er zijn alleen zo ontzettend veel bestemmingen, het lijkt allemaal even leuk, mooi en bijzonder. Costa Rica, Thailand, Lombok, Suriname..... wie heeft er leuke tips? Ook voor ons is zo'n reis hooguit eens per 10jr betaalbaar, dus ik wil het goed voorbereiden. Enkele "eisen"
    - moeders is niet heel goed ter been tgv voetafwijking, en is bang om "op een dier te zitten bv olifant" dus wel andere mogelijkheden om de jungle te verkennen
    - mijn vriend kan niet tegen hitte en twijfelt nog, dus het land moet voor 3 vrouwen alleen te bereizen zijn

Kom maar op met tips!

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ik zou naar een persoonlijke reisagenten gaan en je wensen daar wegleggen. Zij kan dan coor je nagaan waar het beste is om voor je moeder heen te gaan omdat ze wat slechter ter been is.
    Ook kan zij regelen dat er evt voor rolstoel oid gezorgd wordt op de luchthaven of op de bestemming.

Ik zou ook eens verdiepen in een rondreis met een groep. Evt via kuoni. Dit is een grote expert op dit gebied.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ik weet niet waar in Brabant je woont, maar als dat in het uiterste oosten is, weet ik wel iemand. Die komt bij jouw thuis op elk gewenst tijdstip. Heeft jaren ervaring, THE travel club daar is ze agente

4. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Ten eerste wat een heel leuk idee om je moeder kado te doen!
    Als ik aan jungle denk en met de wensen die je hebt lijkt me costa rica wel heel mooi, het land is niet te groot en ook veel goede voorzieningen omdat het erg op amerikaanse toeristen is gericht. Maar je kunt denk ik ook het beste een reisagentschap benaderen, die reizen op maat kunnen
    maken, outsight travel of src-reizen, ze kunnen je dan verder helpen in de keuze en mogelijkheden.
    Het lijkt me niet fijn om in een groep te reizen als je minder mobiel bent, of niet met de groep mee kunt gaan met de ingeplande excursies! succes!

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ze kan wel lopen, alleen geen urenlange wandelingen en niet over heel rotsig terrein waar je heel stabiel voor moet staan. Haar voet is kromgegroeid en versleten. Een uurtje wandelen over vlak gebied is geen probleem. Fietsen etc is helemaal geen probleem.

Ik woon niet in het uiterste oosten van Brabant. Maar toch bedankt Molensteen!

6. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn in Indonesië en Costa Rica geweest. Allebei super mooi. Ik weet niet wat jullie budget is. Azië heeft een totaal andere prijsklasse dan bv Costa Rica. Azie is goed te doen met kind, maar Costa Rica net zo.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Wat een leuk idee!

Geen concreet advies helaas. Maar als je moeder bijstand heeft moet ze wel vantevoren vakantie aanvragen (en dat is max X weken per jaar). Of het risico lopen en nix zeggen

Ik ben in thailand/vietnam/laos/cambodja geweest en ik moet zeggen dat ik iig niet naar laos en Cambodja zou gaan dan ivm de warmte. Zoek een land uit wat wel een kust heeft, dat scheelt al iets in de temp. Maar warm zal het altijd zijn in die regionen ;)

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Oei, daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden 1981Mama.
    Maar je hebt gelijk, ze heeft "officieel" wel sollicitatieplicht.

Dat van de kust is ook geen slecht idee.

9. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Ik heb geen tips maar mag je moeder een reis wel accepteren in de bijstand? Niet dat ze het als gift gaan zien en gaan verrekenen met haar uitkering, dat zou zuur zijn.

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben in noord oost Australie geweest, dat is ver weg maar wel heel mooi, vlak, veilig en langs de kust. Als je op Cairns vliegt kun je daar een trip boeken naar een hostel op Cape Tribulation, middenin de jungle. Dat is een half uurtje rijden ongeveer. Je kunt vanuit dat hostel de jungle verkennen, inclusief nachtwandelingen. Dat is echt de moeite waard! Heb je alle comfort die je nodig hebt middenin het oerwoud. Zee ligt erlangs.
    Ivm de hitte en de drukte zou ik het wel in de winter daar bezoeken, dus als het hier zomer is. Het YHA hostel in Cairns is niet duur, centraal en goed om te verblijven. Ze hebben ook prive kamers en je kunt je tocht daar aan de receptie boeken.

11. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Je zou kunnen overwegen naar Maleisië te gaan. Daar heb je Taman Negara wat weliswaar toeristisch is, maar desondanks wel echt regenwoud is. Maleisië is relatief luxe om rond te reizen, goede accomodaties, goed verzorgd en heel gaaf om rond te reizen. Qua bezienswaardigheden zijn aanraders: hoogvlakten (Cameron Highlands), Melakka (oude VOC stad, toeristisch maar erg leuk, Nederlandse historie), Lake Perhentian (groot stuwmeer, kun je met een bootje al een stuk de jungle in, je ziet er apen, neushoornvogels), Pulau Perhentian (wel ver maar schitterende tropische eilanden)
    Maar er is nog veel meer. Rondreizen kan met bus, trein, privé taxi. Per situatie kun je beslissen welk vervoermiddel het beste uitkomt.
    Of boek bv via een Riksja Travel je reis. Dan kun je met bouwstenen precies uitkiezen wat je gaat doen (ook naar gelang jullie budget) en hoef je het niet zelf te regelen.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dit wilde ik ook adviseren. :) Ik woon zelf in Azië en ken de meeste landen aardig goed hier....Malaysia is (met Thailand op de tweede plek) het makkelijkste en veiligste te bereizen zeker voor iemand die niet goed ter been is. Ik zou in jullie geval ook een georganiseerde rondreis regelen, scheelt een stuk zorgen en stress. Veel plezier!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Zelf ben ik alleen in Thailand geweest, maar dat vind ik zeker een aanrader. Ook nooit een moment onveilig gevoeld.

14. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

Aug 19, 2014
    499
    0
    16
    Female
    militair
    Alblasserdam
    Kenia of Tanzania zijn ook goed te doen. Daar kun je twee dagen op safari met gids en je zit gewoon in een 4x4. Slapen in een Lodge. Ja, het is wat toeristisch, maar ik denk dat je daar toch snel bij uit komt. Zeker als moeder slechter ter been is.
    Ik ben in Kenia op safari geweest (niet tijdens vakantie, maar tijdens 2 dagen vrij op een anti-piraterij missie (zit bij de marine)). We hebben olifanten, giraffen, leeuwen en nijlpaarden gezien en nog veel meer. Je hebt ook safari's van meerdere dagen en je kunt er andere uitstapjes doen zoals naar Masai, krokodillenfarm, houtsnij-fabriek (handwerk).

Als je niet voor de beesten gaat, maar voor de overige natuur is Hawaii ook een aanrader. Woeste natuur, ruige zee en toch goed begaanbaar (het blijft Amerikaans).

Zuid-Afrika schijnt ook prachtig te zijn, maar daar ben ik zelf niet geweest.

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    In Brazilië zou je eventueel naar de Amazone kunnen gaan. Ik ben daar een paar jaar geleden met een groepsreis geweest. Was erg mooi! En je hebt een leuke afwisseling van strand/steden/natuur.

Qua kosten is het denk ik het goedkoopst om naar een Aziatisch land te gaan. Zelf ben ik vaak alleen met mijn man op reis geweest en heb diverse groepsreizen gemaakt. Het nadeel van een groepsreis is dat er altijd wel een paar flapdrollen bij zitten maar het voordeel is wel dat alles geregeld wordt en dat je ook naar plekken kunt gaan waar je alleen niet zou kunnen komen.

Persoonlijk vind ik overigens Zuid-Afrika bijvoorbeeld mooier dan Brazilië. Ik vond het leuk om een keer in de jungle te zijn maar ik vind het toch leuker om grote dieren te zien dan de dieren die je in de jungle ziet.

16. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    haha is dat Joyce baggerman?? Als dat zo is....is indd een goede reisagente;)

Share This Page