laten we beginnen dat mijn schoonouders en ik niet op 1 lijn zitten en ik echt nooit iets goed kan doen. daarbij moet alles om hun draaien de zwangerschap van fynn werd verzwegen en pas met 6 weken hebben ze uberhoubt hun kleinkind een keer vast willen houden omdat ze met hem op de foto wilde want dat was leuk voor de familie.na dat de foto was gemaakt werd fynn gelijk weer aan vriendlief gegeve met de opmerking ja anders gaat hij toch huilen. nu dus zwanger van de tweede en weer het zelfde verhaal de hele zwangerschap word dood gezwegen en er mag dus niets over gezegd worden (zelfs na de 20 weken echo met "slecht" nieuws mocht er niets over gezegt worden want dat was aanstellerij) nu dus het volgende ze weten al vanaf de kerst dat wij eind juli begin augustus uitgerekend zijn. nu wilde ze in eerste instantie dus de laatste week van juli en de eerste van augustus op vakantie en dan moest ik maar eerder ingeleid worden welles waar werd dit op een verjaardag gezegd en is de tante van vriendlief in de bres gesprongen dat ze dan maar later moesten gaan. dus zo gezegd zo gedaan. uiteraard wisten we niet dat ze een afwijking heeft in de navelstreng en dus niet heel hard groeit.maar dat ze dan waarschijnlijk word gehaald met 38 weken maar d de kans er ook is dat ze mij laten lopen tot ze zelf komt (dit wil ik het liefste) nu dus het probleem wij willen een kraamfeest en hebben wij dus de datums 21 aug of 28 aug. dus terloops vertelde we dit. en wat denk je! dat kan niet want dan zijn ze op vakantie. ik weiger pertinent het kraamfeest te verzetten want dat zijn de enige 2 weekenden dat we niets hebben daarna zitten we vol tot oktober. ik ben er nu dus zooo klaar mee maarja en nu?? mijn kraamtijd zie ik dus nu al een drama worden vol ruzie omdat hun het er niet mee eens zullen zijn. ik had het er zelfs al over om het geboorte kaartje pas na een week te versturen om het gezijk in de eerste week te voor komen. help??
Dat klinkt idd niet prettig. Maar hoe zijn ze als je met ze probeert te praten? Misschien zijn ze gewoon niet slimmer en hebben ze een heel groot bord voor hun kop. En je man? Wat voor invloed heeft die op hun? Misschien bereikt hij hun wel of beter?
Pff lastig he zulke mensen!! Je moet doen waar jullie je goed bij voelen hoor!! Ze wist dat je moest gaan bevallen in die tijd had ze maar een andere vakantie boeken!!
je moet gewoon doen wat jullie willen, het is jullie feest, en het is jou bevalling. dan zijn ze er maar niet bij jammer dan,
Wat een eikels. Sorry voor mijn woorden! Het is jullie kind en jullie kraamtijd. Lekker doen op de dagen dat jullie het willen. Ik heb hier ook altijd gedaan wat een ander wilde, maar je moet voor jezelf kiezen! Zij moeten zich maar aanpassen anders hebben ze pech. Ik zou op mijn strepen gaan staan. Misschien als je dit zo een paar keer doet en voet bij stuk houdt.. misschien draaien ze dan een keertje bij. Succes!
Hm, hadden ze ook niet zo'n naar geintje pas met Fynn's verjaardag? Had je toen ook een topic over geopend volgens mij. Anyway...ik zou echt zoooooo klaar zijn met zulke mensen. Jullie kindje, jullie kraamfeest. Gewoon lekker plannen wanneer jullie dat willen. De hele zwangerschap en de kleinkinderen interesseert ze zo te lezen toch voor geen kont, dus met zulke vervelende lui zou ik echt geen rekening houden, zelf niet als het dus de opa en oma zijn.
jep toen wilde ze eerste thuis voetbal kijken voor ze kwamen praten helpt trouwens niet.vriendlief luisteren ze ook niet naar en die boeit het allemaal geen zak meer. praten loopt altijd uit op verwijten naar ons toe. het zijn echt mensen die de splinter in het oog van de ander wel zijn maar de balk in hun eigen oog niet
Zou ook gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Ze kijken niet naar jullie om, je zou wel gek zijn om de meest bijzondere tijd van je leven om te gooien om het hun naar de zin te maken. Je moet er natuurlijk wel samen achter staan, maar zou gewoon lekker je kraamfeest plannen en dan zien ze maar of ze willen/kunnen komen of niet.
sjezus meis wat een k*tsituatie. staat je vriend wel achter je ? Het is idd jou bevalling jullie kind en jullie kraamfeest... lekker doen wat jullie willen dus en die mensen zoeken het maar mooi uit. waar halen ze het lef vandaan... zo had ik het ook allang gezegd als ik jou was... van eerst moeten jullie er niks van weten of horen... en nu zou je er persee bij moeten zijn met je kop... ik geloof dat ik er nog achteraan zou zeggen dat komt nou mooi uit dat jullie dan op vakantie zijn!!! haha dan word het teminste een geslaagd feest. Ik hoop meis dat het toch allemaal naar jou / jullie wensen verloopt. maar laat je niet gek maken... schoonfamilie kies je niet uit helaas... die krijg je er gewoon gratis bij!! maar echt meid je hebt volkomen gelijk
Zulke mensen kan je missen als kiespijn,denk dat het ook een stuk gezelliger wordt zonder hun?? Als je vriend achter je staat gewoon lekker laten gaan en als ze zeiken er gewoon bij weg lopen of eruit sturen, het is jullie huis jullie regels! Is ook altijd wat met schoonfamilies:x
Jeetje wat een schoonouders zeg. Aangezien ze zou weinig rekening houden met jouw gevoelens zou ik andersom ook geen rekening met die van hun houden. Lekker je feest inplannen op de dag dat JULLIE willen en dan moeten ze zelf maar kijken hoeveel het waard is voor ze om te komen
Gezien de verhalen die je al vaker hebt verteld over hen: gewoon plannen wanneer jullie willen en schijt hebben aan ze. Als ze nu verder heel lief voor Fynn waren geweest dan was het misschien een ander verhaal geweest, maar jij hebt echt vreemde so...
Dat kraamfeest plan je gewoon op de dag die jullie het handigste lijkt! Zou het dan de 28e doen want je weet niet hoe het in t begin gaat en heb je wat speling Je meld ze dit gewoon van de week, en als ze dan zeuren.. dan zeg je gewoon: Tsja jammer voor jullie dat julliie op vakantie zijn, maar het is nu eenmaal zo. Laat je niet verleiden tot een discussie gewoon niet doen en denken ontplof maar..mededeling doen en klaar. xxxx
Helemaal niets om geven! Als hun zo stom doen is bet jammer voor hun hoor! Maken ze het zelf naar! Als je vd week zegt wat de datum zal worden en zij zeggen 'dat kan niet dan ziijn wij op vakantie' zeg je gewoon 'ja hoor dat kan wel alleen dan zonder jullie' ... Echt ze verdienen het niet om rekening met hun te houden, wat een slechte schoonouders / opa en oma
Lijkt me zelfs beter als ze er niet bij zijn, dan kunnen ze niet je kindje stiekem een fles kv geven als je niet oplet.
misschien kan je in je eerste week de kraamverzorgster tussen jullie inzetten. laat je ze dan pas weten wanneer het kraamfeest is, laat je de kraam over de telefoongesprekken en het bezoek gaan. Die kan namelijk wat makkelijker mensen niet doorverbinden of de deur uitgooien. En verder, laat ze zoveel mogelijk in hun sopje gaarkoken. geniet van je gezinnetje, en als ze een preek afsteken kan je natuurlijk best zeggen dat je daar geen behoefte aan hebt en ze afkappen. (oke, dat klinkt veeeel makkelijker dan het is ) Ergens moet je een keuze gaan maken welke mensen je graag in het leven van je kindje hebt en welke wat minder graag. Dat werkt moeilijker met opa's en oma's, maar je moet kiezen voor jullie, dan leer je je kindje ook dat hij niet zichzelf aan de kant hoeft te schuiven voor anderen. En het draait om jullie en jullie kinderen hoor, pech voor hun
Ik zou gewoon de datum aanhouden die jullie het beste uitkomt. Als je 1ste kindje pas voor het eerst na 6 weken wordt vast gehouden dan kan het bij de 2e ook wel wachten dunkt me. Maar het meest erg vind ik nog dat je zwangerschap gewoon dood gezwegen wordt. Dat is toch niet normaal? Zelfs nu je geen goed nieuws hebt gehad vind ik helemaal schandalig. Ze zouden zich dood moeten schamen.
het is jullie zwangerschap en jullie kraamfeest. Pech voor de mensen die andere zaken voor laten gaan! Enjoy...jullie hebben niemand verder nodig