Wij willen in juni naar de Efteling op een doordeweekse dag. We twijfelen over een maandag, donderdag of vrijdag. Iemand ervaring welke dag het rustigste is? En als er toevallig iemand is met een abonnement die zijn vriendenkorting kwijt wil
de donderdag! Minste kans op schoolreisjes (wo/vr) en op maandag is het ook vaak druk vanwege weekendjes weg.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Wij gaan altijd op een maandag en het is dan vaak heel rustig. Maar in juni begint jn sommige delen wel de zomervakantie dus daar zou Ik wel rekening mee houden. Vanaf 2e helft van juni verwachten ze op maandag en vrijdag meer drukte. https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden
Yes ik denk ook donderdag. Bij de agenda van de Efteling kun je ook een drukte verwachting zien, die is vaak best correct is mijn ervaring. Ik was er afgelopen maandag en was ook heel goed te doen! Spaar je airmiles? Daarmee kun je ook echt veel korting krijgen. Veel plezier!
Maandag en vrijdag zijn ook aankomst/vertrek-dagen van de Efteling vakantieparken, dus dan is het vaak wat drukker. Vooral de vrijdag-en, de maandag-en vallen soms nog wel mee, is onze ervaring. Donderdag is het vaak wat rustiger.
Ik heb nog volle spaarkaarten van de AH die ik niet ga gebruiken. Wil ik best naar je opsturen. Tot 11 juni kun je ze inwisselen bij AH volgens mij.
Denk ook dat donderdag het beste is ja. Maar de tip die ik kan geven als het druk is is dat hoe later het wordt hoe rustiger Vaak merk je wel dat zo'n 2 uur voor sluitingstijd (als het om 6 uur sluit 1 uur) het echt rustiger wordt.
Ik zou dan de donderdag pakken. Ben eens in mei geweest op een vrijdag, was best druk met schoolreisjes enz.
Schoolreisjes komen meestal niet direct om 10u en gaan vaak ook weer op tijd weg. Dus mocht het ergens druk zijn, dan misschien wachten tot na 16u?
Ik zou op maandag gaan, de kans op schoolreisjes lijkt me dan het kleinst. Hier gaan ze overigens altijd op donderdag op schoolreis
Wij zijn de afgelopen jaren in die periode meer dan eens op maandag gegaan en dan was het heel druk met schoolreisjes en verblijfgasten die zowel vertrekkend als aankomend de hele dag de Efteling in kunnen. Ik sluit me aan bij de donderdag voor de meeste kans op een rustige dag!
Ik ben vaker in juni geweest op een studiedag en verbaas me er altijd over hoe druk het dan is in de efteling. Vorig jaar zijn we op de 1e zaterdag geweest van de vakantie (wij hadden als laatste vakantie) en ik dacht dat het heel druk zou zijn maar dat was dus niet zo. Hoorde later dat het op zaterdag in de vakanties niet zo druk is (dus dat is wellicht ook nog een optie)
ik kan je wel helpen aan korting via de AH. Ik heb 30 kaarten vol. Maandag is een prima dag. je kunt ook de Efteling app downloaden. En dan kun je de actuele wachttijden inzien. De wachtrijen vind ik prima te doen. Na alle coronaperikelen.
Als je niet vast wil houden aan een doordeweekse dag dan is Vaderdag nog een optie misschien, met die dagen schijnt het ook rustig te zijn
Wij zijn geweest op een donderdag, voor ons een studiedag en de wachtrijen vielen heel erg mee. Er waren wel veel schoolreisjes. Helaas op de dag dat wij gingen ook een middelbare school, waar de beveiliging en het personeel bij de attracties de handen vol aan had.