Wie is in beide parken geweest ? En welke van de twee vond jij het leukste en waarom? We willen in de herfstvakantie gaan naar een van beide maar vinden het beide moeilijk kiezen.
Aan mijn antwoord heb je denk ik niets. Ik ben twee keer in Disney geweest en 1x in Europapark. Ik vond het beide echt geweldig! Thematisering is bij beide echt top. Disney gaf wel een soort van nostalgisch gevoel, dat had ik bij het Europapark niet. Ik zou nu dus echt niet kunnen kiezen naar welk park ik zou gaan. Je kunt geen foute keuze maken dus! Maar goed daar heb je dus niet zo veel aan.
Ligt er ook aan hoe oud je kinderen zijn. Wij vinden Disney geweldig, dat heeft gewoon idd wat hier boven word gezegd een nostalgisch gevoel. Europapark heeft zeker wat gave out if the box atracties maar wij zouden er niet zo snel weer heen gaan. Disney vinden wij met overnachting erg fijn, in Europpark niet overnacht.
Ik ben in beide geweest. Europa-Park al 5x en ook telkens overnacht in een EP hotel. Ik zeg absoluut Europa-Park zeker in combinatie met Rulantica het waterpark. Ik hou zelf niet zo van sprookjes, marvel en roze ed. Dus vind de thematisering van EP leuker. Daarnaast is het attractie aanbod in EP vele malen beter. Ook is prijs kwaliteit veel beter wat betreft eten en drinken in het park.
Als hij een echte marvel fan is zou ik Disney doen. Als niet.. ik ben er nooit geweest, maar dan zou ik EP kiezen als wat neutraler park.
De keuze is gevallen op Europa park. We gaan 3 dagen en 2 nachten. Dus als je nog goede tips hebt heel graag
Krijg je geen spijt van! Ep hotel of niet? Zo ja dan mag je een half uur eerder het park in. Beginnen bij blue fire en wodan en tegen de stroom in naar voren werken. Via de EP app kun je een virtual line reserveren. Let op, je kan 1x reserveren en pas de volgende attractie reserveren als je de eerste code hebt laten scannen in de rij. Dus 1 attractie per keer. Alle attracties zijn super tof, ook de 'suffe' zoals piraten in Batavia. Theming is overal goed doorgevoerd en wachtrijen lopen altijd door. Ga een keer lunchen bij foodloop in parkdeel Luxemburg. Ik zou zelf 2 dagen EP park doen en 1 dag Rulantica. Je mag hier als hotelgast 1 uur eerder binnen. Er rijden gratis bussen tussen de parken. Wel tijdig kaartjes reserveren. Volgend jaar opent themadeel Kroatië met een spectaculaire coaster.
Dankjewel deze tips ga ik zeker meenemen ! We willen naar hotel Andalusië gaan. 3 dagen park en een avond naar het waterpartij. Mijn mannen zijn niet zo’n zwemmers .
Gaaf, hotel El Andaluz ligt echt aan de ingang van het park voor hotelgasten. Als je via de VIP ingang maar binnen loopt, meteen doorlopen naar IJsland /Scandinavië > blue Fire gaat vroeg open. Je kan 'm meestal 2x doen. En dan in de rij voor Wodan of meteen virtual line reserveren. Wodan is de hele dag redelijk druk. Can can coaster, euro mir voletarium, arthur en silver star ook. Als je 3 dagen park doet heb je meer dan ruim de tijd om alle shows mee te pakken en de kneuterige attracties ook te doen. Wij pakken ze altijd allemaal mee omdat er meestal geen wachttijd is en je even kan relaxen. Ook nemen we altijd de tijd om uitgebreid te lunchen in Griekenland, Italië en zeker 1x Foodloop. 3 dagen is best heel lang overigens. Rulantica is enorm groot, zowel binnen als buiten. Wij zijn ook helemaal geen zwemmers, maar de glijbanen en wildwaterbanen zijn enorm gaaf en super gethematiseerd zelfs de kleedkamers! Ook de lazy river is super leuk!!! Wij hebben er met gemak een hele dag gespendeerd zonder het idee te hebben dat het verveelde. Daarna gaan dineren bij Hotel Kronasar is echt een aanrader. Deze ligt bij het waterpark.
Wij zijn in beide parken meerdere keren geweest. Ik vind ze allebei erg leuk, maar uit nostalgische overwegingen ligt mijn hart bij Disney. Maar mijn jongens van bijna 12 en 9 zouden absoluut voor Europapark kiezen. Qua achtbanen en andere gave originele attracties is EP echt beter. Ook organisatorisch heeft EP het beter voor elkaar dan DP (omgaan met drukte en zo). Qua thematisering zijn allebei de parken super. De sfeer, shows en parades vind ik in DP juist weer leuker. Bij mij thuis gaan, kort gezegd, de meisjes voor DP en de jongens voor EP. Maar we zijn het er allemaal over eens dat beide parken geweldig zijn.