wat zijn jou inkomste met 1 of meer kindjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley17, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    #1 shirley17, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
    het dames de titel zegt het al wat zijn jullie inkomste met kind(eren) en reden julie het daar goed mee? ik ben heel benieuwd. zelf hebben mijn vriend en ik op het moment 1 inkomen van 1450,00 euro en we houden zoon een 791,00 over en met kinder bijslag 4 x per jaar 991. wij reden het hier met ze drietjes pima mee nu ben ik heel benieuwd hoe dat bij jullie gaat.

groetjes shirley

2. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

zo vind ik wel knap dat je zoveel overhoud, hoeveel mag je ongeveer van de belastingdienst verwachten aan kinderbijslag dan een schatting is al voldoende.

Ik weet nog niet hoeveel en wat, want kleintje is er nog niet en wil pas besluiten om welof niet te gaan werken als de kleine er is.

3. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    ik krijg 200,00 kinderbijslag dat is best een lekker bedrag:D

4. Gabrielatje

ja wauw zeker, en per wat is dat als ik vragen mag? Krijg je dit direct na je bevallingof hoe gaat dit eigenlijk, sorry beetje offtopic :S

5. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    dat krijg je per kwataal dus 4 keer per jaar. als het goed is krijg je van zelf een foldertje thuis en anders kun je op internet kijken bij belasting dienst. ik weet aleen niet of iedereen er recht op heeft volgen mij ligt het er aan hoe hoog je inkomen is, maar je kan altijd een aanvraag doen;)

6. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    je krijgt het hier in januarie/april/julie/en oktober het lig er aan waneer je kindje geboren word. maar als hij voor de eerst komend maand dat er kinderbijslag word gegeven komt dan krijg je het meteen en anders moet je wachten tot het volgen de kwartaal.

7. Angelina

Angelina Niet meer actief

Kinderbijslag komt van de svb en niet van de belastingdienst. Kinderbijslag komt ieder kwartaal.

Je kunt wel recht hebben op bepaalde kortingen bij de belastingdienst, wanneer je zelf niet werkt en je partner wel, kun je recht hebben op heffingskorting, wanneer je kinderen hebt, kun je recht hebben op kinderkorting ( dat heet nu anders, maar ik ben de naam even kwijt :) )

Goed informeren bij de belastingdienst dus.

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Oh en als reactie op het topic: Wij leven van 1 inkomen, modaal :), en we hebben 5 kinderen. En dat gaat prima.

9. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey dat klopt kinderbijslag komt van het svb. maar de belasting dienst kan je er bij ons ook over informeeren;) en dat anderen heet kindgebondebudget:)

10. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    nou ik moet wel blijven werken anders kunnen wij het niet redden soieso hebben wij al een huis met een hypotheek die op beide namen staat dus tja........ soms ben ik wel eens benieuwd hoe anderen het doen...

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    lukt hier ook wel hoor met een inkomen en ook echt geen vetpot. nog net onder modaal. we hebben met een beetje mazzel zon 500 per mnd voor boodschappen en tanken ed. nu komt er met een tweede kindje wel weer meer binnen want wonen in dld en hier krijg je dus aardig wat meer kindergeld dan in ned dus das wel fijn. maar we redden ons goed hoor kunnen zelfs wel op vak ed en sparen ook nog.

12. Gabrielatje

Thanks voor de reacties,

Ts sorry meis ik verpest je hele topic :(

13. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Ik verdien nu zo'n 2200 euro netto, ik woon alleen en ben zwanger. Ik heb ook wel een flinke hypotheek, maar gelukkig een auto van de zaak en mijn bijtelling is al van die 2200 euro afgetrokken. Straks ga ik samenwonen met mijn vriendje, ik weet niet wat hij verdient..... daar hebben we het nooit over :D
    Ik ga wel iets minder werken, maar niet veel minder. Maar zal zo een honderdje of 3 schelen.

Volgens mij krijgt iedere ouder kinderbijslag, ongeacht wat je verdient.. (volgens mij?)

Misschien wel slim om alle inkomsten / uitgaven eens op een rij te zetten, wat verdient vriend, wat kost kinderopvang precies. Ik maak me geen zorgen dat we niet rond kunnen komen, maar het is wel beter dat we het allemaal goed weten. Je kunt maar beter goed voorbereid zijn....

1450 euro netto van rondkomen met een gezin vind ik heel knap!!! Ik bedoel, ik woon nu alleen en heb 2200 euro te besteden (maar nogmaals heb wel een hypotheek van rond de 1000 euro netto) Ik weet nu precies wat ik heb, wat ik kan uitgeven, wat ik kan sparen etc. Dat wordt straks even anders met een gezin natuurlijk...

Afijn, wat ik zeg, misschien eens goed in gaan duiken. ;)

14. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    dan heb je zeker een goedde baan zeg maar!!wij moeten straks ondank we allebei wel blijven werken, ik dan 1 dag minder echt op de kleintjes gaan letten.....vind het een spannendfe periode hoe het gaat lopen straks

15. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben 1 inkomen, die van mijn man en die gaat helemaal op aan de vaste lasten inclusief tanken en boodschappen..

Ik krijg nog 173 euro in de maand heffingskorting daar doen we de extra dingen van.
    Ik krijg 35 euro per maand kindertoeslag voor Stijn en die gaat ook op aan Stijn, kleding en luiers enz.

We krijgen ik geloof 196 euro aan kinderbijslag en daar gaat 100 euro van naar Stijn zijn spaarrekening en de rest blijft appart staan voor Stijn dus weer voor kleding,luiers etc..

Gaat bij ons heel erg goed zo :D

16. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Wij houden ong 1000 euro netto over voor boodschappen enz. Vraag mij niet hoe maar het gaat elke maand op. En vanaf 30 dec zijn we met zijn 5en dus dan maar zuinig aan doen.

Kinderbijslag krijgt elke ouder ongeacht de hoogte van het inkomen. Kindertoeslag daarentegen niet, dat is inkomensafhankelijk en wij hebben daar geen recht op.
    En erg is het niet want we hebben beide een goed inkomen.

17. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ook hier moeten we met zijn 2tjes blijven werken om rond te kunnen komen. Nou is dat natuurlijk afhankelijk van wat je wilt en niet wilt. Maar nu is de situatie al zo dat de loon van mijn vriend volledig op gaat aan vaste lasten (wij hebben pas 4 jaar geleden een huisje gekocht). En van mijn salaris doen we boodschappen, tanken en de extra dingetjes plus nog een heel klein stukje vaste lasten. Na de bevalling ga ik 3 hele dagen en 2 halve dagen werken. Dat houd in dat we ong 250 euries in gaan leveren per maand. En natuurlijk de extra kosten van opvang hebben. Ongeveer houden we dan 600 euries over voor boodschappen en tanken. Moet te doen zijn lijkt me zo!

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij leven van 3x modaal, dus geen probleem... (mn vriend werkt ft en ik 15 uur verdeeld over 3 dagen)
    zijn nu met zn drietjes en hopelijk in april met zn viertjes...

19. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Ik weet even niet wat modaal is, 25000 bruto per jaar?

Kindertoeslag heb ik volgens mij geen recht op, kinderbijslag wel. Ik wil graag kinderbijslag direct naar een spaarrekening sturen en daar 18 jaar laten staan... zo bouwen we een leuk potje voor de baby..

Zo zie je maar, ik moet er echt meer in gaan duiken...

Voordeel van mijn baan is, dat ik ook veel vanuit huis kan doen, dus als baby bij de oppas is en ik thuiswerk,kan ik wel tussendoor even een was draaien etc. Dat is behoorlijk fijn, zeker omdat ik op dit soort dagen geen reistijden heb. :)

20. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    en voor 2009 wordt het op € 31.659 bruto geschat.

Modaal inkomen. Bron: wikipedia..

Heb het even opgezocht.

Deel Deze Pagina