Minder leven voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tinkelbel, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    De laatste paar dagen voel ik het kindje minder heftig bewegen. Net als ik denk misschien toch maar even bellen met het ziekenhuis dan voel ik wel weer genoeg beweging om de ongerustheid weg te nemen. Al duurt dat maar voor even. Ik had voorheen dat ik het kindje heftiger voelde. Ikvoel dus wel met regelmaat dat de kleine beweegt maar minder heftig dan voorheen.
    Kan het misschien komen doordat het anders ligt; bijvoorbeeld met beentjes en armpjes naar binnen gedraaid?
    Wie heeft deze ervaring ook naarmate de zwangerschap vorderde?

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik!

Ik heb nog niet zo heel lang geleden een topic geopend over dat ik zoveel beweging voelde nog en ik dacht dat het daarom nog lang ging duren. Nu voel ik de laatste dagen echt veel minder.
    Precies zoals jij beschrijft dat je denkt, ik ga nu bellen en dan voel je ineens weer even iets.

bij mijn zoon voelde ik sowieso erg weinig waardoor we wat vaker naar het ziekenhuis gingen voor de CTG maar alles was toen goed. Op een gegeven moment krijgen ze minder ruimte om te bewegen.

Ik zou het gewoon goed in de gaten houden.

3. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Ik ben nu 40+2 en ik voel de kleine wel maar het is meer schuifelen dan daadwerkelijke bewegingen..
    Eerder was t veel heftiger...Kan zijn dat de kleine nu meer slaapt omdat ie zich klaarmaakt voor de bevalling..
    Wij doen elke dag een muziekdoosje op me buik...daarna krijgen we direct reachtie..veel strelen over de buik helpt bij mij ook...Miss is het je houding...
    Anders gwoon even bellen met je Vk die kan je direct meer vertellen...straks heeft je kleine t bijv wel moeilijk dan sla je je straks voor je kop dat je niet gebeld heb snap je..
    Ik wil je niet bang maken maar voor je eigen gemoedstelling is het miss beter om dit toch te melden..
    Volgens mij zit hier ook een Forum dat je je vraag kan stellen aan een VK..

suc6 ;)

4. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Loop bij gyn, dus voor mijn gevoel is de drempel om te bellen iets hoger aangezien ik dan naar zkh moet. Ik maak me niet direct erg veel zorgen maar hou het wel in de gaten.
    Zal vraag eens aan VK hier op forum stellen, goed idee:D.

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Als jij op jouw termijn een vk zou bellen met dit verhaal moet je ook naar het Zkh hoor! ;) gewoon ff aan de ctg voor de check! niks mis mee :)

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou zeker bellen naar het zkh. Heb zelf ook een aantal keren bij de afdeling gezeten voor een ctg omdat ons mannetje al een tijdje niets van zich had laten horen, of de bewegingen heel minimaal waren. Telkens gaven ze aan dat ik de volgende keer gewoon weer moest bellen, liever 100 x te veel dan 1 x te weinig.

Deel Deze Pagina