Hoi hoi Sinds 6 maanden trotse moeder van een wolk van een dochter Geen leuke zwangerschap gehad, kwam er pas met 28 weken achter dat ik zwanger was ( lang verhaal) toen ik me verlof was na 2 weken aderonsteking wat na 2 weken trombose bleek dus met spoed opname week hormonen veter gehad maar ontsluiting niks na anderhalve week wilde ik naar huis en eenmaal thuis vliezen gebroken na bijna 48 uur rug weeen onze dochter geboren 3 weken na geboorte trombose been ging beter , maar ontzettende rugklachten ( dacht ik) Maar bleek galstenen Dus operatie galblaas, na operatie weer pijn en weer naar ziekenhuis moest weer blijven gelukkig na 2 dagen pijn vrij ( bleek nog gruis te zitten) Dus als met al geen leuke zwangerschap en kraamtijd Maar verlang af en toe echt naar een 2e..maar ook bang voor eventueel weer trombose etc....misschien iemand ervaringen ???
Hoi, Wat een nare tijd heb je achter de rug zeg! (Gelukkig) heb ik geen ervaring met trombose zelf (wel in mijn familie) maar weet wel dat er medicatie is voor na de bevalling om de stolling van de bloed tegen te gaan (die zorgt voor de trombose), wellicht is die medicatie ook geschikt voor tijdens de zwangerschap. De medicatie moet je spuiten, 6 weken lang en verminderd het stollen van je bloed dus. Wellicht moet je er eens verder naar laten kijken waarom je een trombose kreeg? Of heb je dat al gedaan? Er bestaan afwijkingen in het stollen van je bloed waardoor je bloed dus sneller stolt dn normaal waardoor je meer kans hebt op trombose. Dan is het van belang dat je dus medciatie krijgt voor (tijdens de zwangerschap en) na de bevalling. Dan moet volgens mij de kans op trombose sterk verminderen. Sterkte! X ps: Hoop dat je nu wel kunt genieten van je kindje?!
Dat klinkt inderdaad niet als een periode waarin je onbezorgd hebt kunnen genieten van je zwangerschap! Wat betreft trombose: in de zwangerschap is voor iedereen de kans hierop verhoogd! Nu je het eenmaal gehad hebt zal je misschien altijd wel bloedverdunners moeten blijven nemen, maar helemaal tijdens je zwangerschap en kraamperiode (6wkn). Het is sowieso verstandig je bloed te laten onderzoeken op stollingsziekten etc (maar misschien heb je dat al gedaan) en verder zou ik, voordat je zwanger wordt, eerst een gesprek aangaan met je gynaecoloog voor preconceptioneel advies (zoals dat heet). Die kan je adviezen geven, de risico's op herhaling bespreken en evt je medicatie aanpassen voor tijdens de zwangerschap... Ben er ook van bewust dat je je lichaam even rust gunt voordat je weer een nieuwe zwangerschap aan gaat. Die heeft namelijk flink wat om van te herstellen...
Ach jeetje wat een nare ervaringen. Wel bijzonder en mooi dat je verlangt naar een tweede.. Ik zou er eens goed met je arts over hebben en goed naar jezelf kijken of je het alweer aankunt. En zo ja: veel succes en plezier!!!
sorry voor late reactie Ik geniet op hetmoment met volle teugen van mijn meisje en wik ook niet gelijk een 2e hoor als ze een jaar is ofzo, Eerst hier van genieten en idd mijn lichaam laten herstellen ik weet dat ik mijn hele zwangerschap dan moet prikken en daar zie ik best tegen op meiden met ervaring ????? liefs
Is het een idee om dit met een verloskundige te bespreken, of een gyn? Dan kun je de voors en tegens voor jezelf op een rijtje zetten