Hallo, ik ben er sinds vandaag achter dat ik zwanger ben (2 dagen voor NOD en zwanger van de tweede), maar nu ga ik vrijdag naar de efteling. Mag ik gewoon overal in of moet ik wat voorzichtiger zijn. Ik wil namelijk nog niet vertellen (of de indruk wekken) dat ik zwanger ben. Alvast bedankt voor je antwoord!!! Groetjes Sil
Hoi Sil, Inderdaad klopt het dat je als je zwanger bent niet overal in mag bij de attracties van de Efteling. Dit doordat je zelf goed, heen en weer geschud/geslingerd wordt, in sommige attracties. De schokbewegingen van je bekken tegen de stoeltjes is niet prettig. Omdat de hormonen je bekken soepeler maken. Ook vang je bewegingen op met je buik en zeker als je rond de 16 weken en/of verder bent, wordt adviseerd om niet in zulke attracties te gaan. Ik kan me voorstellen dat je het graag nog eventje voor jullie zelf willen houden maar ook het advies bij attracties is niet voor niks. Het is een keuze aan jezelf, heb je zoiets ik heb nergens last van en ik ben nog zo pril zwanger (dus minder dan 10 weken) je baarmoeder zit dan nog achter je schaambotje. Dan kan het hoogstwaarschijnlijk niet veel kwaad. Je hebt niet meer kans op een miskraam. Twijfel je er over, blijf dan lekker met je oudste beneden kijken of zoek de attracties uit die wel mogelijk zijn. Een leugentje om bestwil dus. Groetjes, Japke