Net zwanger, nu bloedverlies....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by loca, May 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hallo,

Ik had afgelopen dinsdag/woensdag mijn menstruatie moeten krijgen, woensdag getest en die gaf negatief aan. Dus ik dacht dat mijn menstruatie binnenkort wel zou beginnen.
    Woensdag kreeg ik wel een beetje bruinverlies maar daar bleef het bij (alleen op het puntje van mijn tampon)

Vrijdag deed ik nog een test (clearblue) en die gaf meteen een plusje aan, niet zo duidelijk maar goed zichtbaar. Ook had ik aardig wat gedronken omdat ik niet van plan was om te testen. Maar ja, ik had er nog 1 liggen.
    Van schrik (positief) een tweede test na een uur gedaan zonder te drinken en die was al een stukje duidelijker.

Half uur nadien begon ik helder rood bloed te verliezen. Alleen met afvegen en heel soms na het plassen drupte er wat in de w.c. pot.
    Ik ben me natuurlijk rot geschrokken.
    Ook had ik krampjes.
    Zaterdagochtend nog een test gedaan (ja, ik weet het is niet zo handig) en deze was wederom ietsjes duidelijker.
    Dit is zo doorgegaan tot gisteren einde van de middag. Toen is het bloeden opgehouden. Krampjes ook.

Vandaag is echter het bloeden (beetje op inlegkruisje) weer begonnen maar dit keer zonder krampen. Af en toe wordt het minder.
    Ik heb trouwens tot nu toe nog geen enkel stolstel(tje) gezien.

Ik heb eigenlijk de moed al opgegeven, maar had nog wel wat vraagjes:

Eerste vraag:
    Ik heb een late eisprong zo'n 10 dagen voor verwachte menstruatie.
    Zou dit bloedverlies mogelijk nog kunnen komen omdat mijn lijf pas laat het seintje heeft gekregen dat ik zwanger ben (was?) en daardoor toch nog een kleine menstruatie op gang is gezet?

Tweede vraag:
    Ik heb afgelopen dinsdag de tuin flink lopen spitten is dat wel handig als je zwanger bent. Dit vraag ik ook, mocht dit mislopen, ik dit weet voor een hopenlijke toekomstige zwangerschap.

Ik weet dat rustig afwachten uiteindelijk duidelijkheid zal geven. Maar ik kan die rust blijkbaar niet vinden.

Alvast bedankt voor het doorlezen en uw reactie.

Groeten,
    Loca.

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Loca,

Het bloedverlies, zou later kunnen komen als je zwanger was/bent. Mocht het bloedverlies heviger worden en gepaard gaan met menstruatiekrampen, het lijkt dan op een hevige menstruatie, dan zou waarschijnlijk de zwangerschap niet goed zitten. Maar blijft het zo of zo minimaal, dan kan je inderdaad weer over een paar dagen testen. Mocht de zwangerschap toch niet goed zitten dan blijft het HcG hormoon nog even in je lichaam het is er dan niet meteen helemaal uit (duurt hoogstens een week, bij zo'n relatief korte zwangerschapsduur).
    Vragen mag altijd, succes met deze komende dagen en daarna weken.

In de tuin spitten kan geen kwaad mits je tuinhadschoenen aanhebt. Bij onkruid wieden kan je namelijk in contact komen met de ontlasting van jonge katten. Daar zit mogelijk een Toxoplasmose parasiet aan, en deze kan problemen veroorzaken (zoals aangeboren afwijkingen).

Succes en hopelijk blijf je zwanger of als het misgaat weer gauw opnieuw zwanger!

Groetjes,
    Japke

Share This Page